صنعت سینما در کنار اقتباس‌های ادبی و تلویزیونی و تئاتری، نگاهی هم به بازی‌های ویدئویی دارد. این روزها تعداد فیلم‌هایی که براساس داستان بازی‌های ویدئویی ساخته می‌شود رو به افزایش است. رامپاج هم داستان فیلمنامه‌اش را از یکی از همین بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای گرفته است. بازی ویدئویی رامپاج در دهه 80 میلادی وارد بازار شد و خیلی سریع، از محبوب‌ترین بازی‌ها شد. شرکت فیلمسازی نیولاین بالاخره موفق شد بعد از سال‌ها مذاکره با تولیدکنندگان این بازی، امتیاز برگردان سینمایی آن را خریداری کند. از آنجا که هزینه‌های تولید نسخه سینمایی این بازی بالا بود، کمپانی برادران وارنر هم به کمک نیولاین آمد تا یک اثر تماشایی و سرشار از جلوه‌های ویژه تهیه کنند.
کد خبر: ۱۱۳۵۸۲۴

براد پیتون، کارگردان فیلم، قبل از این اکشن آخر زمانی «سان آندرآس» را با بازی دواین جانسن (راک معروف دنیای ورزش و کشتی کچ) ساخته بود. پیتون کارگردانی رامپاج را به این شرط پذیرفت که راک نقش اصلی آن را به عهده بگیرد. راک که قبل از خواندن فیلمنامه بازی در آن را قبول کرده بود، خیلی زود متوجه شد همبازیاش در آن یک گوریل عظیمالجثه است! اما این گودزیلای مهربان در حقیقت یک شامپانزه کوچولو به نام پال و دوست نزدیک کاراکتر راک بوده است. بهدنبال یک آزمایش ژنتیک محرمانه در یک لابراتوار که در مسیر اشتباهی میافتد، پال تبدیل به یک گوریل بسیار بزرگ میشود. حالا او و دوست دانشمند نخستینشناسش باید با یکسری ماجراجویی هیجانانگیز روبهرو شده و کره زمین را از خطر نابودی و کاراکترهای شرور نجات دهند.

رامپاج در سه روز اول نمایش عمومیاش در آمریکایشمالی، نزدیک 36 میلیون دلار فروش کرد و صدرنشین جدول هفتگی نمایش سینماهای این منطقه شد. تحلیلگران اقتصادی سینما با آن که پیشبینی صدرنشینی این اکشن ماجراجویانه را میکردند، اما انتظار چنین افتتاحیه بالایی را برای آن نداشتند. آنها پیشبینی میکردند رامپاج حداکثر با افتتاحیهای 25 تا 28 میلیون دلاری، نمایش خود را آغاز خواهد کرد. با این حال همین تحلیلگران میگویند با وجود چنین افتتاحیه خوبی، رامپاج برای تبدیل شدن به یک فیلم موفق و پرفروش راه سختی پیشرو دارد. کمپانی برادران وارنر و شرکت نیولاین برای تهیه فیلم، رقمی نزدیک به 120 میلیون دلار خرج کردهاند. به این رقم باید حدود 30 میلیون دلار دیگر را هم افزود. این رقم صرف تبلیغات و بازاریابی فیلم شده است. به این ترتیب، رامپاج باید حداقل بیش از 150 میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کند تا لقب یک فیلم پرفروش را بگیرد. کار رامپاج برای رسیدن به این رقم فروش، کمی سخت است. فیلم باید در تعطیلات آخر هفته پیش رو، با قسمت تازه اکشن ابرقهرمانانه و کمیک استریپی «آونجرز/ انتقامگیران» رقابت کند. کمپانی والت دیزنی و شرکت مارول طی روزهای اخیر، تبلیغات وسیعی برای این محصول گرانقیمت و پرسروصدای خود به راه انداختهاند. نکته جالب این که رامپاج در ابتدا قرار بود برای 20 آوریل به روی پرده سینماها برود. اما تغییر زمان اکران عمومی آونجرز (که تاریخ 27 آوریل را برای نمایش خود انتخاب کرد) باعث شد تا کمپانی برادران وارنر تاریخ نمایش عمومی فیلم خود را جلوتر بیندازد. تلاش رامپاج برای فروش بیشتر در شرایطی است که فروش بینالمللی آن (در خارج از آمریکا) 114 میلیون دلار بوده است. با احتساب فروش آمریکا به این رقم، فروش کلی جهانی 149 میلیون دلار حاصل میشود.

تحلیلگران اقتصادی سینما در عین حال به تفاوت رقم فروش افتتاحیه رامپاج در آمریکا و چین اشاره میکنند. فیلم که همزمان با آمریکا در تعداد زیادی سالن نمایش در چین هم به روی پرده رفت، افتتاحیهای 55 میلیون دلاری را تجربه کرد! تفاوت رقم فروش فیلم در چین با آمریکا، 20 میلیون دلار است. اهل فن میگویند ظاهرا تولیدات بلاک باستری هالیوودی، در چین محبوبیت بیشتری دارند تا خود آمریکا! البته رسانههای گروهی چین به این موضوع اشاره میکنند که تماشاگران چینی علاقه زیادی به دواین جانسن داشته و از فیلمهایش استقبال بالایی میکنند. تحلیلگران اقتصادی میگویند 70 درصد رقم فروش محصولات سینمایی این هفته گیشه نمایش چین، اختصاص به رامپاج داشت. در همین حال، این پرسش از سوی اهل فن مطرح است که رامپاج میتواند موفقیت کلان مالی «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» را تکرار کند یا نه. این کمدی اکشن فانتزی جانسن که فصل قبل اکران عمومی شد، با فروش حیرتانگیز جهانی 951 میلیون دلاری روبهرو شد. 404 میلیون دلار از این رقم، اختصاص به سینماهای آمریکای شمالی داشت. رقم فروش افتتاحیه فیلم در این محل، 36 میلیون دلار بود. با توجه به یکی بودن رقم فروش افتتاحیه این فیلم با رامپاج، اهل فن اظهار امیدواری میکنند فروش کلی نهایی این دو هم شبیه باشد. تهیهکنندگان فیلم امیدوارند جمع خانوادهها از رامپاج استقبال کنند و تخممرغهای خود را در سبد این تحلیل جمع کردهاند. استقبال خانوادهها در سه روز اول نمایش فیلم، خوب و قابل قبول بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها