آشنایی با بازار سرمایه

گم کردن برگه سهام

اگر برگه سهم خود را گم کرده‌اید یا به هر دلیلی دسترسی به آن برای شما غیرممکن است، می‌توانید با استفاده از خدمات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه، دوباره صاحب برگه سهام شوید.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۸۷

صدور گواهینامه سپرده سهام المثنی، برای افراد حقیقی و حقوقی روالهایی متفاوت دارد. جهت صدور برگه سهام سپرده برای افراد حقیقی، سهامدار آن باید با اصل شناسنامه و کارت ملی به دفاتر پیشخوان منتخب شرکت سپردهگذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (اسامی دفاتر پیشخوان منتخب در سایت شرکت سپردهگذاری موجود است) مراجعه کنند.برای صدور گواهینامه نقل و انتقال سهام المثنی، حضور شخص سهامدار به منظور احراز هویت الزامی است.

صدور گواهینامه المثنی فقط برای سهامهای سپرده شده، پذیرفته در بورس و فرابورس که در بازار سرمایه معامله شدهاند صادر میشود و سهامدار در صورت مفقود شدن سهام غیرسپرده، خارج از بورس یا شرکتی که ورود اولیه به بازار بورس داشته ولی تاکنون معاملهای روی نماد آن شرکت انجام نشده است، میبایست به ناشر (شرکتی که سهامدار آن است) مراجعه کند.

البته، صدور گواهینامههای نقل و انتقال سهام المثنی در بورسهای منطقهای نیز قابل انجام است و سهامداران آن میتوانند از این بازارهای منطقهای نیز برای صدور برگههای المثنی یاری بگیرند.

علاوه بر این، سهامدار ان حقوقی و سهامدارانی که به دفاتر پیشخوان منتخب شرکت سپردهگذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه یا بورسهای منطقهای دسترسی ندارند، میتوانند برای صدور گواهینامه سپرده سهام المثنی به ناشران (شرکتی که سهامدار آن هستند) مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها