در توئیتی درباره برجام

ظریف: یا همین توافق یا هیچ

ظریف در جمع خبرنگاران تاکید کرد:

ضرورت حفظ منافع ایران از برجام

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما از منافع ملی خود حراست خواهیم کرد و باید منافع ایران از برجام حفظ شود.
کد خبر: ۱۱۳۵۷۳۷
ضرورت حفظ منافع ایران از برجام

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد ظریف پس از پایان سفر دو روزه خود به تاجیکستان گفت: نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو اکو فرصتی برای مرور فعالیت‌های سازمان همکاری اقتصادی بود.

ظریف که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: در این اجلاس نماینده جمهوری اسلامی ایران بعنوان دبیرکل آینده اکو انتخاب شد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: روش پرداخت سهمیه‌ها در سازمان و روش‌های تقویت نقش اکو بعنوان یک مجموعه مهم منطقه‌ای از دیگر موضوعاتی بود که بررسی شد چراکه همگرایی منطقه‌ای نقش بسیار مهمی در پیشرفت همه کشور‌ها و ایجاد فضای مناسب برای مبارزه با افراط گرایی دارد.

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدار روز گذشته خود با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان، گفت: در این دیدار در خصوص روابط دو جانبه، مشکلات منطقه و مسائل مربوط به افراط گرایی و تروریسم بحث و تبادل نظر شد و امیدوارم این دیدار‌ها به توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشورکمک کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نزدیک شدن به موعد تصمیم گیری آمریکا در مورد برجام و احتمال خروج آمریکایی‌ها از آن، اظهار داشت: آنچه بار‌ها اعلام کرده ایم این است که جمهوری اسلامی ایران از منافع ملی خود حراست خواهد کرد و باید منافع ایران از برجام حفظ شود.حتما اگر آمریکا تصمیم به خروج از برجام بگیرد واکنشی از سوی ایران و جامعه بین المللی خواهد دید که این واکنش اصلا برای آن‌ها خوشآیند نخواهد بود.

ظریف در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نقش اروپا در برجام و عدم شفافیت سیاست‌های اتحادیه اروپا در این موضوع، خاطرنشان کرد: برجام یک توافق و در یک حوزه مشخص یعنی هسته‌ای است و با تصمیم مشترک به آن رسیده ایم. گرچه جمهوری اسلامی ایران همواره منتقد کشور‌های غربی هم در منطقه و هم در سرازیر کردن سلاح به منطقه ما بوده است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: گرچه حرف برای گفتن در خصوص رفتار غربی‌ها زیاد داشته ایم، اما موضوع تصمیم گیری ما در برجام موضوع هسته‌ای بوده و الان هم اجماع در اروپا و در بین کشور‌های ۵+۱ این است که برجام قابل مذاکره مجدد نبوده و موضوعات دیگر مربوط به برجام نیست و آمریکایی‌ها در این موضوع کاملا منزوی هستند.

وی تاکید کرد: در جلسه دیروز شورای وزیران اتحادیه اروپا هم مشخص بود که اروپا نگاه چندان مثبتی به سیاست‌های آمریکا در این حوزه ندارد.

ظریف در پایان با بیان اینکه اختلافات جدی در خصوص نحوه رفتار اروپایی‌ها در منطقه داریم و این اختلافات را مطرح کرده ایم، تصریح کرد: معتقدیم سیاست‌های غرب در منطقه به ناامنی، خشونت و تروریسم دامن زده است و این تروریسم بیش از همه گریبانگیر این منطقه و در مرحله بعد گریبانگیر اروپایی‌ها شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها