2 انفجار انتحاری در کابل

شهر کابل، پایتخت افغانستان دیروز با وقوع دو انفجار در فاصله کمتر از 50 دقیقه از یکدیگر به خود لرزید . دقایقی مانده به ساعت 8 صبح در حوزه نهم امنیتی شهر کابل و در جاده شش درک، موتورسواری طی حمله‌ای انتحاری خود را در نزدیکی ورودی ادارات واقع در این محل منفجر کرد. هنوز آمار دقیق زخمی‌ها و کشته‌های این حمله اعلام نشده بود که انفجار دوم در نزدیکی همین محل با فاصله زمانی کمتر از 50 دقیقه در حالی رخ داد که نیروهای امدادی و آمبولانس‌ها برای کمک به مصدومان در محل انفجار اول تجمع کرده بودند. گفته می‌شود در انفجار دوم شش نفر از خبرنگاران رسانه‌ها نیز جان باخته‌اند. شاه مری فیضی، عکاس خبرگزاری فرانسه یکی از آنها بود. یار محمد توخی، تصویربردار طلوع نیوز، غازی رسولی، خبرنگار تلویزیون یک و حارث تصویربردار این تلویزیون، سلیم تلاش، خبرنگار تلویزیون مشعل و عبادا... حنان زی خبرنگار رادیو آزادی که همگی افغان هستند در این دو حادثه تروریستی کشته شدند.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۳۶

نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور آخرین آمار کشتهشدگان را در مجموع دو انفجار 25 نفر اعلام کرد و گفت 45 نفر مجروح نیز به بیمارستانها منتقل شدهاند. احتمال افزایش این آمار وجود دارد. سال گذشته نیز در منطقه شش درک ـ که مسیر دسترسی به سازمان امنیت افعانستان و شماری از سفارتخانه و نهادهای دولتی است ـ سه حمله انتحاری صورت گرفت.

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیهای مسئولیت حملات دیروز کابل را به عهده گرفت. گفته میشود در این دو حمله انتحاری، 9 خبرنگار دیگر نیز زخمی شدهاند. این انفجارها یک هفته پس از انفجار در محل رایگیری در غرب کابل رخ میدهد که درجریان آن بیش از 60 نفر جان خود را از دست دادند. گروه تکفیری داعش مسئولیت آن انفجار را هم به عهده گرفته بود. در زمان انفجار، شمار زیادی از مراجعهکنندگان برای گرفتن شناسنامه در بیرون از ساختمان، در صف ایستاده بودند.

گروه تروریستی داعش با از دست دادن سرزمینهای خود در عراق و سوریه به سمت شرق آسیا مهاجرت کرده است. بعضی کارشناسان با ارائه اسنادی ثابت کردند نیروهای آمریکایی درانتقال داعشیها به افغانستان مشارکت داشتهاند؛ در حالی که آمریکا در رسانهها مدعی مبارزه با داعش است. حملات اخیر در شرایطی صورت میگیرد که مردم افغانستان میروند تا مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی را دراین کشور فراهم کنند. دولت افغانستان حتی امیدوار است بتواند بخشهایی از بهاصطلاح طالبان میانه رو را به مشارکت سیاسی ترغیب کند و آنها را وادارد در این انتخابات شرکت جویند. با این حال به نظر میرسد دستهای پنهانی با تقویت نیروهای داعش تلاش میکند ناامنیها را در افغانستان تشدید کند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها