طرفداران منچسترسیتی در چند دهه اخیر و در روزهایی که تمام اخبار و گزارش‌های فوتبالی این شهر به تیم رقیب و قرمزپوش اختصاص داشت، همواره سرزنش و تحقیر تیم دوم بودن در این شهر را تحمل می‌کردند. طی چند سال اخیر و بعد از آن که متمولان عرب این تیم را خریداری کرده و دو قهرمانی برای سیتیزن‌ها به ارمغان آوردند، طرفداران بخش آبی شهر حداقل توانستند تا حدودی از زیر سایه رقیب سنتی خود بیرون بیایند. در فصل جاری و در دومین سال هدایت پپ گواردیولا، سیتیزن‌ها توانسته‌اند خیلی از رکوردها را جا به جا کنند. حالا این دو تیم امشب در ورزشگاه اتحاد در حالی به مصاف هم می‌روند که پیروزی آبی پوشان می‌تواند خاطره‌ای به‌یاد‌ماندنی در ذهن طرفداران این تیم نقش ببندد.
کد خبر: ۱۱۳۲۷۳۲

پس از پیروزی هفته گذشته منسیتی مقابل اورتون، حالا شاگردان گواردیولا میتوانند با شکست شاگردان مورینیو قهرمانی خود در مسابقات فصل جاری لیگ برتر را قطعی کنند. این تیم در حال حاضر از 32 بازی انجام داده با 16 امتیاز اختلاف در صدر قرار دارد و با یک پیروزی میتواند به رکورد 19 فاصله امتیازی برسد. این تیم در صورت قهرمانی در هفته 33 میتواند رکورد فصل 01-2000 منچستر با هدایت فرگوسن را بشکند و یک هفته زودتر از آن تیم قهرمانی شود. اگرچه قهرمانی در لیگ برتر آن هم به واسطه پیروزی در دربی شهر منچستر برای سیتیزنها بسیار لذتبخش است، اما تیم گواردیولا در حالی پا به این مسابقه میگذارد که چهارشنبه شب و در بازی رفت مرحله یکچهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شهر آنفیلد را با نتیجه سنگین 3 بر صفر ترک کرد و از همین حالا باید به فکر بازی برگشت در هفته جاری باشد.این دو تیم در تاریخ فوتبال باشگاهی انگلیس تاکنون 175 بازی انجام دادهاند که سهم شیاطین سرخ 72 پیروزی و 51 شکست بوده است. آخرین بازی این دو تیم نیز در ماه دسامبر سال گذشته میلادی در ورزشگاه اولدترافورد انجام شد که با پیروزی 2 بر یک منسیتی به پایان رسید.

بازی امروز دو تیم شهر منچستر را باید به نحوی تقابل بهترین خطوط دفاع لیگ برتر در فصل جاری نیز دانست. سیتیزنها تاکنون 21 گل دریافت و منچستر نیز 23 گل از حریفانش دریافت کرده است. با این حال یکی از نقاط امیدواری تیم مورینیو این است که منچستر در دو بازی قبلی خود در ورزشگاه اتحاد موفق به ثبت کلین شیت شده است. دیوید دخهآ، دروازهبان اسپانیایی منچستر میتواند همچون بسیاری از بازیهای این فصل، ستاره این بازی باشد. او با ثبت 16 کلینشیت شانس زیادی برای کسب جایزه دستکش طلایی در پایان فصل را دارد. این در حالی است که رقیب برزیلی او یعنی ادرسون تاکنون 14 کلینشیت را به نام خود ثبت کرده است.

در طرف مقابل، تمام نگاهها در منسیتی به خط میانی این تیم و بخصوص کوین دیبروین دوخته شده است. هافبک بلژیکی با درخشش در فصل جاری شانس زیادی برای کسب عنوان بهترین بازیکن فصل را دارد. او با زدن 11 گل و 20 پاس گل نقش بسزایی در موفقیت و پیروزیهای این فصل تیم گواردیولا داشته است.

مهم ترین غایب این بازی مهم سرخیو آگوئرو، مهاجم آرژانتینی سیتیزنهاست که چند بازی اخیر را به دلیل مصدومیت از دست داده است. آخرین قهرمانی منسیتی در لیگ برتر که به سال 2014 باز میگردد به واسطه گل آگوئرو در آخرین دقایق بازی رقم خورد. بر همین اساس زننده گل پیروزیبخش در بازی امشب میتواند تا سالها در ذهن و یاد طرفداران این تیم بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها