استقلال و هواداران آماده برای تسویه حساب

به آزادی خوش آمدید!

روز موعود خیلی زود فرا رسید. استقلال ـ العین؛ این بار در ورزشگاه آزادی تهران. حالا دیگر خبری از داور مالزیایی نیست. برخلاف دو تقابل قبلی، هواداران پرشور آبی هم هستند. این یعنی همه چیز برای یک تسویه حساب فوتبالی مهیاست. هم روز انتقام است هم روز تلافی.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۶۲

از چهار پنج خاطره بد استقلالیها در یک سال اخیر، دو تای آن مربوط به بازی با العین است. اولین زمانی که با نتیجه 6 بر یک مغلوب این تیم اماراتی شدند تا سنگینترین شکست آسیایی تاریخشان را تجربه کنند و دومی هم همین یک هفته پیش که با قضاوت جنجالی داور مالزیایی، از کسب یک برد شیرین در ورزشگاه بنزاید دبی محروم شدند و عصبانی از قضاوت شائبه برانگیز داور، با یک تساوی به تهران برگشتند. استقلال با این حال هنوز هم صدرنشین گروه مرگ است و شانس اول صعود به مرحله حذفی بهعنوان صدرنشین. استقلالیها میتوانند کار را همین امروز یکسره کنند اگر همچون بازی رفت، العین را در مشت خود داشته باشند. پیروزی در این آخرین بازی سال، استقلال را در سختترین گروه لیگ قهرمانان آسیا هشت امتیازی میکند، در حالی که آبیها هنوز یک بازی خانگی دیگر مقابل الریان دارند و در مقابل الهلال هم باید در زمین بی طرف بازی کنند. با توجه به این که در این گروه فاصله بین تیمها بسیار کم است و لغزش هر تیم میتواند باعث حذفش شود، آبیها دلگرم هستند به هوادارانی که امروز ورزشگاه آزادی را مملو از تماشاگر میکنند. این نخستینبار است استقلالیها در این فصل فرصت بازی در حضور تماشاگران آبیپوش را پیدا میکنند. این نخستینبار است استقلال بعد از پیروزی در دربی پایتخت در آزادی بازی میکند و البته این آخرین بازی آبیها در سال 96 هم هست. پس انتظار میرود ورزشگاه آزادی برای استقلال، پرشور تر از همه روزهای قبلیاش در سال 96 باشد. پرشور برای آبیها و جهنمی برای مهمانش العین. به ورزشگاه آزادی خوش آمدید!

غایبان دو تیم

العین در فصل گذشته در لیگ امارات چهارم شد و با کنار گذاشتن الاهلی (تیم سوم لیگ) از لیگ قهرمانان آسیا، مجوز حضور در این مسابقات را کسب کرد. العین این فصل صدرنشین لیگ امارات است. هدایت این تیم به عهده زوران مامیچ کروات است. برادران عبدالرحمان، مارکوس برگ سوئدی، و کایوی برزیلی ستونهای اصلی تیم هستند. محمد عبدالرحمان که در بازی رفت محروم بود امشب بازی میکند. کایو البته مصدوم است و به این بازی نمیرسد. العین در بازیهای قبلی خود در آسیا سه تساوی کسب کرده و قطعا تمام تلاش خود را میکند به اولین سه امتیازش در این گروه دست یابد، اما مگر تیم شفر به این راحتیها باج میدهد. استقلال هم نسبت به بازی اول خود با العین تغییراتی خواهد داشت. مجید حسینی مصدوم شده و پژمان منتظری جای او را خواهد گرفت. محسن کریمی، پادووانی، بهنام برزای و مهدی قائدی دیگر مصدومان استقلالاند.

آمار

در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا استقلال و العین شش بار باهم بازی کردند که در سه دیدار برد با استقلال بوده و دو بار العین برنده شده و یک بار هم دو تیم مساوی کردند.

استقلال در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا 20 بار با تیمهای اماراتی بازی کرده است که حاصلش هفت برد، هشت تساوی و پنج باخت بوده است.

العین تا کنون 25 بار برابر تیمهای ایرانی قرار گرفته است، 9 بار پیروز شده و پنج بار تیمهای ایرانی موفق به برد شدهاند.

تیمهای ایرانی اماراتی 81 بار در آسیا باهم بازی کردند که 33 برد به ایرانیها رسیده، 23 بار اماراتیها برنده بودند، 25 بازی هم مساوی شده است.

شانس صعود در مشت ذوب

امروز و از ساعت 18 و 30 دقیقه به وقت تهران، ذوب آهن در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا در گروه B، در ورزشگاه بنزاید ابوظبی مهمان الوحده امارات است. مردان فولادشهر که در دور رفت توانستند تمام امتیازات بازیهای خانگیشان را کسب کنند، اگر در این بازی خارج از خانه پیروز شوند، این شانس را دارند که خیلی زود خیال خود را بابت صعود راحت کنند. این اتفاق در شرایطی رخ میدهد که الدحیل هم در ازبکستان از لکوموتیو امتیاز کسب کند. در این صورت ذوب آهن با پنج یا شش امتیاز برتری نسبت به نماینده ازبکستان در دو هفته پایانی، تقریبا بارش را برای صعود میبندد.

ستارگان ذوبآهن که نامشان در آمارهای لیگ قهرمانان آسیا به چشم میخورد، محمدرشید مظاهری دروازهبان و مرتضی تبریزی مهاجم این تیم هستند. مظاهری در لیگ قهرمانان آسیا توانسته دو کلینشیت و 13 مهار توپ داشته باشد که با این عملکرد خودش را به عنوان یکی از بهترین دروازهبانان این رقابتها معرفی کرده است. تبریزی هم با سه گلی که برای ذوبآهن به ثمر رسانده، یکی از گلزنان برتر لیگ قهرمانان آسیاست. حالا، هم رشید مظاهری بهدنبال یک کلین شیت دیگر است و هم مرتضی تبریزی میخواهد به تعداد گلهای آسیاییاش بیفزاید.

ذوبآهن برای این دیدار بازیکن محروم ندارد و تنها برای کیروش استنلی یک کارت زرد ثبت شده و باید مراقب باشد در این دیدار کارت زرد دیگری دریافت نکند تا بازی حساس مقابل الدحیل را از دست ندهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها