آلان بکر، نماینده پارلمان سوریه معتقد است عربستان در مسأله اعزام ائتلاف عربی به سوریه تصمیم‌گیرنده نیست و تحقق این مسأله مصداق ترویج «تروریسم دولتی» است.
کد خبر: ۱۱۳۶۱۰۰

به گزارش خبرگزاری مهر، آلان بکر نماینده پارلمان سوریه درباره احتمال تشکیل یک نیروی ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی برای جایگزینی نیروهای آمریکایی میگوید: اعزام ارتشهای دولتهای عربی به سوریه مصداق بارز «تروریسم دولتی» محسوب میشود. البته ما طی هفت سال گذشته هم با تروریسم دولتی مواجه بودهایم و هم با تروریسم سازمانی. این مسأله نیز نوعی از تروریسم دولتی است که طی سالهای گذشته با آن دست و پنجه نرم کردهایم.

عربستان این پیشنهاد را داده است که ارتش خود را به سوریه اعزام کند. اما این مسأله را در نظر بگیرید که عربستان سعودی در این زمینه تصمیمگیرنده نیست، بلکه سعودیها خود ابزاری در دستان آمریکاییها هستند. سعودیها تنها ابزاری هستند تا ثروتهای ملت عربستان را در جیب تروریستهای مستقر در سوریه بریزند. دراین میان ارتش سوریه برای مواجهه با هر سناریویی از جمله سناریوی اعزام ارتشهای عربی به خاکش، آماده دفاع از خود است. ما در این میان از حمایتهای هم پیمانان و متحدان خود همچون جمهوری اسلامی ایران و روسیه نیز برخوردار هستیم. ارتش سوریه برای تداوم مبارزه با پروژههای آمریکایی ـ صهیونیستی در خاک خود از آمادگی کامل
برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش میگوید: حکومتهای عربی مزدوران ایالات متحده آمریکا در منطقه هستند. همین قطر و عربستان که میگویند با هم اختلاف دارند، خاکشان محل استقرار پایگاههای آمریکایی در منطقه است. بنابراین در مسائل کلان و استراتژیک شما اختلافی نمیبینید. ائتلافی که از تشکیل آن علیه دمشق سخن میگویند باید برای دفاع از مقدسات مسلمانان راهی اراضی اشغالی فلسطین شود. با تمامی اینها، حتی اگر ائتلافی تحت عنوان ائتلاف عربی بدون مجوز رسمی دولت دمشق وارد خاک سوریه شود، از دیدگاه ما تمامی نیروهای آن اشغالگر و متجاوز تلقی خواهند شد. بنابراین، ارتش سوریه حق دفاع از خود را در برابر متجاوزان و اشغالگران محفوظ میداند.

آلان بکر در باره موضع روسیه و ایران پیرامون این موضوع نیز میگوید: ما برای مبارزه با نیروهای اشغالگر به متحدان خود یعنی جمهوری اسلامی ایران، روسیه و نیروهای مقاومت حزبا... لبنان و به ملت خود و نیروهای مسلحمان اتکای کامل داریم. متحدان ما اجازه تعرض ارتشهای عربی به خاک سوریه را قطعا نخواهند داد.به این نکته نیز توجه کنید که در مقایسه با هفت سال گذشته ما از قدرت بیشتری برخوردار هستیم. ما در هر لحظه و برای رویارویی با هر سناریویی آماده هستیم.

مقامات سوری امروز بیش از هر زمان دیگری عزمی جزم برای مقابله با تروریسم دارند. این نشان میدهد که خبرهای خوبی درخصوص آینده سوریه در راه است. شما حتی دیدید که قدرتهای بزرگ همچون ایالات متحده آمریکا هم از طریق تجاوز نظامی نتوانستند نوار پیروزیهای ارتش سوریه را قطع کنند. واقعیت این است که ما با گامهای ثابت به جلو پیش میرویم و سِیر تحقق دستاوردها و پیروزیهای نظامی علیه تکفیریها و مزدوران محور غربی ـ عربی همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها