ولیعهد عربستان با اعضای گروهک منافقین و سفیر رژیم صهیونیستی در فرانسه دیدار کرد

گردهمایی اعضای مثلث شوم در پاریس

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی سه‌شنبه‌شب در جریان سفر سه روزه‌ای که به فرانسه داشت با سرکرده گروهک تروریستی منافقین و سفیر رژیم صهیونیستی در پاریس دیدار کرد؛ دیداری که می‌توان از آن به عنوان گردهمایی سه ضلع یک مثلث شوم یاد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۹۲

همکاریهای این مثلث شوم که امروز بصراحت دم از اقدامات ضد ایرانی میزنند و در این زمینه با یکدیگر همکاریهای مالی، نظامی و عملیاتی دارند، مربوط به امروز نیست و سال هاست که این اضلاع مثلث علیه ایران همکاری و پیوند مخفیانه داشته و درصدد اقدامات براندازانه علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

به نظر میرسد رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی تصور میکنند میتوانند برای جبران شکستهای خود در منطقه درصدد انجام اقدامات ضدایرانی یا تحریک دیگر کشورها علیه ایران باشند.

همراهیهای عربستان و اسرائیل در اجلاس امنیتی مونیخ و نامه نگاری میان مقامات صهیونیست و سعودیها علیه ایران در جریان سفر محمد بن سلمان به مصر از نمونههای تلاشهای ضد ایرانی این دو رژیم است و عربستان و رژیم صهیونیستی نگرانیهای مشترکی درباره آنچه «تهدید ایران» میخوانند، ابراز کرده بودند.

در سالهای اخیر، ریاض و تلآویو که واشنگتن را نیز در کنار خود دارند برای عملیاتی کردن طرحهای خود به استفاده از عوامل خودفروخته منافقین روی آوردهاند و تلاش کردهاند از نقشآفرینی عناصر این گروهک تروریستی برای اجرای پروژههای خود بهره بگیرند.

در همین زمینه میتوان به اغتشاشات دیماه گذشته اشاره کرد که این مثلث تلاش داشت با سوءاستفاده از برخی مسائل اقتصادی، موجی را علیه نظام جمهوری اسلامی ایجاد کند که البته با روشن شدن این پروژه برای مردم، ناکام ماندند. آنطور که خبرگزاری میزان به نقل از برخی منابع نوشته، بخشی از دیدار اخیر بنسلمان با اعضای گروهک تروریستی منافقین هم به همان اغتشاشات دیماه مربوط بوده است. بر اساس این گزارش گفته میشود در این دیدار بن سلمان از نقش منافقین در حوادث و آشوبهای دی 96 در برخی شهرهای ایران و حمایتهای رژیم صهیونیستی تشکر و بر حمایت مالی از گروهک منافقین تاکید کرده است. این منابع میگویند این دیدار پشت درهای بسته برگزار شده است.

تبیین تقسیم کار مثلث شوم توسط رهبر انقلاب

رهبر انقلاب در همان زمان اغتشاشات دیماه در تبیین ابعاد این ماجرا گفتند: قرائن و شواهد اطلاعاتی نشان میدهد این قضایا سازماندهیشده و در شکلگیری آن، یک مثلث فعال بوده است.

ایشان افزودند: یک رأس این مثلث، آمریکا و صهیونیستها بودند که طراحی را انجام دادند و چند ماه روی آن کار کردند و بنای آنها این بود که حرکتها از شهرهای کوچک شروع شود تا به مرکز برسد.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: رأس دوم این مثلث، یکی از دولتهای پولدار خلیج فارس است که هزینه این نقشه را تأمین کرد و رأس سوم نیز پادوها بودند که مربوط به سازمان آدمکش منافقین هستند و از ماهها قبل آماده بودند.

اکنون با ملاقاتهایی که بنسلمان در پاریس داشت و همچنین سفری که پیش از رفتن به فرانسه به آمریکا داشت بیش از گذشته ارتباطات اضلاع این مثلث ضدایرانی شفاف شده است و شواهد حکایت از این دارد که رژیم سعودی سعی دارد نقش محوری را در این مثلث ایفا کند و از تمام تلاش خود برای نزدیک کرن هرچه بیشتر اعضای این مثلث بهره میگیرد.

اظهارات ضد ایرانی در دیدار بن سلمان و ماکرون

ولیعهد سعودی البته تنها به همراهی این مثلث بسنده نکرده و در دیدار با مقامات فرانسوی نیز به اظهارات و مواضع ضدایرانی خود ادامه داد.

امانوئل مکرون، رئیسجمهور فرانسه نیز که بارها علیه فعالیتهای موشکی و منطقهای کشورمان موضعگیری کرده است در این نشست بار دیگر ادعاهای خود را تکرار کرد.

وی در عین حال که تاکید داشت توافق هستهای باید حفظ شود مدعی شد همزمان با برجام، باید با توسعهطلبی ایران و برنامه موشکهای بالستیک این کشور مقابله شود.

مکرون در همین زمینه اظهار کرد: در ماههای آینده با عربستان سعودی و دیگر شرکایمان درباره مقابله با برنامه موشکی ایران و فعالیتهای منطقهای ایران رایزنی خواهیم کرد. مقابله با توسعهطلبی ایران باید ابتدا از چند کشور از جمله عراق و سوریه آغاز شود.

البته این اظهارات واکنش وزارت خارجه کشورمان را به همراه داشت و بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات مطرح شده در این دیدار گفت: حکام کنونی عربستان خود را در کنار رژیم صهیونیستی تبدیل به نماد تجاوز و جنایت در خاورمیانه کردهاند و بیش از پیش با دخالت در امور داخلی دیگر کشورهای منطقه، به بیثباتی و معضلات و مصائب منطقه میافزایند.

وی افزود: برخی سران عربستان سعودی در گذشته و حال، با انتخابها و تصمیمات و سیاستهای ناپخته و اشتباه از جمله حمایت بیچون و چرا از صدام، ایجاد و هدایت و حمایت از القاعده، زایش داعش و دیگر گروههای تروریستی، تجاوز به یمن و اینک تلاش خفت بار برای اتحاد و همپیمانی با رژیم صهیونیستی، منطقه غرب آسیا را با بحرانها، تنشها، بیثباتیها و جنگهای مستمر و طولانی روبهرو کردهاند.

قاسمی همچنین گفت: امیدواریم مقامات فرانسوی در گفتوگوهای خود با مقامات سعودی، آموختهها و عبرتهای برجای مانده از سرنوشت متجاوزان و دیکتاتورهای پیشین منطقه را به مهمانان خود یادآور شده باشند.

عربستان فقط پول های خود را هدر می دهد

منصور حقیقتپور، مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با جامجم، با بیان این که همکاری میان رژیم صهیونیستی، عربستان و منافقین علیه ایران برای ما کاملا مشهود بود، گفت: آنها با دیدارهایی که انجام میدهند همکاریهای خود علیه ایران را بیش از گذشته علنی میکنند.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب اسلامی، منافقین را سازمان صهیونیستی میدانستیم و امروز که همکاریهای خود را علنی کردهاند، مردم کشورمان باید نسبت به گذشته هوشیارتر باشند.

حقیقتپور افزود: افرادی که به بهانههای واهی و تحت تاثیر این رژیمها در حوادث دی سال گذشته اقدام به آتش زدن پرچم کشورمان کرده بودند، آگاه باشند خودشان را در اختیار جریان خودفروخته عربستان قرار داده بودند.

حقیقتپور گفت: امروز که عربستان، رژیم صهیونیستی و منافقین اعتراف به همکاری و حمایت از حوادث دی ماه میکنند چهره واقعی آنها برای مردم واضحتر شده است.

این کارشناس مسائل منطقه گفت: این مثلث شوم قادر به اجماع سازی در فضای بینالمللی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود و صرفا پولهای خود را بر باد خواهند داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها