اصطلاح میگرن خاموش هرچند یک اصطلاح رسمی پزشکی نیست، اما بیماری یا مشکلی به این نام وجود دارد. این اصطلاح برای توضیح هاله میگرن که با سردرد همراه نیست به کار می‌رود. میگرن خاموش درواقع پرودرم یا نشانه آغازین میگرن است. در ادامه به این مشکل سلامت نگاه دقیق‌تری می‌اندازیم.
کد خبر: ۱۱۲۷۹۴۰

علائم میگرن خاموش

گفته میشود یکچهارم مبتلایان به میگرن قبل از شروع این بیماری، میگرن خاموش یا هاله میگرن را تجربه میکنند. علائم میگرن خاموش شامل تمامی علائم میگرن معمولی است البته بدون درد. علائم جسمی شامل اسهال، حالت تهوع، کاهش اشتها، تشنگی، تکرر ادرار و خستگی است و علائم روحی آن کجخلقی، پریشانی و سرخوشی را شامل میشود. همچنین هاله میگرن با اختلالات بینایی مانند دیدن نقاط کور یا درخشش نور ناگهانی و نیز اختلالات حرکتی و گفتاری همراه است. برخی افراد نیز علائمی مانند احساس کرختی یا مورمور شدن در یک بازو و خواب رفتگی عضلات را تجربه میکنند. این علائم اغلب، فقط 15 تا 20 دقیقه ادامه مییابد. اما استثنائاتی نیز وجود دارند. در برخی افراد، علائم هاله میگرن به طور مستمر و در تمام طول روز یا دستکم طولانیتر از حد معمول احساس میشوند. اما هاله میگرن معمولا مدت کوتاهی ادامه مییابد و به طور معمول سردرد میگرنی تقریبا نیم ساعت بعد از تجربه علائم میگرن خاموش آغاز میشود.

گزینههای درمانی

داروهای پیشگیریکننده میگرن میتوانند به برطرف شدن علائم میگرن خاموش کمک کنند، اما لزوما برای همه افراد، مفید واقع نمیشوند. در برخی موارد، استفاده از داروهای خارج از برچسب ضد صرع (وقتی تجویز یک دارو برای حداقل یک مورد بیماری تائید میشود، پزشکان مجازند آن دارو را برای هر نابسامانی یا نشانه دیگری که فکر میکنند آن دارو در مورد آن موثر است تجویز کنند که به این کار اصطلاحا تجویز خارج از برچسب گفته میشود) ممکن است به درمان این مشکل کمک کند، زیرا این داروها عملکرد سلولهای مغزی را تثبیت میکنند و تحقیقات نشان داده است میگرن خاموش پیامد یک رویداد عصبی است، یعنی سلولهای عصبی مغز را درگیر میکند. کسانی که نشانههای دیداری مانند دیدن نور ناگهانی را تجربه میکنند معمولا برای این مشکل به چشم پزشک مراجعه میکنند، اما احتمالا این کار کمکی به آنها نخواهد کرد. بهتر است در مورد این علائم با متخصص سردرد مشورت شود.

منبع: ba-bamail.com

مترجم: یاسمین مشرف

جامجم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها