جام‌جم واقعیت‌هایی از بحران‌های اجتماعی بریتانیا را بررسی می‌کند

هر 20 دقیقه یک کودک انگلیسی قربانی تجاوز

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد، خشونت جنسی در انگلیس افزایش یافته است و جامعه انگلیس اکنون در شرایط بحران خشونت جنسی به‌سر می‌برد؛ زنان و کودکان در بی‌امنیتی تمام به‌سر می‌برند و دولت از حل مشکل تعرض عاجز است. نرخ تعرض در جامعه انگلیس افزایش پیدا می‌کند و بنیاد خانواده در این کشور هر روز ضعیف‌تر می‌شود. تمام این اتفا‌قات در حالی رخ می‌دهد که کشور انگلیس نسبت به آمار تعرض در دیگر کشورها معترض است و آنها را ناقض حقوق بشر می‌داند. یکی از مشکلات زنان در جامعه بریتانیا نابرابری آنها در زمینه دریافت حقوق و دستمزد در برابر مردان است. این مسأله نشان می‌دهد جامعه صنعتی بریتانیا هنوز نتوانسته درباره تبعیض پرداخت‌ها به زنان و حفظ حقوق آنها اقدامی مؤثر انجام دهد. ژورنال اقتصادی در این کشور در گزارشی می‌نویسد: در چند دهه تلاش‌های زیادی از سوی دولت برای تغییر وضعیت زنان در بازار کار صورت گرفته است. «قانون پرداخت برابر» که سال 1970 به تصویب رسد بر آن بود وضعیت را در جایی که مردان و زنان کاری مشابه با دستمزدهای متغیر انجام می‌دهند، تغییر دهد. دکتر جین براون و دکتر مندی وینترنتون از انجمن تحقیقات آموزشی بریتانیا BERA در تحقیقاتی در باره خشونت در مدارس انگلیس می‌نویسند: دخترها در برابر خشونت و آزار جنسی بسیار آسیب‌پذیر هستند ... دخترها آنگونه که گزارش می‌شود پیامک‌های بیشتری از غریبه‌ها دریافت کرده‌اند که خواهان ملاقات و روابط پیش از ازدواج با آنها بوده‌اند. انگلیس در حال حاضر در رتبه چهارم بیشترین گزارش تجاوز است. براساس آمار، آفریقای جنوبی، سوئد و آمریکا در رتبه اول تا سوم قرار دارند. از هر چهار زن در سوئد یک زن مورد تجاوز قرار می‌گیرد که آماری بسیار دردناک به نظر می‌رسد .
کد خبر: ۱۱۳۸۱۵۶

هر هفته 4000 تعرض جنسی در سال 2016

براساس دادههای موجود، از ابتدای سال 2016 تا پایان آن بیش از 202 هزار و 666تعرض جنسی در انگلیس رخ داده است؛ به عبارت دیگر هر هفته حدود 4000 نفر مورد تعرض جنسی قرار گرفتهاند.

 

 

42 درصد قربانیان کودک و نوجوان بودهاند

طبق آمار و ارقام منتشر شده، بیش از 42 درصد کسانی که مورد خشونت جنسی قرار گرفتهاند، کودکان و نوجوانان هستند.

تخمین زده میشود که 85 درصد از موارد آزار کودکان که مرتبط با اعضای خانواده و آشنایان آنهاست به مقامات مسئول گزارش نمیشود.

افزایش 55 درصدی تعرض به زنان

در سال 2016، شمار دختران و زنان زیر 25 سال که مورد آزار و خشونت جنسی قرار گرفتهاند به نسبت سال 2015 با افزایش 55 درصدی مواجه بوده است.

هزینه خسارت ناشی از این جرم پنهان سالانه بیش از 3میلیارد پوند است. البته این آمار در یکسال اخیر رشد فزایندهای داشته است.

 

 

تعداد زیاد قربانیان و ترس از شکایت

به گزارش فارس و به نقل از گاردین، پلیس انگلیس با اعتراض به این موضوع که افرادی که مورد خشونت جنسی قرار میگیرند، نسبت به در جریان گذاشتن پلیس واهمه دارند، یادآور شد: «تنها 15 درصد افرادی که در سال 2016 مورد خشونت جنسی قرار گرفتهاند، به پلیس اطلاع دادهاند.»

 

روزانه 60 مورد آزار کودکان

هر 20 دقیقه یک کودک در انگلیس مورد تجاوز جنسی قرار میگیرد. در سال گذشته روزانه بیش از 60 مورد تجاوز جنسی به کودکان به پلیس این کشور گزارش شده و مواردی که به پلیس گزارش نشده احتمالا رقم بیشتری را در بر میگیرد.

این اطلاعات از مرکز جامعه ملی جلوگیری از بدرفتاری با کودکان (NSPCC) دریافت شده و برگرفته از اطلاعات تمام 43 پایگاه نیروهای پلیس در انگلیس و ولز است.

 

 

خشونت جنسی برای یک پنجم دختران زیر 16 سال

طبق آماری که در گزارش بررسی اجمالی تخلفات جنسی در انگلیس و ولز توسط وزارت دادگستری در سال 2013 منتشر شد، حدود 85هزار تجاوز جنسی در این سال صورت گرفته بود که 73هزار تجاوز به زنان و دختران و 12 هزار تجاوز به مردان شده بود.

آمارها نشان میدهد از هر پنج زن انگلیسی یک زن خشونت جنسی را قبل از 16 سالگی تجربه کرده است.

 

نوجوانان 13 تا 18 ساله قربانی خشونت جنسی

به گزارش «NSPCC» در بین دختران و پسران 13 تا 18 سال در انگلیس و ولز، یک سوم دختران و 16 درصد پسران مورد خشونت جنسی قرار گرفتهاند و همچنین 250 هزار دختر نوجوان حداقل یک بار مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی سیسیتیوی 85 درصد مجرمانی که در این رابطه دستگیر شدند مرد و 15 درصد زن بودند.

پلیس انگلیس مبهوت از آمار تعرض

سخنگوی پلیس انگلیس بعد از انتشار جدیدترین آمار تجاوز جنسی در گفتوگو با رسانهها عنوان کرد: «ما واقعا دلیل این میزان از افزایش جرایم جنسی را نمیدانیم.»

چندی قبل دادگاهی در لندن یک مرد انگلیسی را به اتهام 71 فقره تجاوز به کودکان به تحمل 22 بار حبس ابد محکوم کرد. همچنین در شهر بیرمنگام مرد 101 ساله به اتهام سوءاستفاده جنسی از 31 کودک محکوم شد.

افزایش آزار جنسی در مدارس

طبق گزارش پلیس انگلیس، آمار آزار و اذیت جنسی در مدارس از 386 مورد در سال 2014 به 922 مورد در اواخر سال 2016 و اوایل سال 2017 رسیده که در 225 مورد آن، تعرض رخ داده است.

پیامهای صوتی و متنی یکی از شایعترین شیوهها برای تهدید دختران در بریتانیا به شمار میرود و این مسأله سبب اخراج دختران از مدارس میشود که این روند هر سال بیش از سال گذشته نمود پیدا میکند.

 

آمار عجیب تعرض جنسی به کودکان زیر 10 سال

از مارس 2013 تعداد 1852 موردآزار و اذیت جنسی که تنها مربوط به کودکان زیر ده سال میشود به پلیس گزارش شده است که در این میان کوچکترین کودکی که دوستش را شدیدا مورد آزار جنسی قرار داده بود، یک پسر چهار ساله بوده که دوست پنج سالهاش را اذیت کرده است.پلیس انگلیس باور دارد، بنیان خانوادههای انگلیسی در حال فروپاشی است؛ افزایش استعمال مواد مخدر و الکل در بین والدین انگلیسی و تماشای فیلمهایی با محتوای نامناسب موجب شده تا هر روز آمار اعتیاد، خودکشی و تعرض در این کشور افزایش یابد. سخنگوی وزارت آموزش و پرورش انگلیس میگوید: «مدارس باید امنترین مکان ممکن برای دانشآموزان باشد؛ حتی تهدید به آزار و اذیت جرم است و باید به اطلاع پلیس برسد؛ وظیفه مسئولان مدارس و پلیس این است که از تمام دانشآموزان مراقبت کنند و از نگرانیهای آنها درباره این مسائل آگاه باشند.»

جان برون، مدیر بخش پیشگیری از سوءاستفاده جنسی از کودکان موسسه NSPCC میگوید: «دولت و جامعه باید تمام تلاش خود را برای حمایت از کودکان به کار بگیرد تا با درمان آنها به بازسازی زندگی این کودکان پس از این حملات، کمک کند.»


بیشتر بخوانید: زیر چتر قانون در قانون / چه مجازات‌هایی برای انواع تعرض‌ به زنان در نظر گرفته شده؟


 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها