مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قاره کهن به پایان رسید. از این منطقه تیم های استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن از ایران صعود کردند اما تراکتور تنها تیم از کشورمان بود که جایی در میان تیم های ایرانی صعود کننده پیدا نکرد.
کد خبر: ۱۱۳۵۶۲۳
«ترین» های مرحله گروهی لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا / قدرت هایی به نام پرسپولیس و استقلال!

به گزارش جام جم آنلاین ، با پایان رقابت های مرحله گروهی برترین های این منطقه را مرور می کنیم:

1 - بهترین تیم: الدحیل قطر با 18 امتیاز


الدحیل ( al duhail ) ، نماینده قطر تنها تیمی در این رقابت ها بود که تمام دیدارهای خود را با پیروزی پشت سر گذاشت تا با شایستگی و اقتدار به مرحله بعد صعود کند.

2 - بهترین خط حمله: الدحیل قطر و لوکوموتیو ازبکستان با 13 گل

دو نماینده قطر و ازبکستان یعنی الدحیل و لوکوموتیو آتشین ترین خط حمله را داشتند و هر کدام 13 گل به ثمر رساندند.

تیم‌های گروه B رقابت‌ها زهردارترین مهاجمان را در ترکیب داشتند. دو پیروزی لوکوموتیو مقابل الوحده امارات رقم خورد و ازبک‌ها در هفته آخر فرصت شکست ذوب‌آهن و صعود به مرحله یک هشتم نهایی را داشتند که نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.

3 - بدترین تیم و بیشترین شکست: الوصل امارات بدون امتیاز و با شش شکست


مسئولان این تیم زرد پوش اماراتی که هزینه های زیادی با این تیم کرده بودند اصلا فکرش را هم نمی کردند الوصل ضعیف ترین تیم غرب آسیا لقب بگیرد. این تیم نه تنها صعود نکرد که ضعیف ترین نتایج را به نام خود زد.

4 - بهترین خط دفاعی: پرسپولیس ایران با 3 گل خورده

سرخپوشان پایتخت امسال برخلاف سال گذشته، خیلی راحت و قبل از هفته پایانی مرحله گروهی، صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی قطعی کردند. به‌عنوان صدرنشین گروه C رقابت‌ها از گروهش صعود کرد تا به جای تقابل با الاهلی در کشور ثالث، در تهران از الجزیره امارات میزبانی کند.

5 - بدترین خط حمله: تراکتورسازی ایران با 2 گل زده


فصل 97-96 بدترین فصل تراکتورسازان در 10 سال گذشته بود. این تیم که با کسب دو امتیاز و چهار شکست از رقابت‌های آسیایی حذف شد، تنها دو بار دروازه حریفانش را باز کرد.

6 - بدترین خط دفاع: الوحده امارات با 15 گل خورده


دیگر قعرنشین اماراتی آسیا که تنها پیروزی خود را در این فصل مقابل ذوب‌آهن به دست آورد، نمایش خوبی از خود نشان نداد و قطعی شدن ناکامی این تیم در راهیابی به جمع 16 تیم برتر رقابت‌ها به هفته آخر هم نرسید.

7 - کمترین پیروزی: الهلال عربستان، تراکتورسازی ایران و الوصل امارات بدون پیروزی


الهلال که سال گذشته تا فینال آسیا هم رفت این فصل قعرنشین گروه خود شد و صعود نکرد! این تیم سعودی دو بار مقابل استقلال شکست خورد. الوصل امارات و تراکتورسازی نیز تیم های دیگری بودند که همانند الهلال عربستان هیچ بردی را به دست نیاورند.

8 - بیشترین تساوی: العین امارات با 4 تساوی

العین که سال گذشته تجربه تلخی برای استقلال و فوتبال ایران رقم زد، از دور برگشت مرحله گروهی بیدار شد و به لطف دو پیروزی در دو بازی آخر خود به جمع 16 تیم برتر مسابقات راه یافت.این تیم چهار مساوی در مرحله گروهی ثبت کرد.

9 - کمترین شکست: استقلال ایران، العین امارات، الاهلی عربستان و الدحیل قطر بدون شکست


بهترین نتایج استقلال در آسیا در پنج فصل اخیر رقم خورد. استقلال با شفر به صدرنشینی گروه D رسید و در گروه مرگ رقابت‌ها، هیچ شکستی متحمل نشد. استقلال برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر آسیا پس از پنج سال، باید از ذوب‌آهن و قلعه‌نویی عبور کند. تیم های العین امارات و الاهلی عربستان و الدحیل قطر نیز دیگر تیم های بدون شکست دور گروهی آسیا در غرب قاره کهن بودند.

10 - بهترین گلزن: بغداد بونجاح با 7 گل زده

مهاجم زهردار و 26 ساله السد در مرحله گروهی به خوبی دروازه‌های حریفان را گشوده است. این بازیکن الجزایری در دیدار رفت هم دو بار دروازه بیرانوند و پرسپولیس را باز کرد، اما در بازی برگشت مقابل این تیم راه به جایی نبرد. بین مهاجمان تیم‌های ایرانی و لژیونرهای کشورمان مهدی طارمی با پنج گل زده، بهترین عملکرد را در این زمینه داشته است.

11 - قاطع‌ترین پیروزی: لوکوموتیو ازبکستان 5 - الوحده امارات صفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها