مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با جام جم آنلاین:

آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی در منطقه سانحه هوایی یاسوج / عملیات جست‌وجو امروز صبح آغاز شد/ دم هواپیما در محلی خطرناک قرار دارد

مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر، با اشاره به بهبود شرایط جوی از روز گذشته اعلام کرد امروز از ساعت 8 صبح مراحل انتقال امدادگران هلال احمر و تکاوران ارتش به کمپ اول آغاز شده و عملیات تا فردا بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۲۶۶۴۹
آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی در منطقه سانحه هوایی یاسوج / عملیات جست‌وجو امروز صبح آغاز شد/ دم هواپیما در محلی خطرناک قرار دارد

حسین درخشان در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: از اوایل صبح امروز با توجه به بهبود شرایط جوی در منطقه سانحه هوایی یاسوج 4 نفر از اعضای تیم جست‌وجو به کمپ اول در ارتفاع 3800 متری توسط بالگرد اعزام شدند که پس از بررسی‌های انجام شده توسط آنها روند اعزام دیگر اعضای گروه به کمپ اول آغاز شد.

درخشان در ادامه افزود: از ساعت 8 صبح امروز تا این ساعت – لحظه مخابره خبر - تقریبا 12 نفر دیگر از اعضای تیم جست‌وجو که متشکل از نیروهای هلال احمر و یگان تکاور ارتش بوده‌اند به کمپ اول اعزام شده‌اند و تیم 4 نفره‌ای از آنها به سمت قله حرکت کرده تا روند انتقال پیکر جانباختگان امروز دوباره آغاز شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: براساس برآوردهای سازمان هواشناسی شرایط جوی تا فردا بعد از ظهر برای انجام عملیات مناسب است ولی از ساعات پایانی روز آینده وزش باد شدید و بارش‌ها مجدد آغاز می‌شود که به مدت ده روز ادامه خواهد داشت، به همین دلیل با درنظر گرفتن احتمال توقف عملیات به دلیل شرایط جوی در تلاشیم امروز و فردا تا قبل از آغاز مجدد بارش‌ها بیشترین عملیات جست‌وجو را در منطقه سانحه که وسعتی معادل 600 متر در 600 متر دارد، انجام دهیم.

مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر به خبرنگار ما گفت: طی عملیات روز گذشته چهار محموله از پیکر جانباختگان توسط بالگردهای اعزامی به منطقه سی‌سخت منتقل و با انجام مراحل قانونی به پزشکی قانونی منطقه جهت آغاز شناسایی تحویل داده شده است. اما امروز با درنظر گرفتن شرایط منطقه سقوط تا این ساعت هنوز محموله‌ای تحویل بالگردها برای انتقال نشده است.

درخشان تصریح کرد: بارش‌های اخیر باعث شده بقایای این سانحه هوایی تقریبا زیر سه متر برف قرار گرفته باشد که این روند انجام عملیات جست‌وجو را بسیار مشکل کرده اما به دلیل ثبت اطلاعات دقیق منطقه از همان روز اول توسط نیروهای امدادی گروه‌های اعزامی سریع به محل رسیده و عملیات جست‌وجو را آغاز می‌کنند.

این مقام مسئول درباره جعبه سیاه این هواپیما نیز به جام جم آنلاین گفت: دم هواپیما در منطقه‌ای بسیار خطرناک قرار گرفته است که برای رسیدن به آن باید عملیات فنی گسترده‌ای انجام شود بنابراین با اولویت اینکه قرار است ابتدا پیکر جانباختگان حادثه به بازماندگان تحویل داده شود فعلا گروهی برای یافتن جعبه سیاه هواپیما به محل قرار گیری لاشه اعزام نشده اما هرآنچه از بدنه هواپیما که طی فرایند جست‌وجو یافته شود به کمپ اصلی انتقال داده خواهد شد.

عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها