جنبش حماس در پایان تحقیقات خود در خصوص انفجار در مسیر کاروان نخست‌وزیر دولت وفاق ملی فلسطین و رئیس سرویس اطلاعات حماس، اعلام کرد این دو ترور، کار سرویس اطلاعاتی تشکیلات خودگردان بوده است. به گزارش فارس، ایاد البزم، سخنگوی وزارت داخله دولت حماس در غزه، شنبه‌شب جزئیات این ترور نافرجام و اشخاص دخیل در آن و عوامل محرک آنان در سرویس اطلاعات تشکیلات خودگردان در رام‌ا... را در کرانه باختری منتشر کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۴۲۶

البزم اعلام کرد دستگاه امنیتی در غزه ثابت کرده اشخاص دخیل در دو حادثه یکی هستند. «طی تحقیقات روشن شد بستههای انفجاری که در انفجار کاروان نخستوزیر به کار رفته، هشت روز قبل از ورود کاروان کار گذاشته شده و سه روز قبل از اجرا، به مدار انفجار تجهیز شده بود در حالی که وزارت داخله (حماس) اطلاعی از موعد سفر نخستوزیر به غزه نداشت و فقط 48 ساعت قبل، به آن اطلاع داده شد. امری که دلالت بر آن دارد که مجریان، اطلاع دقیق و قبلی از زمان سفر در اختیار داشتهاند.»

به گفته این مسئول دولت حماس در غزه، در خلال تحقیقات روشن شده «سرلشکر ماجد فرج، رئیس سرویس اطلاعات [تشکیلات خودگردان در کرانه باختری به ریاست محمود عباس] از همان خودرویی استفاده کرده که نخستوزیر رامی الحمد ا... استفاده کرده و مثل همیشه سوار خودروی مخصوص خود نشده حال آنکه خودروی او بین خودروهای کاروان بوده است.... عاملان، بسته را بعد از آنکه خودروی نخستوزیر که رئیس سرویس اطلاعات همراهش بوده، پس از طی مسافتی امن، منفجر میکنند و انفجار مقابل خودروی سرلشکر ماجد فرج اتفاق افتاده که او و همراهانش و خودروهای دیگر همراهش بودند.

البزم در توضیحات خود گفت طی تحقیقات روشن شد طرف و افرادی که کاروان نخستوزیر را هدف گرفتهاند، همان کسانی هستند که پشت پرده تلاش برای ترور سرلشکر ابونعیم هستند. سرلشکر ابونعیم در 27 اکتبر 2017 هنگام خروج از نماز جمعه در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه هدف انفجار قرار گرفت که مجروح شد. کاروان نخستوزیر دولت وفاق ملی فلسطین نیز روز 13 مارس 2018 هنگام افتتاح ایستگاه آب [فاضلاب] در شمال نوار غزه هدف انفجار قرار گرفت که همراه او ماجد فرج، رئیس سرویس اطلاعات تشکیلات خودگردان بود و شش نفر به صورت سطحی مجروح شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها