خداحافظی با نیمکت آرسنال در پایان فصل

ونگر، فرگوسن نشد!

آرسن ونگر سرمربی فرانسوی آرسنال تائید کرد در پایان فصل بعد از 22 سال کار در این تیم از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد. این یعنی رکورد 27 سال سرمربیگری فرگوسن در منچستر یونایتد همچنان دست نخورده باقی خواهد ماند و ونگر که جدی ترین مدعی برای رسیدن به این رکورد بود، در فاصله 5 سال تا رسیدن به رکورد قصد دارد مسیرش را تغییر دهد.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۵۴

به گزارش دیلی استار، این در حالی است که قرارداد ونگر در پایان فصل قبل برای دو سال قطعی شده بود. بعد از ناکامی آرسنال از کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در سال گذشته، زمزمههای زیادی مبنی بر استعفا یا برکناری آرسن ونگر از تیم آرسنال به گوش رسید اما در پایان فصل مسئولان این تیم لندنی قرارداد سرمربیشان را برای دو فصل دیگر تمدید کردند. حال ونگر بیش از هر زمان دیگری تحت فشار قرار گرفته است. آرسنال از کورس رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس نیز جا مانده است و دیگر تیمها نسبت به آنها در وضعیت بسیار بهتری به سر میبرند و تنها لیگ اروپا برای این تیم باقی مانده است.

این مربی فرانسوی بیش از 800 بار روی نیمکت آرسنال نشسته و جامهای زیادی به دست آورد، ولی ناکامی در لیگ برتر و کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا باعث شد تا در نهایت از سمت خود کنار برود. ونگر به دنبال این تصمیم، درباره موضوع جانشین خود در این تیم گفت: ویرا مربی خیلی قابلی است و اکنون در نیویورک سیتی در حال ترقی است و مطمئن هستم این توانایی و قابلیت را دارد که روزی روی نیمکت آرسنال بنشیند. لیگ برتر بسیار خاص است و مربی از هر نظر باید خودش را برای این فضا
آماده کند.

ویرا که خود بازی‌های درخشانی را با آرسنال داشت و حتی قهرمانی در لیگ برتر را هم با این تیم‌ ‌تجربه کرد پیشتر درباره حضور در آرسنال ‌گفته بود: من چالش‌ها را دوست دارم ولی خودم را در قد و قواره کسی نمی‌بینم که بخواهد اکنون هدایت آرسنال را بر عهده بگیرد. در حال‌ حاضر در لیگ آمریکا فعالیت می‌کنم و از کار خودم هم رضایت دارم اما دوست دارم روزی به عنوان مربی در تیم‌ ‌محبوبم یعنی آرسنال فعالیت کنم، ولی بعید می‌دانم این اتفاق بزودی رخ دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها