خبرچین/ مروری بر مهمترین اخبار دیروز

پول سعودی در آسمان شام دود شد!

بعد از یک هفته برو و بیا و هارت و پورت، بالاخره ترامپ و دارودستهاش در لندن و پاریس چند موشک به سمت سوریه شلیک کردند که جز آبروریزی برایشان چیزی نداشت. یک کشته و شش مجروح، آن هم عمدتا غیرنظامی، همه تلفات ناشی از ترقهبازی سه بهاصطلاح ابرقدرت غربی بود که نقشی در معادلات سوریه نداشتند. قابل توجه آنها که از تهدید به حمله آمریکا حساب میبرند: همه زور ترامپ و متحدانش همین است؛ قوی باشید!
کد خبر: ۱۱۳۴۶۵۳

هرچقدر عربستان درست مانند «گاو شیرده» که واشنگتن خطابش میکند، پول نفت را صرف جنگ و درگیری در منطقه میکند، ایران با خیال راحت پشتش گرم دلارهای نفتی است که بانک جهانی گفته تا 155سال دیگر دوام میآورد. بانک جهانی پیشبینی کرده عمر ذخایر نفتی ایران 75سال بیشتر از طول عمر ذخایر نفتی عربستان است و روزهای خوش ریاض که خودپرداز جنگ در منطقه شده، خیلی دوامی نخواهد داشت.

پس از قریب به هفت سال، بالاخره حکم محمودرضا خاوری قطعی شد. او که پاییز سال 90 بعد از مطرح شدن نامش در پرونده مهآفرید امیرخسروی به کانادا فرار کرد، از سوی دادگاه انقلاب به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به 20سال حبس، بابت دریافت رشوه به ده سال حبس، جزای نقدی معادل مبلغ رشوه دریافتی، رد مال و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است. رئیسکل دادگستری استان تهران گفته، پرونده برای اجرای حکم به دادسرا ارسال شده تا از طریق شناسایی و توقیف اموال وی در داخل ایران، بخشی از حکم که مربوط به رد مال و جزای نقدی است، اجرا شود. حالا اینکه بعد از هفت سال اصلا مالی در ایران مانده که توقیف شود، خودش سوال بزرگی است.

بعد از آن که بالاخره شورای شهر تهران با استعفای شهردار پایتخت موافقت کرد، حالا بار دیگر بازار لابیگری داغ شده تا جایگزین محمدعلی نجفی در بهشت مشخص شود. در همین حال و احوال یک عضو شورای شهر گفته، دیگر نباید دنبال چهرههای مشهور باشیم، تهران یک شهردار عملگرا میخواهد. فارغ از اینکه منظور این عضو شورا از «چهره مشهور» چیست، باید توصیه کرد اعضای محترم پارلمان شهری ابتدا از گزینههای شهرداری تست سلامت بگیرند و بعد که مطمئن شدند فرد موردنظر سالم است و به این زودیها استعفا نمیدهد، به او یادآوری کنند کار در شهرداری تهران آسان نیست و اگر واقعا فکر میکند از پسش برمیآید، سمت قبول کند و فقط به فکر رزومهسازی با نیمنگاهی به پاستور نباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها