فـصــل یک [تئاتر]

ناشکیبا، خیلی بدتیپی!

هم بازیگر تئاتر است هم سینما و هم تلویزیون و البته که در هر سه، بسیار فعال است و کاردرست. سال گذشته او در هر سه این مدیوم‌ها خوش درخشید و به همه اینها اضافه کنید دلبری روزهای نوروزی‌اش را با صداپیشگی شخصیت محبوب دیبی در مجموعه کلاه‌قرمزی.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۷۵

هوتن شکیبا، زاده سنندج است و علاقهاش به تئاتر در دوران نوجوانی شکل گرفته. دیروز هنرآنلاین با او گفتوگوی مفصلی کرده و از آغاز فعالیت بازیگری، دغدغهها، علایقش و تشکیل گروه تئاتر «تازه» پرسیده است.

شکیبا گفته خانواده مادریاش اهل هنر است و او هم از بچگی هنر را دوست داشته: مادرم در حد خودش مینیاتور کار میکرد و پدربزرگم شاعر بود. برادرم و دو تا داییهایم، آقایان هادی و مهدیﺿﯿﺎﺀاﻟﺪﯾﻨﯽ هم نقاش و مجسمهساز هستند. به واسطه علاقهای که داشتم، شروع به تجربه کردم و خودم را در زمینههای مختلف هنری محک زدم. از بچگی نقاشی میکشیدم و همه میگفتند هوتن میخواهد نقاش شود، اما داییهایم میگفتند باید بروی موسیقی یاد بگیری. خیلی بچه بودم که کلاس تنبک میرفتم. سازهای محلی دیگری را هم امتحان کردم و یکی دو سال سازهای دیوان یا همان باغلاما میزدم. از دوره راهنمایی به بازیگری و تئاتر علاقه پیدا کردم و فهمیدم نمایش مرا بیشتر ارضا میکند.

او همچنین به ایفای نقش حبیب در سریال لیسانسهها اشاره کرده: خیلی از بازیگرها دلشان میخواهد تصویرشان در خوشتیپترین حالت ممکن پخش شود، بهترین لباسها را بپوشند و بهترین مدل مو را داشته باشند، ولی حبیب هیچکدام از اینها را نداشت. در فیلمنامه آمده بود شخصیت حبیب بد لباس است. کلاً حبیب شخصیتی است که با من و با خیلی از بازیگران فاصله دارد.

حالا که این جلمه را خواندید، بدانید تیترمان هیچ ربطی به این حرفها ندارد. شکیبا صداپیشه شخصیت دیبی در کلاهقرمزی است و میدانید همه چیز را برعکس میگوید. این تیتر هم چنین وضعیتی دارد.

هوتنخان درباره این که مجبور است همه چیز را از زبان دیبی برعکس بگوید هم گفته: من باید به صورت بداهه و در لحظه برعکس حرف بزنم. آقای طهماسب میگوید وقتی جلوی دیبی مینشینم، احساس میکنم با کاسپاروف، شطرنج بازی کردم. باید طوری حرف بزنم که هم برعکس باشد و هم تماشاگر بفهمد. این کار خیلی سختی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها