نگاهی به زندگینامه شهید اهل قلم، سید مرتضی آوینی؛

روایت عاشقی

یاد

خزاعی از آوینی می‌گوید

محمد خزاعی فعالیت‌های هنری خود را با نویسندگی و کارگردانی تئاتر آغاز کرد و پس از تحصیل در رشته هنرهای تجسمی به مطبوعات روی آورد. او اواسط دهه 70 در عرصه فیلمسازی دو فیلم «دست‌های نیایش» و «ترانه تاکستان» را تجربه کرد که جوایز جشنواره‌های داخلی و خارجی را برایش به ارمغان آورد. خزاعی البته این سال‌ها فارغ از حضور به عنوان دبیر جشنواره‌های مختلف، به عنوان تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی هم شناخته شده است و این روزها فیلم «به وقت شام» را بر پرده سینماها دارد.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۷۰

به گزارش تسنیم، او در جدیدترین گفتوگویی که انجام داده از شهید آوینی صحبت کرده و گفته: راجع به شهید آوینی هر کسی مصاحبه میکند، جالب است عمدتا میگویند من با شهید آوینی رفیق بودم، شهید آوینی اینگونه بود و سلفیها با آوینی را رو میکنند برای...

به نظرم مهم اندیشه شهید آوینی است. مهم این نیست که شما با ایشان رفیق بودید یا نبودید، آیا اندیشه شهید آوینی را پیگیری میکنید؟ مردمی بودن و مستقل بودنش در وجود شما هم است؟ یا شما یک روز چپ هستید یک روز راست!؟ یک روز بالا میزنید یک روز پایین!؟ عکس یادگاری با شهید آوینی گرفتن که خیلی مهم نیست، تا سالگرد شهید آوینی میشود، همه از خاطرات شهید آوینی میگویند، اما سوال اینجاست شما چرا نمیتوانید شهید آوینی شوید؟ شهید آوینی چه شاخصههایی داشته که اگر آنها را رعایت کنیم شما هم میتوانید مانند او بشوید؟ از منافعتان میگذرید؟ شهید آوینی تئوریسن خیلی خوبی در زمینه خودش بود، آن هم مبنای فکریاش را کامل کرده بود، یعنی جریان سینما را میشناخت، فلسفه را میشناخت و از همه مهمتر به خودسازی پرداخته بود، همه اینها را مطالعه کرده بود بعد به یک شناخت کامل و وافی رسیده بود که میآمد مباحث جدیدی را مطرح میکرد و حرفی برای گفتن داشت.

معتقدم در بحث راجع به شهید آوینی یا بزرگانی از این دست، ما باید سعی کنیم به اندیشههای آنها نزدیک شویم و آنها را تقویت کنیم وگرنه اینکه ما با او بودیم و با او عکس یادگاری گرفتیم و با او درس خواندیم، خیلی مهم نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها