از سوی دیگر بسیاری از سینماگران در ایران بوده‌اند که به شکل حرفه‌ای و جدی به عکاسی پرداختند و سعی داشتند وجه دیگری از خود را (بجز حضور در سینما) به مخاطبانشان نشان دهند.
کد خبر: ۱۱۳۳۸۲۷

هر چند این ورود چندان به مذاق اهالی عکس خوش نیامد، اما آنها به شکل جدی به فعالیت شان در این حوزه ادامه میدهند. در این میان بسیاری هم بوده اند که به واسطه قضاوتهای عجولانه ترجیح دادند عکسهای خود را به نمایش نگذارند. مهم ترین این دسته از سینماگران حمید جبلی است که به واسطه همین قضاوتها هیچگاه ترجیح نداد نقاشی و عکسهایش را به نمایش عمومی بگذارد.

هدیه تهرانی

«آبان گان» عنوان نمایشگاه هدیه تهرانی بود که در مرداد 93 در گالری خانه هنرمندان بر پا شد.

210 قطعه از عکسهای او در تمام طبقات خانه هنرمندان روی دیوار رفت. عکسهایی با فضایی انتزاعی که به گفته خود این هنرمند از میان 60 هزار فریم عکس انتخاب شده بود.

حامد بهداد

دی ماه سال 87 حامد بهداد هم به جمع بازیگران عکاس پیوست و نمایشگاهی شامل 25 قطعه عکس با موضوع «کادر و اتفاق در سینما» در گالری شیرین ارائه کرد. او درباره عکسهایش گفته بود: «در سینما آدمها در جایگاه خود واقع شدند و اتفاق در شخصیت آنها میافتد. من سعی کردم این تغییر شخصیت و اتفاق را در کادری ثابت نشان دهم و این عکسها را برای تجربه و لذت شخصی خود گرفتم.»

لاله اسکندری

«سفر باید کرد» حاصل چهار سال سفر لاله اسکندری به کشورهای اروپایی بود که شامل 42 عکس میشد. اسکندری از سال 1372 و در دوران دانشجویی عکاسی را با دوربین آنالوگ شروع کرد و طبق گفته خودش تا امروز همه جا دوربینش را به همراه داشته است تا از موقعیتهای مختلف عکاسی کند.

رضا کیانیان

«عکسهای تنهایی» نمایشگاه انفرادی عکسهای رضا کیانیان بود که آذر 87 در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد و در آن 35 عکس دیجیتال در اندازههای 70 در 100 و 90 در 120 در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. این عکسها تصاویری با نگاه آبستره از طبیعت بودند که به صورت رنگی روی بوم چاپ شده بودند.

نیکی کریمی

این بازیگر و کارگردان در حوزه عکاسی جدیتر به نظر میرسد، چرا که او سومین نمایشگاه انفرادی عکسش را همین بهمن سال گذشته در گالری اعتماد افتتاح کرد. نیکی کریمی که پیش از این دو نمایشگاه عکس از عکسهای خود، یکی در گالری گلستان در ایران و دیگری در گالری کورت یارد امارات به نمایش گذاشته تا امروز سبکهای مختلف عکاسی را تجربه کرده، اما عکاسی از طبیعت در آثار او بیشتر است. اولین نمایشگاه عکسهای نیکی کریمی با عنوان «افقها» سال 88 در گالری گلستان برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها