یک نماینده در گفتگو با جام جم آنلاین:

شرمنده جوانان هستیم/ دور هم نشستن و گپ زدن مشکلی را حل نمی کند

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:ما شرمنده جوانان کشور هستیم چون تاکنون نتوانستیم فرصتهای لازم برای حمایت از این قشر را فراهم کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۴۶
شرمنده جوانان هستیم/ دور هم نشستن و گپ زدن مشکلی را حل نمی کند

به گزارش جام جم آنلاین قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر با اشاره به اینکه در بسیاری از موقعیت های فعلی کشور نتوانستیم به نیروی جوان فرصت ابراز وجود بدهیم افزود:امروز بسیاری از کشورها با داشتن جمعیت سال خورده نگران آینده خود هستند ولی ما با داشتن موهبت نیروی جوان ،متاسفانه نتوانستیم فرصت های لازم رادر اختیار این قشر قرار بدهیم و این انرژی ساکن هم اکنون تهدیدی برای جامعه شده است.

وی تاکید کرد:ما به عنوان مسئول تا الان شعار اهمیت به جوان داده ایم اما درقالب عمل کاری نکردیم و به نوشتن قانون و اجرایی نشدن آن بسنده کردیم.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه مطابق قانون، ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان باید اجرایی می شد گفت: اشتغال جوانان یکی از مهمترین اولویت های فعلی کشور است و برای محقق شدن آن قانون نوشتیم اما در عمل اجرا نشد و همچنان جوان ما در جامعه سر در گم می چرخد.

وی با یادی آوری اینکه ازدواج جوان در شرایطی صورت می گیرد که حداقل ها برای زندگی و معاش مشخص باشد افزود:کدام فضا، محیطی کار ،امکانات و یا زیر ساختهای اقتصادی را فراهم کردیم که جوان ما به سراغ آن نرفته، لذا اگر امروز به روز جوان نزدیک می شویم و یاد می کنیم از حضرت علی اکبر ، باید از خودمان بپرسیم آیا توانستیم از جوان حمایت کنیم.

احمدی گفت:طبق آمار وقتی می گوییم از سال 1394 تا 1399 ، حدود 350 هزارمعلم بازنشسته می شوند پس باید از کنار این تعداد بازنشسته ، جوانان مشغول بکار شوند نه اینکه مجددا از بازنشستگان استفاده شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود:متاسفانه در قالب شعار خود را برای جوانان وقف کردیم و امیدواریم که وقتی سران قوا کنار هم قرار می گیرند نتیجه تصمیمات خروجی به نفع جامعه و قشر جوان داشته باشد وگرنه کنار هم نشستن وگپ زدن فایده ای برای کشور ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها