افزایش 30 تریلیون دلاری بدهی آمریکا

بانک مرکزی آمریکا با ابراز نگرانی از بدهی‌ 30 تریلیون دلاری به مسئولان این کشور هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۲۶۰۲۹

به گزارش راشاتودی، براساس اعلام بانک مرکزی آمریکا، بدهی این کشور در حال حاضر 20 تریلیون دلار است و در یک دهه آینده به30 تریلیون دلار خواهد رسید که این مسأله نگرانی مسئولان کشور را برانگیخته است.

راپرت کپلان، رئیس فدرال رزرو دالاس آمریکا اعلام کرد: «من معتقدم فدرال رزرو باید بتدریج و با صبوری موجودی صندوق فدرال را در سال 2018 افزایش دهد.»

سوابق نشان میدهد اگر فدرال رزرو بیش از این منتظر بماند عدم توازن بیشتر خواهد شد و در نهایت صندوق مجبور است به این مسأله توجه ویژهای کند. سخنان این مسئول پس از گزارش این هفته گلدمن ساچز به اینکه بدهی آمریکا در دوره جمهوریخواهان ناپایدار خواهد بود، اعلام شد. پیش از این کپلان بهعنوان قائممقام در گلدمنساچز کار میکرد. براساس برآوردها، بودجه جدید دونالد ترامپ کاملا روی هزینههای نظامی متمرکز شده و همین مسأله میتواند بدهی آمریکا را در ده سال آینده به 30 تریلیون برساند.

کپلان معتقد است افزایش چنین پروژههایی میتواند سهم پروژههای اقتصادی را کمتر کند. نگرانی دیگر درباره بدهی آمریکا ناشی از سیاستهای ترامپ درباره این کشور است. در دوره باراک اوباما رئیسجمهور دموکرات این کشور هم کسری بودجه بیش از دو برابر شد و از 9 تریلیون دلار به 20 تریلیون دلار رسید.

در ماه ژانویه یکی از بزرگترین کمپانیهای چینی فعال در رتبهبندی اعتباری به نام «داگونگگلوبال کریدیتریتینگ» رتبهبندی آمریکا را از A- به BBB+ بهدلیل نگرانیهایی که از این کشور به خاطر بدهیهایش داشت کاهش داد. در رتبهبندی «داگونگ» کشورهای پرو، کلمبیا و ترکمنستان هم همین رنکینگ را دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها