همدردی با اینیستا

بالاخره بعد از چند هفته حدس و گمان، آندرس اینیستا عصر روز جمعه با برگزاری کنفرانسی خبری پایان حضور خود را در باشگاه بارسلونا بعد از 22 سال اعلام کرد. به‌دنبال این خبر، ستاره‌های دنیای فوتبال و همچنین دیگر رشته‌ها نسبت به خداحافظی این ستاره اسپانیایی واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۱۱۳۸۱۳۰

ژاوی که سالها کنار اینیستا در بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا بازی کرد و کنار یکدیگر قهرمانی در جام جهانی 2010 و جامهای متعدد باشگاهی را تجربه کردند، اینگونه به خداحافظی شماره 8 بارسا واکنش نشان داد: او کاملترین بازیکن تاریخ فوتبال اسپانیاست. اینیستا همه چیز داشت. لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسا نیز در صفحه اینستاگرامش چند عکس از افتخاراتی که در کنار اینیستا کسب کرده گذاشت و برای کاپیتان 33 ساله آبیواناریها نوشت: آندرس، از تو بابت تمام این سالهای فوتبالی تشکر میکنم. لذت بردن از این ورزش در کنار تو و گذراندن این همه لحظات فراموش نشدنی در کنار هم، برای من افتخار بود. برای تو در دوره جدید زندگی ورزشی و شخصیات آرزوی بهترینها را دارم. تو یک پدیدهای، چه در داخل چه در خارج از زمین بازی. امیدوارم موفق باشی.

نیمار، ستاره برزیلی سابق بارسا که تابستان امسال نیوکمپ را ترک و عازم پاریسن ژرمن شد، پیامی احساسی نسبت به پایان دوران حضور اینیستا در بارسا نوشت. نیمار این پیام را در صفحه رسمی اش منتشر کرد: «استاد! برای من افتخار بزرگی بود که بخشی از سرنوشت تو در بارسلونا باشم. من قبل از این که به تو نزدیک شوم عاشق سبک بازیات بودم. شیفته فوتبالی بودم که به نمایش میگذاشتی و البته شخصیت تو در میدان و خارج از آن.» در ادامه پیام نیمار آمده است: «همواره برای دوستان، فرزندان و خانوادهام با افتخار شرح خواهم داد با بازیکن بزرگی مثل تو همبازی بودم. بارسلونا از تو سپاسگزاری میکند و همچنین عاشقان فوتبال. آقای کاپیتان برای تو بهترینها را آرزو میکنم.»

واکنشها به این مساله تنها مختص بازیکنان کنونی و سابق بارسا نبوده است. زین الدین زیدان، سرمربی رئال در کنفرانس خبری پیش از دیدار با مالاگا در این زمینه گفت: زمانی که درباره اینیستا صحبت میکنیم در واقع در مورد یک بازیکن فوقالعاده که فراتر از مادرید و بارسلوناست، حرف میزنیم. او را تحسین میکنم و بازیاش را نیز تحسین میکنم. اینیستا هرگز نتوانست این جایزه را بهدست بیاورد اما شایسته دریافتش بود بخصوص در سال جام جهانی 2010. او سال فوقالعادهای را پشت سر گذاشت و گل قهرمانی تیم ملی اسپانیا را به ثمر رساند.

رافائل نادال، تنیسور اسپانیایی نیز که طرفدار سرسخت رئال، اینگونه به خداحافظی اینیستا واکنش نشان داد: غمانگیزترین بخش این است که دیگر نمیتوانیم هر هفته از بازیهای او لذت ببریم و مثبتترین نکته این است که او با تصمیم خودش میخواهد از بارسلونا جدا شود. اینیستا هنوز باید به ما برای بردن جام جهانی کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها