محجوب در گفت و گو با جام جم آنلاین تاکید کرد:

وزارت کار آیین‌نامه قراردادهای موقت را تدوین کند

نماینده مردم تهران، درباره قراردادهای موقت کاری گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال آن است که هرچه سریع‌تر آیین‌نامه قرارداد‌های موقت را تدوین کند.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۴۸
وزارت کار آیین‌نامه قراردادهای موقت را تدوین کند

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفت و گو با جام جم آنلاین درباره قراردادهای موقت کار گفت: از سه ماهه پایانی سال گذشته وزارت کار و امور اجتماعی حوزه معاونت روابط کار، نامه‌ای به تمامی تشکلات کارگری و کارفرمایی نوشته شده است.

وی تاکید کرد: همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال آن است که هرچه سریع‌تر آیین‌نامه قرارداد‌های موقت را تدوین و تبصره یک ماده ۷ قانون کار را اجرا کند که بر اساس این ماده به لحاظ قانونی باید حداکثر مدت موقت برای کار‌هایی که طبیعت آن‍ها جنبه غیرمستمر دارد تهیه و به تصویب هیأت وزیران برسد.

عضو فراکسیون کارگری درباره نحوه بستن قراردادها گفت: اگر این تبصره به مرحله اجرا برسد تقریبا مشکلات به تدریج حل و فصل و نیز مشخص می‌شود که برای کدام گروه از مشاغل بستن قرارداد موقت مجاز و برای چه گروه هایی غیر مجازاست و این مسئله از کارهای مهمی است که بر روی زمین مانده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: در مجلس نیز در مورد کارگران صنعت نفت اعم از پیمانی و قراردادی و کارگرانی که در پست‌های برق مشغول بکار هستند و همچنین کارگران در مشاغل دیگر نیز صحبت شده است و مشکلات بتدریج حل و فصل می شود.

نسترن نعمتی/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها