خبرچین/ مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

یک احوالپرسی دلاری با روحانی

تازه کاربران داشتند با لوگوی باشگاه‌های ورزشی شوخی می‌کردند و می‌خندیدند که چنان حمله‌ای به سرویس‌های اینترنتی شد که برای ساعاتی بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی از دسترس خارج شد. حمله سایبری جمعه‌شب نشان داد که ماجرای رقابت‌های سایبری و دعواهای اینترنتی خیلی جدی‌تر از قبل شده و خیلی‌ها بدشان نمی‌آید با همه ادعاهای مبارزه با سانسور و دفاع از آزادی، سایت‌های ایرانی را از دسترس خارج کنند.
کد خبر: ۱۱۳۳۱۱۸

در روزی که دلار دوباره هوس کرد از نردبان ریال بالا برود و با افزایش 75تومانی در یک روز، صرافان و دلالان و مشتری‌ها را انگشت به دهان بگذارد، بانک مرکزی بخشنامه افزایش سقف وام ازدواج به 15میلیون تومان را ابلاغ کرد. حالا با این وضع کاهش ارزش پول در ایران زوج‌ها تا بخواهند وام 15میلیونی‌شان را نقد کنند، احتمالا ارزش این وام از ارزش آن دو سه میلیون تومانی که ده سال پیش داده می‌شد هم کمتر می‌شود!

این ماجرای استعفای آقای شهردار هم خیلی بانمک شده؛ در همه جهان اولا مدیری که کمتر از یک‌سال است منصوب شده، اینقدر زود استعفا نمی‌دهد، تازه اگر هم بدهد، می‌آیدرک و پوست‌کنده به مردم می‌گوید دلیل استعفایش چیست. اما در ایران انگار همه‌چیز فرق می‌کند. شهردار تهران استعفا می‌کند اما دلیلش را نمی‌گوید. عده‌ای حدس‌هایی می‌زنند اما تازه شهردار می‌گوید «فردا دلیل استعفایم را می‌گویم! » این بگم‌بگم‌ها درباره استعفا دیگر نوبر است...

برخی کاربرهای توئیتر به‌یاد سکانس مشهور «به‌وقت شام» به شوخی خطاب به رئیس‌جمهور نوشته‌اند: «دلار 5200تومان؛ چطوری روحانی؟!» حالا باید به این دلار 5200 و سکه یک میلیون و 780هزار تومانی، نتایج یک تحقیق جدید را هم اضافه کرد که براساس آن، 33 درصد جمعیت کشور در «فقرمطلق» هستند و چهار میلیون تومان، «خط فقر» شهری‌ها در سال 96 است. با این آمار و ارقام باید واقعا پرسید «آقای رئیس‌جمهور، واقعا چطورید؟»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها