تام هنکس در کنار بازیگری و تهیه‌کنندگی، فیلمنامه‌نویسی را هم تجربه می‌کند. او نویسنده فیلمنامه «سگ تازی» است، که داستانی دلهره‌آور در ارتباط با جنگ جهانی دوم را تعریف می‌کند.
کد خبر: ۱۱۳۳۰۰۹

محصول جدید شرکت فیلمسازی سونی، این هفته در لوکیشنهای لوئیزیانا جلوی دوربین رفت. بجز هنکس، بازیگرانی چون استفن گراهام، الیزابت شو و رابرت مورگن هم در فیلم بازی دارند. آرون اشنیدر کارگردان فیلم با ابراز رضایت از فیلمنامهای که هنکس نوشته، آن را یکی از بهترین فیلمنامههای ژانر جنگی ارزیابی میکند. البته این فیلمنامه اقتباسی است و نه اوریجینال. هنکس فیلمنامهاش را با نگاهی به نوول «چوپان خوب» سی اس فورستر نوشته است. او که سال قبل این نوول را در عرض یک هفته مطالعه کرد، همان زمان به فکر اقتباسی سینمایی از آن افتاد. به صورت طبیعی، او نقش اصلی فیلمنامه را برای خودش نوشت! هنکس در درام جنگی جدید خود، نقش کاپیتان ارنست کراوس را بازی میکند. این کاپیتان نظامی در اولین عملیات بزرگ جنگی خود، مسئول یک ناوشکن تخریبی نیروی دریایی بود. در دوران جنگ جهانی دوم، ارنست کراوس شمال آتلانتیک را دور زد تا بتواند از چنگ نیروهای آلمان نازی فرار کند. شرکت سونی درام جنگی خود را با هزینهای 40میلیون دلاری جلوی دوربین برده است. شرکت فیلمسازی هنکس به نام پلیتون هم در امر تولید فیلم مشارکت دارد. سازندگان فیلم اطلاعات زیادی درباره آن به رسانههای گروهی ندادهاند. با این وجود، هالیوود ریپورتر خبر میدهد که سگ تازی برای نمایش عمومی در بهار سال آینده میلادی آماده خواهد شد. این نخستین بار نیست که هنکس در یک درام جنگی ظاهر میشود. تماشاگران سینما هنوز خاطره حضور او در «نجات سرباز رایان» استیون اسپیلبرگ به یاد دارند.

تجربه بازی در این محصول سال 1988، باعث شد تا هنکس مجموعه تلویزیونی «دسته برادران» را تهیه کند. این مینی سریز ده قسمتی در سال 2001 با استقبال تماشاگران قاب کوچک همراه شد. استیون اسپیلبرگ هم یکی از تهیهکنندگان مجموعه بود و خود هنکس، چند اپیزود آن را کارگردانی کرد. تعدادی از فیلمسازان سرشناس سینما، کارگردانان بقیه اپیزودهای آن بودند. در حالی که تهیهکنندگان سگ تازی روی فیلمنامهنویسی هنکس مانور زیادی دادهاند، برخی از منتقدان با شک و تردید به این موضوع نگاه میکنند. به گفته آنها، نویسنده اصلی فیلمنامه ریتا ویلسن، همسر تام هنکس است! این خانم بازیگر و فیلمنامهنویس منبع الهام بازیگر برای ورود به دنیای فیلمنامهنویسی بوده است. اما شایعه سازان عقیده دارند او کار نگارش فیلمنامه را انجام داده و به اصطلاح «فیلمنامهنویس در سایه» فیلم است. طبیعی است که نزدیکان هنکس این موضوع را رد کرده و مدعی هستند که این بازیگر 61 ساله سینما، توانایی نوشتن فیلمنامه را هم دارد. از قرار معلوم بازیگری که تا به حال دو بار پی در پی موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شده، به دلیل همین نکته توانایی نگارش فیلمنامه هم دارد! این در شرایطی است که نزدیکان بازیگر روی این موضوع تاکید میکنند که در دور بعدی مراسم اسکار، نام هنکس هم در بین نامزدهای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی خواهد بود.

هنکس مدتی قبل درام سیاسی و شرححالگونه «پست» را در کنار مریل استریپ روی پرده سینماها داشت. استیون اسپیلبرگ کارگردان فیلم بود. در کنار تحسین منتقدان از بازی هنکس و استریپ، تماشاگران معمولی هم استقبال خوبی از این درام غیرمتعارف کردند. تماشاگران سینما در سال آینده میلادی، دیدار متفاوتی با هنکس خواهند داشت. او برای چهارمین بار صدای خود را به وودی گاوچران کاراکتر اصلی مجموعه اکشن ماجراجویانه و خانوادگی «داستان اسباب بازی» قرض داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها