مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور همزمان با روز ارتش برگزار شد

جلوه اقتدار

همزمان با 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تجلیل از حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان ارتش، دیروز مراسم رژه یگان‌های تخصصی نیروهای مختلف ارتش با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهور در جوار حرم مطهر امام راحل برگزار و آخرین دستاوردهای دفاعی به نمایش گذاشته شد. بخشی از تجهیزات به نمایش گذاشته شده در این مراسم شامل مرکز فرماندهی و کنترل سامانه اس300، رادار کشف سامانه موشکی اس300، موشک‌های صیاد2 و صیاد3، سامانه موشکی نور شامل یک دستگاه کامیون رادار و پنج دستگاه کامیون پرتاب موشک، سامانه خوداتکای نصر ساحل و تانک ذوالفقار بود.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۵۸

در این مراسم همچنین سامانه موشکی کمین2 بهعنوان جدیدترین سامانه موشکی کشورمان رونمایی شد.

این سامانه موشکی، ارتفاع پایین بوده و بهمنظور مقابله با انواع پرندههای بدون سرنشین و هدفهای پرنده در ارتفاع کم مورد استفاده قرار میگیرد که توسط متخصصان داخلی و مطابق با تکنولوژی روز دنیا و بهصورت کاملا بومی ارتقا یافته است.

افزایش 3 برابری برد موشک بالگردهای هوانیروز ارتش

امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم، از افزایش سه برابری برد موشکهای بالگردهای هوانیروز ارتش خبر داد و گفت: تغییراتی در ساختار نیروی زمینی به وجود آوردیم تا براساس منویات فرمانده معظم کل قوا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی با اشاره به تغییرات هوانیروز اظهار کرد: در هوانیروز سه تغییر عمده به وجود آمد که عبارتند از: امکان پرواز در شب بالگردها، افزایش سه برابری برد موشک بالگردها و افزایش سرعت اورهال.

همچنین همزمان با 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران ناوها، ناوچهها و ناوشکنهای نیروی دریایی ارتش در آبهای خلیج فارس و دریای عمان رژه رفتند.

تمجید روحانی از نیروهای نظامی

رئیسجمهور در مراسم گرامیداشت روز ارتش با بیان این که نیازمند ارتش و سپاه قوی و بسیج
آمادهایم، اظهارکرد: برای قدرت دفاعی توجهی به نظر دیگران نداریم و رویکرد ایران در منطقه، همسایگی خوب است.

وی گفت: ارتش و سپاه همواره دوشادوش یکدیگر در میدان ایستادگی و رزم و برای خدمت به مردم در راه صلح کنار هم بودهاند و ایثار و فداکاریشان کنار همدیگر برای اعتلای این سرزمین بوده است.

روحانی بازدارندگی و دفاع مقتدرانه را از اصول سیاستهای جمهوری اسلامی ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: هیچکس نباید از قدرت ایران نگران باشد، اما به قدرتهای بزرگ میگوییم منطقه را پر از باروت نکنند و برای منافع خودشان و دلارهایی که میخواهند از ذخایر کشورهای عربی این منطقه به تاراج ببرند، منطقه را از انواع سلاح پر نکنند.

رئیسجمهور خطاب به قدرتها و دشمنان امنیت، ثبات و توسعه منطقه افزود: سلاحهای شما نه میتواند آورنده استقلال برای کشورهای منطقه باشد و نه ترس و رعبی را برای ملتهای بزرگی همچون ایران به وجود میآورد. اموال مردم مسلمان این منطقه را تاراج نکنید و تاجرانه با کشورهای این منطقه مواجه نشوید و ذخایر آنها را نبرید و کارخانههای اسلحهسازی خودتان را روزبهروز توسعه ندهید.

روحانی با بیان این که راهحل اساسی برای منطقه و جهان تنها مذاکره سیاسی به منظور حل مشکلات و رفتار مسالمتآمیز است، گفت: ما به اقتدار و قدرت نظامی خود توأم با تنشزدایی ادامه میدهیم و میدانیم نیروهای مسلح ما در هر شرایطی آمادهاند تا از استقلال، عزت و حیثیت کشور دفاع کنند.

وی اظهار کرد: اگر طی40 سال گذشته ملت ایران در همه فراز و نشیبها پیروز بوده است در سایه حضور ارتشی قوی، سپاهی مقتدر و بسیجی کارآمد و نیروی انتظامی آماده به کار بوده است.

رئیسجمهور تأکید کرد: همواره کشورهایی احساس اقتدار میکنند که به نیروی بومی خود متکی باشند، در حالی که اقتدار عاریهای نمیتواند برای کشوری عزت بیافریند و در این راستا کشورهای منطقه ما نباید به دنبال اقتدار عاریهای از سوی قدرتهای بزرگ یا یک رژیم نامشروع در این منطقه باشند.

روحانی در ادامه با بیان این که ارتش با این که سیاست را خوب میفهمد، اما هرگز در بازیهای سیاسی وارد نشده و به وصیت و دستور امام راحل بخوبی عمل کرده است، گفت: اگر در رژیم گذشته کنار فسادهای اقتصادی گاهی نام صاحبمنصبان ارتش آن روزگار بود، اما امروز در هیچ فسادی در جامعه ما نامی از امیران و بزرگان ارتش وجود ندارد و این به معنای دستپاکی و اخلاص ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها