مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از تحویل محموله جدید پیکرهای جان‌باختگان سانحه هوایی دنا به پزشکی قانونی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۵۷۷
انتقال 4 محموله از بقایای جان‌باختگان پرواز آسمان

حسین درخشان گفت: صبح جمعه دو تیم جستوجوی هلال احمر برای یافتن پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای آسمان به ارتفاعات دنا، اعزام شدند. پس از ساعاتی با درخواست تیمهای نجات برای انتقال قطعات پیکرهای کشف شده، بالگرد به منطقه اعزام شد.

وی ادامه داد: یک محموله شامل قطعات پیکر جانباختگان این حادثه، از طریق عملیات به داخل بالگرد منتقل شد. این محموله به پزشکی قانونی سیسخت تحویل داده شد.

مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امدادو نجات هلال احمر، تاکید کرد: سومین تیم امدادی هم به ارتفاعات دنا اعزام شد. به احتمال زیاد تیمهای امدادی جمعه شب در محل میمانند.

فرهاد گلبرگ، مدیر عامل سازمان جستوجو و نجات ارتفاعات ایران نیز در خصوص عملیات امداد و نجات در ارتفاعات دنا به میزان گفت: به عنوان سازمان جستوجو در ارتفاعات ایران و هماهنگ با سازمان مدیریت بحران کشورسعی میشود ظرف جمعه و شنبه تیم تخصصی هیمالیا نوردان و فاتحان اورست را برای امدادرسانی و جستوجوی اجساد سانحه هوایی به ارتفاعات دنا بفرستیم تا با تجربیاتی که این گروه دارند، در محل حضور داشته باشند.

وی با اشاره به این که نباید تعداد زیادی امدادگر به منطقه حادثه فرستادکه مبادا حادثهای دیگر رخ دهد، گفت: با توجه به شرایط سخت منطقه باید گروههای شش نفره روزانه در محل حادثه هلی برن شده و عملیات جستوجو را انجام دهند.

گلبرگ با بیان این که تیم تخصصی اورست نوردان هم اکنون در یاسوج مستقر شدهاند، عنوان کرد: تیم تخصصی هیمالیا نوردان شب را در محل حادثه مستقر خواهند شد و سعی میکنند تا چند روز آینده حتی اگر شرایط جوی نامناسب شود در آنجا بمانند و عملیات جستوجوی اجساد، وسایل آنها و همچنین لاشه هواپیما را که در تعیین علت حادثه سقوط هواپیما موثر هستند، ادامه دهند.

پزشکی قانونی نیز دیروز اعلام کرد، چهارمین محموله از بقایای اجساد جانباختگان سانحه هواپیمایی مسیر تهران یاسوج جمعه 11 اسفند به پزشکی قانونی تحویل داده شد و تیم تخصصی پزشکی قانونی کار خود را در این زمینه آغاز کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها