وزیر صنعت، معدن و تجارت از جذب یک میلیارد و 900 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت از زمان آغاز به‌کار دولت دوازدهم تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۰۱

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری در پایان آخرین جلسه هیات دولت در سال 96 در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون 9 میلیارد و 700 میلیون دلار منابع به صورت سرمایهگذاری مستقیم خارجی از تصویب شورای عالی سرمایهگذاری گذشته و با استفاده از این سرمایهها افزون بر 250 طرح در ماههای پیش به بهرهبرداری رسید.

وی بیان کرد: تبیین نقشه راه چهارساله در حوزه معدن که تاکنون مغفول مانده بود، یکی از حرکتهای خوب این وزارتخانه در راستای اقتصاد مقاومتی و مقاوم کردن اقتصاد بود که در شش ماه گذشته عملیاتی شد.

به گفته این مقام مسئول، اکتشافات معدنی و ظرفیتها و ذخایر جدید توسعه معدنی کشور در این نقشه راه مشخص شده است.

وی اضافه کرد: برای کاهش ریسک سرمایهگذاری در حوزه معدن، تلاش شده تا نقشههای یک 250 هزارم معدنی در اختیار مردم قرار بگیرد که طی آن ظرفیتهای معدنی و پراکندگی آنها به مردم اطلاعرسانی میشود.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: در شش ماه دوم امسال تلاش شد تا طرحهای نیمهکاره و بالای 50 درصد پیشرفت تکمیل شود؛ ضمن آنکه بیش از 5400 واحد صنعتی در این مدت پروانه بهرهبرداری دریافت کردند که اشتغالزایی در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی به همراه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها