رئیس رسانه ملی در آیین افتتاح شبکه «ایران کالا» تاکید کرد

خدمات رایگان تلویزیون به تولید کنندگان

مراسم افتتاح رسمی شبکه تلویزیونی ایران کالا شنبه شب با حضور رئیس رسانه ملی، برخی اعضای تیم اقتصادی دولت، نمایندگان مجلس و فعالان عرصه اقتصاد کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۴۹

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علیعسکری در سخنانی با تشریح دلایل راه اندازی این شبکه تلویزیونی گفت: پیشنهاد گفتمان انقلابی و پیشروی رهبر معظم انقلاب در طرح موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه نجات کشور ایجاب میکرد برای تحقق آن کاری ویژه و جهادی در رسانه ملی انجام شود.

وی با بیان این که صداوسیما، رسانهای پیگیر در همه حوزههای اقتصادی است که خود را موظف میداند یک کار استثنایی، ویژه و جهادگونه در حوزه اقتصاد انجام دهد، تصریح کرد: رسانه ملی در یک سال گذشته پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی را در همه شبکههای مختلف تلویزیونی و رادیویی خود در دستور کار قرار داد اما لازم بود برای اثرگذاری بیشتر و حمایت جدی از صنایع کوچک و متوسط کشور، شبکهای تلویزیونی راه اندازی شود تا با معرفی کالای ایرانی زمینه رشد فعالیتهای اقتصادی را در کشور فراهم کند. رئیس سازمان صداوسیما حمایت از صنایع کوچک و متوسط دانشبنیان در کشور را از موضوعات مهم برای شبکه ایران کالا دانست و تاکید کرد: شرکتهای بزرگ، توانایی رقابت در فضای بازرگانی را دارند و خود نیز با رسانههای مکتوب و صوتی و تصویری نیاز تبلیغاتی شان را برآورده میکنند، اما صنایع دانشبنیان و کارگاههای کوچک و متوسط که توانایی لازم را برای تبلیغات ندارند نیاز به حمایت و تبلیغ ویژه دارند، چرا که آنها میتوانند زودتر خود را به تولید برسانند.

وی افزود: شبکه ایران کالا خود را ملزم میکند از این شرکتها و صنایع متوسط حمایت کند و با تبلیغ و معرفی آنها زمینه حضورشان در عرصه رقابت اقتصادی کشور را فراهم آورد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به ویژگی شرکتهای دانشبنیان و صنایع کوچک و متوسط گفت: مهمترین ویژگی این بنگاههای اقتصادی، اشتغالزا بودن، زودبازده بودن و توان رقابت آنها با صنایع خارجی است و ما افتخار میکنیم اکنون در تصمیمی بزرگ شرایط تبلیغ رایگان این بنگاهها را در شبکه ایران کالا فراهم کردهایم .وی در ادامه به ضرورت مقابله با ورود کالای قاچاق به کشور اشاره و تاکید کرد: کوتاهی در مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور پذیرفتنی نیست و نیازمند اقدام جدی در این خصوص هستیم.

دکتر علیعسکری گفت: ما ملت بزرگ و قدرتمندی هستیم و بازاری 80 میلیونی در اختیارمان هست که میتوان در آن تولید کرد و از تولیدات خودمان مصرف کنیم.

دکتر علیعسکری با تشکر از تلاش اردشیر زابلیزاده، مدیر شبکه ایران کالا خطاب به وی تاکید کرد: این شبکه علاوه بر برودکست به برودبند و فضای مجازی نیز توجه کند و با راه اندازی سایت پرقدرت و پربار، فضایی را برای انتخاب مردم در فضای مجازی فراهم کند.

رئیس رسانه ملی با سپاس از حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی و تاکید بر حمایت آنها از صنایع کوچک و بنگاههای اقتصادی اظهار کرد: با توجه به چتر حمایتی اصناف از این بنگاهها ما نیز در کنار شما این وظیفه ملی را انجام خواهیم داد و در جهت عدالت اقتصادی گام برخواهیم داشت.

دکتر علیعسکری در پایان با تشکر از حضور اعضای دولت و نمایندگان مجلس گفت: امیدواریم با کمک شما و حمایت بخشهای اجرایی دولت از این صنایع، ما نیز در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام برداریم و در پیشگاه خداوند متعال و ملت ایران سربلند باشیم.

حمایت از تولید داخلی، هدف اصلی ایران کالا

رئیس شبکه ایران کالا نیز در مراسم افتتاح رسمی این شبکه، حمایت از تولید داخلی و تشویق به خرید محصولات ایرانی را مهمترین هدف راهاندازی این شبکه معرفی کرد.

اردشیر زابلیزاده گفت: حمایت از شرکتها و محصولات دانشبنیان، ترویج مصرف کالاهای داخلی و حمایت حداکثری از نشانهای تجاری ایرانی در چارچوب اقتصاد مقاومتی از جمله مهمترین اهداف این شبکه است.

وی افزود: به دکتر علیعسکری به خاطر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در جهت اقتصاد مقاومتی تبریک میگویم؛ زیرا با تمام تنگناهای مالی و اجرایی برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی در یک اقدام انقلابی شبکه ایران کالا را با هدف حمایت از تولید داخلی ایجاد کرد.

رئیس شبکه ایران کالا تصریح کرد: تبلیغ برای کالا و خدمات ایران به منظور رونق بازار، ظرفیتسازی و حمایت از کار، تولید و سرمایه ایرانی، ارتقای کیفیت کالا و خدمات و حمایت از صنایع کوچک و متوسط و کمک به اشتغال پایدار در چارچوب اقتصادمقاومتی از اهداف اصلی ماست.

زابلیزاده گفت: الگوسازی برای فعالیتهای تولیدی موفق، اصلاح بیمه و نگرش در جهت مصرف کالای داخلی، ارتقای فرهنگ کار و تقویت روحیه امید به آینده از جمله محورهای برنامهسازی در شبکه ایران کالاست .

او تاکید کرد: بهرهگیری از شبکههای اجتماعی در دامنه شبکه و تبدیل مشاهدهکنندگان منفعل به شرکتکنندگان فعال از اولویتهای شبکه به شمار میرود .

مدیر شبکه ایرانکالا درباره پخش آزمایشی این شبکه گفت: در مدتی که ایران کالا به صورت آزمایشی پخش میشد 50 هزار دقیقه برنامه در قالبهای مختلف تولید کردیم حمایت و تبلیغ رایگان بیش از 2000 بنگاه کوچک اقتصادی، پخش 4000 دقیقه برنامه زنده و پوشش 2300رویداد اقتصادی از دیگر کارهای ما بود.

تبدیل علم و دانش
به درآمدزایی و ثروت

همچنین در این مراسم سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیسجمهور با اشاره به جشنواره «ایران ساخت» برای معرفی کالا و خدمات ایرانی بر پایه دانشهای بومی، افتتاح رسمی شبکه ایران کالا را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد این شبکه در رونق دومین دوره جشنواره «ایران ساخت» نقشی موثر داشته باشد.

نوسازی صنعتی از اولویت هاست

در ادامه، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشبختانه رشد منفی 10 درصدی سالهای گذشته، با گذشت زمان به همت صنعتگران و به رغم فشارها مجددا روند رو به رشد و مثبت گرفته است و ما توانستیم قدمهای خوبی را در لایحه بودجه صنعت در سال 97 برداریم. او افزود: در ده ماه گذشته بیش از 4700 واحد صنعتی آغاز به کار کردهاند و در این مدت شاهد تقاضای تاسیس بیش از 16هزار واحد صنعتی جدید بودیم که افزایش مناسبی را نشان میدهد .

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: برای تحقق موفقیت در عرصه تولید و صنعت، نیازمند تبلیغ کالای ایرانی هستیم و در این مسیر هر چند از تبلیغات در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی بهره میبریم اما تلویزیون جایگاه بالاتر خودش را در بین ابزارهای تبلیغات دارد. تبلیغات هدفمند در قالب پلتفرمهای تلویزیونی با استفاده از چهرههای مشهور کشور و جلوههای هنری همچنان جایگاه خود را دارد.

وی در پایان تاکید کرد: برندسازی مهم است اما به فرهنگ مصرف کالای ایرانی بیش از تبلیغ یک برند خاص باید توجه شود.

محمود حجتی، وزیر کشاورزی و پروانه مافی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که هر یک پس از تشریح بخشی از وضع اقتصادی بویژه در حوزه کشاورزی، افتتاح شبکه ایران کالا را در رونق کسب و کار و اقتصاد ایرانی موثر دانستند . در این مراسم از چهرههای فرهنگی، هنری و ورزشی مانند داریوش ارجمند، عزتا... مهرآوران، محمد گلریز، پوران درخشنده و حمید استیلی که حامی تولید داخلی بودند تجلیل شد.

ارائه خدمات رایگان به تولیدکنندگان

رئیس رسانه ملی با یادآوری شأن و جایگاه کارگر در صدر اسلام و بوسه زدن نبی مکرم اسلام بر دستان کارگر و کارآفرین تصریح کرد: آن زمان استعمار اقتصادی همانند امروز معنا نداشت و امروز اهمیت این موضوع بسیار بیشتر است. ما باید دستان و بازوان کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی را ببوسیم و آنها را تکریم کنیم.

او افزود: وظیفه ما در شبکه ایران کالا ارائه خدمات رایگان به همه کارآفرینان و مدیرانی است که در این شرایط سخت اقتصادی فعالیت میکنند و از این طریق کالاهای آنها را معرفی و در بازار فروش از آنها حمایت خواهیم کرد.

ثبت نام هزاران کارخانه در ایران کالا

دکتر علیعسکری با بیان این که هماکنون هزاران کارخانه بزرگ و کوچک برای تبلیغ و معرفی خود از شبکه ایران کالا ثبت نام کردهاند و ما شاهد حضور آنها بر آنتن رسانه ملی خواهیم بود، یادآور شد: ملت ایران در خلال این آگهیها توانمندیهای خود و افتخارات فرزندانش را مشاهده خواهد کرد و ما امروز به برکت وجود حضرت زهرای اطهر(س) در خدمت شناسایی و معرفی این صنایع هستیم.

رئیس سازمان صداوسیما با تاکید بر اهمیت کارآفرینی و تاثیر آن بر اقتصاد کشور گفت: مهمترین رسالت ما این است در این مرز و بوم کار تولید کنیم و کسانی که در این کشور کار تولید میکنند، انسانهای گرانقدری هستند که باید آنها را تکریم کرد.

او افزود: اگر ملتی بازار خود را در اختیار بیگانگان قرار دهد، در واقع بالاترین توان اقتصادی خود را در اختیار آنها قرار داده و عامل حیاتش را از دست داده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها