یک عکس، یک متن

پلی به شکل تور

پل وب، نام پلی ویژه پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری روی رودخانه یارا در ناحیه داکلندز در شهر ملبورن استرالیاست که ظاهری شبیه تور دارد.
کد خبر: ۱۱۳۱۸۸۵

به گزارش فرادید، هرچند املای انگلیسی پل وب (Webb Bridge) با املای web بهمعنی «تور» فرق دارد اما بهدلیل همآوایی این دو واژه و همچنین طراحی خاص این پل میتوان در فارسی آن را «پل توری» نامید.

مسیر ریلی وبداک بین سالهای 1986 تا 1996 سوی شمالی داکلندز را به سوی جنوبی آن پیوند میداد و اکنون پل وب با طراحی جالبتوجه به شکل تونلی توری روی پل رودخانهای این مسیر ریلی ساخته شده است.

دیدار اون با خواننده‌‌ها

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و همسرش روز گذشته در کنسرت ستارگان پاپ کره جنوبی شرکت کردند.

به گزارش رویترز، وزارت فرهنگ کره جنوبی اعلام کرد: کیم جونگ اون، رهبر کرهشمالی و همسرش روز دوشنبه در کنسرت ستارگان پاپ همسایه جنوبی این کشور که در پیونگ یانگ برگزار شد، حضور یافتند.

این اولین گروه موسیقی کره جنوبی بوده است که از بیش از یک دهه گذشته به کره شمالی میرود.

کیم جونگ اون هم اولین رهبر کره شمالی است که به تماشای اجرای یک گروه هنری از همسایه جنوبی کشورش رفت.

طرح نیویورکر برای ترامپ

جدیدترین شماره مجله آمریکایی «نیویورکر» که روز دوم آوریل منتشر شد، با انتشار تصویری عجیب از دونالد ترامپ،رئیسجمهور آمریکا از سیاستهای اشتباه وی انتقاد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این تصویر که رئیسجمهور آمریکا را شبیه یک «خوک» نشان میداد، رشد «فساد» را بزرگترین عملکرد سیاسی ترامپ پس از ورود به کاخ سفید معرفی کرده است. رئیسجمهور آمریکا پیش از انتخابات سراسری این کشور اعلام کرده بود به قانون شکنی و لابیگری سیاستمداران پایان میدهد و با ورود به کاخ سفید، سیفون فساد را در واشنگتن خواهد کشید.

ورود تمساح به استخر خانگی

پلیس فلوریدا در شرق آمریکا، تصاویری از یک تمساح سه متری منتشر کرده که وارد استخر یک مجتمع مسکونی شده است.

به گزارش فرارو، ساکنان مجتمع بعد از دیدن تمساح با پلیس تماس گرفتند. پلیس ناحیه ساراسوتا در فلوریدا فیلم تمساح را منتشر کرد در حالی که یک نفر او را از آب بیرون میکشید. ظاهرا تمساح توانسته بود از در حیاط استخر وارد محوطه شود.

طول این نوع تمساح به نام الیگاتور به سه متر تا 5/4 متر میرسد و وزن آنها تا 450 کیلوگرم است.

الیگاتور آمریکایی فقط در جنوب شرقی آمریکا و چین دیده میشود. در آمریکا زندگی آنها محدود به دو ایالت فلوریدا و لوییزیاناست. در هر کدام از این دو ایالت بیش از یک میلیون تمساح زندگی میکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها