راپورت‌های میرزا ادریس‌

لوازم آرا گیرا و قلک‌شکنی خشایار !

این ایام در حال و هوای عید نوروز به‌سر می‌بریم و بسیار مشعوفیم. دستی به سر و روی خانه کشیده‌ایم و کم‌کم برای خیرمقدم بهار دلنشین مهیا می‌شویم. الیوم که به زیرزمین رفته بودیم تا سری بزنیم و از کم و کاست برنج و روغن آگاه شویم، از اندرونی صدای شکستن چیزی شبیه شیشه آمد. برگشتیم دیدیم خشایار قلک نیم‌ذرعی خودش را شکسته است و به شمردن نقود مشغول است.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۲۱

فرمودیم: چه می‌کنی چرا شکستی مگر نفرموده بودیم این را جمع کن برای روز مبادا؟
عرض کرد: تمام شد تصدق پولدار شدم رفت. روز مبادا امروز است. روزی که منتظرش بودیم امروز بود .
فرمودیم: باز چه خوابی دیده‌ای؟
گفت: یک بیزینس مشتی و پرسود یافته‌ایم که یک‌ساله بارمان را می‌بندیم. شما را هم بخواهی شریک می‌کنیم .
فرمودیم: بنال ببینیم چه تخم دوزرده‌ای می‌خواهی بگذاری؟
عارض شد: تضمینی است!
فرمودیم چیست؟
عرض کرد: لوازم آرایش بانوان
گفتیم: چه؟
گفت: همان لوازم آراگیرای قدیم است .
فرمودیم: چه شد به این رسیده‌ای حالا؟
عارض شد: یک تحقیق علمی در جهان انجام شده و به این نتیجه رسیده‌اند که جماعت نسوان ممالک محروسه بعد از نسوان بلاد حجاز و عربستان رتبه دویم در خرید و مصرف و اسباب مشاطه را در جهان دارند و ما قلک شکانده‌ایم که هرچه داریم و نداریم بریزیم در این صنف و شش ماهه پولدار شویم .
یک تکه از همان قلک شکسته اجدادی را بر داشته بر فرق سر خشایار کوبیدیم که فروش اسباب مشاطه را فراموش کند.
بعد فرمودیم چه رفته است بر این جماعت نجیب این‌گونه از ظاهر خود فراری‌اند و در نقاب مشتی کرم و رنگ و روغن پنهان می‌شوند. زنانی که زیبایی و کمال را در رنگ موی خویش ببینند و خط چشم و کرم فلان‌کننده که نمی‌توانند مادر باشند و اولاد تربیت کنند ... مشاطه خوب است اما به قاعده و اندازه. افراط در هرچیزی مذموم و نکوهیده است علی‌الخصوص در امر خطیر مشاطه ... بعض نسا به قدری در این امر خبره و اوستا هستند که بی‌آرایش حتی شوهرانشان نیز نمی‌شناسندشان چه برسد به اولاد و فامیل ... در بلاد فرنگ امری هست به نام نچرال بیوتی یا همان زیبایی ذاتی یا طبیعی که اکثر نسوان به چشم خواهری از آن برخوردارند! زیبایی و جوانی برای هیچ کس نمانده است و نمی‌ماند.
بعد خشایار را فرمودیم نقود قلک را مجموع کرده یک حساب باز کند در بانک، کارتش هم در صندوقچه همایونی خودمان بگذارد که به سرش نزند مجدد به فکر آتش زدن مال خویش و خالی کردن جیب این و آن بیفتد. خداوند آخر و عاقبت همه بندگان را ختم به خیر و سلامت بگرداند. زیاده فرمایش نداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها