فصل اول [معماری]

باور بفرمایید!

راستش از شما چه پنهان، ما کلا دنبال بهانه‌ای هستیم که به نوعی به سیروس باور، معمار برجسته ایرانی بپردازیم. البته فکر نکنید این جست‌وجو به دنبال بهانه، صرفا از این روست که علی‌آقای رستگار کارگردان مستندی درباره این معمار، همکاران ما در روزنامه جام‌جم هستند، یا اینکه تکیه کلام ثابت قدم‌ترین مخاطب تلفنی روزنامه ما یعنی آقای جهانبخش، «باور بفرمایید» است، نه!
کد خبر: ۱۱۳۶۴۱۹

باور بفرمایید. این، علاقه ما و کاردرستی خود جناب باور هم است که ما را سوی او میکشاند. اتفاقا همین پنجشنبه هفته گذشته که به نامه رضا امیرخانی درباره انتقال نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران به مصلی و پیشنهادش مبنی بر بازگشت به محل اولیه نمایشگاه پرداختیم، یاد آن طرح بلندبالای باور برای بهینهسازی محل برگزاری نمایشگاههای بینالمللی در خیابان سئول افتادیم؛ طرحی که باور میگفت بسیار قابل اجرا و اتفاقا کمهزینه و مبتنی بر آیندهنگری بوده، اما سالها در کشوهای شهرداری خاک خورده و حالا هم چند سالی است در خانه خودش.

حالا هم بهانه به دست آمده که از سیروس باور بنویسیم؛ چرا که دیروز، کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران خبر داد قرار است برای سیروس باور بزرگداشتی برگزار کند. آنطور که در این خبر آمده، نکوداشت دکتر سیروس باور، پنجشنبه برگزار میشود. سیروس باور، مدرک دکتری معماریاش را از دانشگاه فلورانس گرفته و پس از آن مسئولیتهای متعددی چون تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی و عضویت هیأت امنای انجمن مفاخر معماری ایران را در کارنامه خود دارد.

باور همچنین بنیانگذار درس تاریخ معماری مدرن و آتلیه شهرسازی در دانشکده معماری دانشگاه ملی ایران در سال 1344 و در دانشگاه هنرهای زیبای دانشگاه تهران سال 1348 هم است. کتابهای بسیاری نوشته و طرحهای بسیاری از او در ایران و جهان اجرا شده است. اگر میخواهید در مراسم بزرگداشت این استاد شرکت کنید باید پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه از ساعت 17 الی 20 خودتان را به خانه وارطان واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک 514 برسانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها