لکسیپ (Lexip) اولین ماوس سه‌بعدی ویژه گیمرهاست که قابلیت‌های دو جوی استیک را در قالب یک گجت در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۲۸۴۶۸

جوی استیک اول درون قاب ماوس قرار دارد و کاربر با تکان دادن بدنه ماوس به جهت‌های مختلف می‌تواند از این جوی استیک استفاده کند. بر اساس اعلام شرکت سازنده، 300 هزار موقعیت مختلف در سه‌بعد توسط این جوی استیک شناسایی می‌شود. جوی استیک دوم نیز در کناره ماوس قرار دارد و برای هدایت آن باید از انگشت شست استفاده کرد. تیم سازنده لکسیپ آن را روی بازی‌های معروف رایانه‌ای مورد آزمون قرار داده و به نتایج خوبی دست یافته است. این ماوس سه‌بعدی امکان مانور و انواع حرکات پیچیده را به گیمرها می‌دهد، اما این تنها کاربرد لکسیپ نیست. طراحان، مهندسان و معماران نیز می‌توانند با تعریف عملکردهای مختلف برای این ماوس، از نرم‌افزارهای طراحی ساده‌تر استفاده کنند.

ارزان‌ترین قلم برای آیپد

اگر جزو کسانی هستید که دوست دارید از قلم هوشمند برای آیپد یا آیفون‌تان استفاده کنید، احتمالا از معایب آن آگاهی دارید. قیمت این قلم‌ها معمولا بالاست، فقط روی مدل‌های پیشرفته نظیر آیپد پرو عمل می‌کنند و البته پس از یکی دو سال از استفاده، باتری آنها معیوب می‌شود. اما نگران نباشید! با نوآوری یک استارتاپ هنگ‌کنگی این مشکل هم حل می‌شود. سونارپن (SonarPen) قلمی با قیمت 15 دلار است که می‌تواند کارکردهای یک قلم پیشرفته را برایتان به همراه آورد. این قلم از طریق درگاه 5/3 میلی‌متری صدا به آیپد یا آیفون متصل می‌شود و از آن می‌توان برای طراحی، نقاشی یا نوشتن استفاده کرد. البته مدل‌های اخیر آیفون از جک 5/3 میلی‌متر صدا پشتیبانی نمی‌کنند. سونارپن کاملا بدون باتری است که این یک امتیاز مهم به شمار می‌رود. شرکت سازنده یک گیره ویژه را نیز برای نگه داشتن سونارپن روی بدنه آیپد طراحی کرده است.

رانندگی بهتر، آلودگی کمتر

آلودگی هوا یک معضل جدی برای انسان‌ها شده و به همین دلیل، هر نوع اقدام برای کاهش آلودگی می‌تواند برای خود و سیاره‌مان سودمند باشد. درایوتگ (DriveTag) گجت جالبی است که می‌تواند در این مسیر به ما کمک کند. به کمک این وسیله می‌توان میزان سوخت مصرفی خودرو را کاهش داد و در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی کرد. برای استفاده از درایوتگ ابتدا باید آن را روی شیشه جلوی خودرو نصب کنیم. این کار ساده است و در 2 دقیقه انجام می‌شود. این گجت اطلاعاتی درباره شیوه رانندگی کاربر (نظیر تعداد دفعات ترمز و شتابگیری و زمان هر کدام) تهیه کرده و برای اپلیکیشن درایوتگ می‌فرستد. این اپلیکیشن نیز ضمن نمایش این اطلاعات، توصیه‌هایی برای بهبود کیفیت رانندگی و کاهش مصرف سوخت ارائه می‌کند. به‌این‌ترتیب می‌توان تا 30 درصد در مصرف سوخت خودرو صرفه‌جویی و البته آلودگی کمتری ایجاد کرد.

صفحه کلید پوشیدنی

گجت تپ (Tap) یک صفحه‌کلید پوشیدنی است که به وسیله آن، کاربر می‌تواند با استفاده از فقط یک دست خود تایپ کند. این گجت از طریق بلوتوث به رایانه، تبلت یا گوشی متصل شده و حرکات انگشت کاربر را شناسایی می‌کند. هر کاراکتر روی صفحه‌کلید استاندارد در قالب حرکت یک یا چند انگشت در تپ تعریف می‌شود.

برای استفاده از تپ لازم است حتما دست خود را روی سطحی صاف قرار دهید و می‌توانید از هر سطح دیگری هم استفاده کنید. گجت تپ همچنین عملکرد ماوس را نیز دارد. برای استفاده از این قابلیت باید انگشت شست را یک بار تکان داده و سپس از دیگر انگشتان برای کلیک کردن استفاده کرد. باتری تپ با هر بار شارژ تا 8 ساعت کار می‌کند و کیف ویژه آن نیز دارای یک پاوربانک است که می‌تواند آن را تا 8 بار شارژ کند. همچنین با 5 ساعت تمرین می‌توانید به‌خوبی از این وسیله استفاده کنید.

دستکش‌های گرمازا

دیگر نگران سرمای زمستان و بی‌حس شدن انگشت‌هایتان به دلیل دمای پایین نباشید! دستکش‌های Ravean می‌تواند این نگرانی را برای همیشه پایان دهد. شرکت Ravean که در گذشته محصولاتی نظیر جلیقه و کیسه خواب گرمازا تولید کرده، این بار سراغ دستکش رفته و محصولی با قابلیت تولید گرما از انرژی الکتریکی را طراحی کرده است. برای استفاده از این دستکش کافی است باتری آن را شارژ کنیم. با هر بار شارژ، این دستکش می‌تواند تا 6 ساعت و نیم دست‌هایتان را گرم نگه دارد. همچنین از آنجا که شاید شرایط محیطی برای استفاده از دستکش برای کاربران متفاوت باشد، سه حالت مختلف برای تولید گرما وجود دارد که کاربر می‌تواند حالت موردنظر را از روی دکمه موجود روی مچ این دستکش انتخاب کند. یکی از قابلیت‌های جالب این دستکش، امکان کار با نمایشگرهای لمسی است. دستکش گرمازای Ravean، 169 دلار قیمت دارد.

ترکیب ظرافت و هوشمندی

روزگاری ساعت‌های عقربه‌ای تنها گزینه موجود و البته گران‌قیمت در برابر مشتریان بودند. پس از مدتی ساعت‌های دیجیتالی و البته ساعت‌های هوشمند وارد بازار شدند. در این میان، ساعت‌های عقربه‌ای (بویژه ساخت سوئیس) گزینه‌ای گرانبها، تجملی و البته دلخواه برخی مشتریان به شمار می‌رود. در این میان، یک شرکت سوئیسی دست به ابتکار جالبی زده و اولین ساعت مکانیکی هوشمند ساخت این کشور را به بازار عرضه کرده است. این ساعت که X-ONE H1 نام دارد، ترکیب یک ساعت عقربه‌ای کلاسیک با یک ساعت هوشمند دارای قابلیت‌های مختلف است. پس از همگام‌سازی آن با گوشی هوشمند، کاربر می‌تواند از ساعت خود برای دریافت تماس و پیام متنی استفاده کند و با استفاده از دکمه‌های موجود روی ساعت نیز موسیقی پخش شده از گوشی را کنترل کند. شتاب‌سنج (برای شمارش گام‌های برداشته شده کاربر) و زنگ بیدارباش از دیگر قابلیت‌های این ساعت است. البته شاید قیمت 1940 دلاری این محصول شما را از خرید منصرف کند!

درست وایسا!

سبک مدرن و کم‌تحرک زندگی در دنیای امروز، مشکلاتی نظیر کم‌درد و انواع دردهای ستون فقرات را به همراه دارد، اما با پیروی از یک‌سری اصول ساده می‌توان تا حدی از این موارد جلوگیری کرد. یک استارت‌آپ اتریشی حوزه سلامت، یک کفی کفش طراحی کرده که می‌تواند اطلاعاتی درباره حالت بدن دریافت کرده و پیشنهاداتی علمی به کاربر ارائه دهد. این گجت، استپون (Stappone) نام دارد و داخل کفش قرار می‌گیرد. استپون دارای حسگرهای متعددی نظیر موقعیت‌یاب، شتاب‌سنج و ردیاب حرکتی است و می‌تواند مواردی نظیر وزن، مصرف کالری، مشکلات مربوط به شکل اسکلت بدن و میزان فعالیت جسمی را ارزیابی کرده و این داده‌ها را به همراه توصیه‌هایی پزشکی به کاربر ارائه دهد. شاید اصلی‌ترین تفاوت این گجت با دستبندهای هوشمند در بررسی حالت اسکلت و توصیه‌های کارشناسی آن است. این گجت با هر بار شارژ بین 4 تا 6 ساعت کار می‌کند و 250 دلار نیز قیمت دارد.

صالح سپهری فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها