دنیای موزی دسرها

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از تعطیلات نوروز و مهمانی‌ها، مقادیر زیادی میوه اضافه آمده و در یخچال‌تان بماند.
کد خبر: ۱۱۳۶۳۷۷

سیب، پرتقال، کیوی و... میوههایی هستند که تا ده روز هم در یخچال بمانند، طراوت خود را حفظ میکنند اما موز زودتر از بقیه رو به نرم شدن رفته و سیاه میشود و باید برای مصرف آن نقشه جدیدی بکشید. امروز روش تهیه چند دسر ساده و خوشمزه را با این منبع غنی پتاسیم میآموزیم که تا موزهایتان خراب نشده فکر خوشمزهای به حالشان کنید.

کویی کودوک

کویی کودوک، از دسرهای خیلی معروف مالزیایی هاست که با موز درست میشود و سر سفرههای مهمانی و افطاری زیاد سرو میشود.

مواد لازم برای 4 نفر:

موز رسیده شیرین: 3 عدد/ آرد: نصف پیمانه / تخم مرغ: یک عدد / بیکینگ پودر: یک قاشق چایخوری / آب: 1.2 پیمانه / روغن: به میزان لازم

تخم مرغها را شکسته و در یک ظرف کامل مخلوط کنید. در ظرف دیگری آرد را جدا با بیکینگ پودر مخلوط کنید و بعد تخم مرغ زده شده را به آن اضافه کنید. آب را در مرحله بعد بیفزایید و هم بزنید تا یک دست شود. موز را به این مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا ریز شده و یکدست شود. روغن را داغ کرده و به اندازه یک گردو از مواد را داخل روغن داغ بریزید تا سرخ شود. روی کاغذ روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافه آن خارج شود و بعد سرو کنید.

بستنی موز و دارچین

بستنی خانگی همیشه طعمی متفاوت و خوشمزهتر از بستنیهای صنعتی دارد. بستنی موز و دارچین بافتی بین دسر ماست یخ زده و بستنی دارد.

مواد لازم برای 5 نفر:

موز: 5 عدد / شیر: 300 میلیلیتر / ماست: 250 گرم / پرتقال: 2 عدد / عسل: 4 قاشق غذاخوری / پودر دارچین: 3 قاشق چایخوری / شکلات تلخ: به میزان لازم

فر را با حرارت 170 درجه سانتیگراد گرم کنید. موزها را پوست بگیرید. پوست پرتقالها را رنده کرده و بعد آب پرتقالها را بگیرید. موزها را در سینی فر بچینید. آب یک و نیم عدد پرتقال به همراه عسل و دو قاشق چایخوری پودر دارچین را روی موزها بریزید و برای بیست دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی و نرم شود. موز و شربتی که از آن هنگام پخت به دست آمده را در مخلوطکن بریزید و با شیر و خامه بزنید. رنده پوست پرتقال، بقیه آب پرتقال، کمی نمک و پودر دارچین را اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط را در دستگاه بستنیساز ریخته یا اگر دستگاه را در منزل ندارید به مدت سه ساعت در فریزر قرار دهید هر یک ساعت آن را از فریزر درآورده، هم بزنید و دوباره در فریزر بگذارید. بستنی را با رنده پوست پرتقال و شکلات تزیین و سرو کنید.

دسر موز و خامه کاراملی

دسر موز و خامه کاراملی یک دسر سه لایه بسیار خوشمزه است که در تهیه آن از انواع خوراکیهای خوشمزه و البته چاقکننده استفاده میشود. این دسر روش خوبی برای خوراندن موز به بچههای بد غذاست. سس کارامل این دسر از قرار دادن یک فنجان شکر بر روی حرارت و هم زدن مدام آن تا زمانی که ذوب و قهوهای شود تهیه میشود. پنچ قاشق شکر را بعد از طلایی شدن اضافه کرده و مخلوط کنید و پس از خاموش کردن شعله نصف فنجان خامه اضافه کنید و در یخچال بگذارید.

مواد لازم برای 5 نفر:

شیر: 3 فنجان/ بیسکویت ساقه طلایی یا پتی بور: یک بسته / کره: 5 قاشق غذاخوری / شکر: 3 فنجان/ موز: 2 عدد / آرد ذرت: 1.4 فنجان / زرده تخم مرغ: 2 عدد / وانیل: 2 قاشق چایخوری / سس کارامل: یک فنجان / قسمتهای مختلف این دسر سه لایه را جدا جدا درست کنید.

برای تهیه کرم وانیلی در یک کاسه تخم مرغها را با چنگال هم زده و کنار بگذارید. در ظرف دیگری دو فنجان شکر و آرد ذرت را با هم مخلوط کنید.
سه فنجان شیر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و شکر و آرد را که باهم مخلوط کرده بودید، کم کم به شیر اضافه کنید. در حین اضافه کردن همزمان هم بزنید تا مخلوط به جوش آید. بعد از جوش آمدن مدت یک دقیقه هم بزنید تا غلیظ شود. پنج قاشق غذاخوری از مواد را به تخممرغهایی که در یک ظرف کنار گذاشته بودید اضافه میکنید و هم بزنید تا کامل مخلوط شوند سپس آن را به موادی که روی گاز است اضافه کنید و به مدت یک دقیقه هم بزنید. قابلمه را از روی حرارت برداشته و وانیل و کره را اضافه کنید و هم بزنید تا کامل مخلوط شوند و در یخچال قرار دهید.

برای لایه بیسکویتی، بیسکویت را خرد کنید. کره را روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود و همراه با شکر به بیسکویت اضافه کرده تا مخلوط شوند. مواد را داخل سینی فر قرار دهید و با درجه حرارت 120 درجه سانتیگراد به مدت ده دقیقه گرما دهید تا رنگ آن قهوهای روشن شود. بیسکویتها را ته ظرف سرو دسر بریزید و فشار میدهید. سپس یک لایه از خامه کاراملی را روی آن بریزید و سپس برشهای موز را روی آن قرار دهید. یک لایه از کرم وانیلی روی آن بریزید تا کامل آن را بپوشانید دسر را سه ساعت در یخچال بگذارید. هنگام سرو روی آن را با برشهای موز و خرده بیسکویت تزئین کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها