ناگفته‌های همسر علی معلم

سال گذشته در همین روزها بود که علی معلم، مدیر مسئول و سردبیر نشریه «دنیای تصویر»، بنیان‌گذار جشن سینمایی تلویزیونی حافظ، مدرس، مجری و برنامه‌ساز و تهیه‌کننده سینما در سن 54 سالگی و در پی ایست قلبی، دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۹۶

در آستانه سالگرد درگذشت علی معلم، آذر معماریان در گفتوگو با ایسنا درباره دغدغههای انتشار مجله «دنیای تصویر» در نبود علی معلم، بیان کرد: بعد از درگذشت علی معلم، پسرمان مدیریت مجله را برعهده گرفت و با توجه به اینکه رشته تحصیلی مرتبطی هم داشته و از کودکی در همین محیط بزرگ شده است، روند انتشار مجله تغییری نکرد و با وجود آنکه تعداد زیادی از مجلات در همین یک سال دچار مشکل شدند، ولی «دنیای تصویر» با ریزش مخاطب مواجه نشد و من هم مسئولیت اجرایی کارها را بر عهده داشتم و به این ترتیب راه علی معلم ادامه پیدا کرده است.

او اضافه کرد: آقای معلم از کسانی بود که جادوی بزرگ اندیشیدن را میدانست و هیچ گاه درگیر چشم و همچشمیهایی که در جامعه امروز ما موج میزند نبود و همیشه آن چیزی که برای خود میخواست را برای دیگران هم میخواست و خودخواهی بیش از اندازه نداشت و دگرخواه بود. او هیچگاه از ارائه دانشش به دیگران کوتاهی نکرد و همین امر باعث ایجاد رفاقت با همکارانش شده بود. نهایتا هم همین شیوه، تداوم کار «دنیای تصویر» را تاکنون به دنبال داشته است.

معماریان با تاکید بر اینکه «علی معلم آدم راستگویی بود و هیچگاه برای مصلحت روزگار حرفی نمیزد و همیشه جانب حق را میگرفت» گفت: علی معلم با وجود داشتن چنین شخصیتی علاوه بر آنکه بسیاری از هنرمندانی که با او دوست بودند، از نبود او متاسف بودند در این یک سال با اظهار تاسف و افسوس آدمهایی مواجه شدیم که حتی ممکن بود معلم با آنها برخوردهای تندی هم داشته است.

همسر علی معلم درباره آثار بهجامانده از این صاحب نظر سینما بیان کرد: علی معلم در زمان حیاتش بیشتر سرمقالههایش مخصوصا آنهایی که از اهمیت بیشتری برخوردار بودند را با عنوان کتاب «یادداشتهایی از یک دوران سپری نشده» منتشر کرد. البته کتاب دومی هم اکنون بعد از فوت این هنرمند در حال تولید و انتشار است.

او ادامه داد: اکنون ساخت مستندی هم از زندگی علی معلم در حال انجام است که در مراحل اولیه تولید قرار دارد. ساخت این مستند توسط خانوادهاش در حال انجام است و به خاطر آنکه معلم در جشنوارههای خارجی متعددی هم حضور داشته و چهرهای شناخته شده در جهان است باید مستندی باشد که شایسته او و فعالیتهای ارزشمندش باشد. بنابر این ما بنا داریم با تیمی حرفهای که تجربه چنین کاری را داشته است، ساخت این مستند را پیش ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها