با قطعی شدن نام کارگردان بیست و‌پنجمین قسمت مجموعه فیلم جیمزباند، تاریخ فیلمبرداری آن هم مشخص شد. دنی بویل فیلمساز اسکار گرفته سینما، به عنوان کارگردان فیلم انتخاب و معرفی شد. کلید فیلمبرداری آن هم در آخرین روزهای سال جاری میلادی زده می‌شود. تماشاگران سینما این هنرمند انگلیسی‌تبار را به دلیل کارگردانی درام جنجالی و اسکاری «میلیونر زاغه‌نشین» می‌شناسند.
کد خبر: ۱۱۳۰۷۷۱

این فیلم مستقل که با هزینه اندک 15میلیون دلاری تهیه شد، سال 2008 جوایز اسکار بهترین فیلم و کارگردان سال را دریافت کرد. فروش 380میلیون دلاری جهانی آن (که 100میلیون آن متعلق به سینماهای آمریکای شمالی بود) هم نام فیلم را در ردیف آثار بسیار پرفروش سال سینما قرار داد. بویل در گفتوگو با نشریه مترو در باره دلایل پذیرش کارگردانی فیلم صحبت کرد و گفت: «از مدتی قبل ایده جذاب و جوبی در رابطه با داستان این مجموعه فیلم داشتم. این طرح را با همکاری جان هودج دوست فیلمنامهنویسم نوشته بودیم. در این فکر بودم که چگونه این موضوع را با تهیهکنندگان مجموعه فیلم جیمزباند مطرح کنم. آنها متوجه این موضوع شده و با من تماس گرفتند. مذاکرات و صحبتهای خوبی با هم داشتیم. آنها هم طرح ما را پسندیدند و قرار شد روی آن کار کنیم. این روزها جان مشغول نوشتن فیلمنامه است و من هم به او کمک میکنم. این فیلمنامه تا دو ماه دیگر آماده میشود. البته باید منتظر بمانیم تا نوشته آماده شود. همه چیز بستگی به حاصل نهایی کار دارد. اما نمیخواهم فرصت کار روی یک فیلم جیمزباندی رااز دست بدهم.»

هنوز اطلاعی از واکنش دانیل کریگ به موضوع کارگردانی قسمت جدید جیمزباند توسط دنی بویل در دست نیست. اهل فن میگویند بعید به نظر میرسد او مخالفتی با این موضوع کند. برای کریگ مهمترین مساله یک فیلمنامه خوب و جذاب است و این چیزی است که بویل قول تحویل دادن آن را داده است. فیلم برای نمایش عمومی در اواخر نوامبر سال 2019 آماده میشود. کریگ قرارداد بازی در مجموعه فیلم جیمزباند را برای دو فیلم دیگر تمدید کرده است. بیست و پنجمین جیمزباند سینما، پنجمین فیلمی است که او در آن، نقش کاراکتر مامور 007 را بازی میکند. قبل از انتخاب دنی بویل برای کارگردانی فیلم، رسانههای گروهی از چند فیلمساز مطرح به عنوان گزینه احتمالی کارگردانی آن اسم بردند. در بین این نامهای مشهور، میتوان به دنیس دینه لووه اشاره کرد.

دنی بویل 61 ساله از سال 1995 فعالیت فیلمسازی خود را شروع کرد و تا به حال 16 فیلم سینمایی را کارگردانی کرده است. هفته قبل یک بار دیگر بحث فیلمهای جیمزباندی به صورت حرف اصلی رسانههای هنری درآمد. این اتفاق زمانی رخ داد که به دنبال حضور دیوید بکام فوتبالیست معروف در یک برنامه تاک شو پربیننده تلویزیونی، شایعات بسیار زیادی به راه افتاد که او جیمزباند بعدی سینماست. جالب این که عموم تماشاگران سینما از احتمال حضور بکام در نقش مامور 007 استقبال و او را بهترین گزینه برای بازی در این نقش معرفی کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها