گفت‌وگو با نگین معتضدی، بازیگر فیلم «اشک نرگس»

ادای دینی به سینمای دفاع مقدس

نگین معتضدی، بازیگر جوان و خوش چهره‌ای است که این روزها با فیلم دفاع مقدسی «اشک نرگس» به کارگردانی احمد عبداللهیان بر پرده سینماها حضور دارد. او که با بازی در سریال «ویلای من» به کارگردانی مهران مدیری شناخته شد، خواهر طلا معتضدی فیلمنامه نویس و نمایشنامه‌نویس صاحب نامی است که تا به حال آثار شاخصی را در این حوزه به رشته تحریر درآورده و به گفته نگین، از منتقدان سرسخت آثارش هم محسوب می‌شود. نگین معتضدی تاکنون با بازی در نقش‌های متفاوتی از جمله فیلم‌های «ساعت 5 عصر»، «لاله‌های واژگون»، «دزد و پری» و سریال‌های مانند «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» و «کشیک قلب» توانسته مسیری جدی را در بازیگری طی کند. گفت‌وگوی زیر به بهانه اکران «اشک نرگس» انجام گرفته که در ادامه می‌خوانید:
کد خبر: ۱۱۲۵۴۵۷

چه شد که ایفای نقش یک فرزند شهید در «اشک نرگس» را بر عهده گرفتید؟

حدود سه سال پیش بود که «فصل نرگس» را به کارگردانی احمد عبداللهیان بازی کردم و خب در وهله اول بازی در نقش دختر یک شهید برایم مشکل بود. از این جهت که ما همیشه فرزندان شهدا در یکسری چارچوبهای خاص میبینیم، اما این شخصیت قرار بود تا جایی که ممکن است رئال باشد. این دختر یک خبرنگار است که پای منافعش تا جایی که در توان دارد میایستد و از این جهت برای من بسیار جذاب بود. ما تمام سعیمان را کردیم که این شخصیت را خیلی شعارگونه و غیرواقعی نشان ندهیم تا برای مخاطب قابل باور باشد. البته این را هم بگویم که بازی در این نقش برای من یکسری دودلیها داشت و نمیدانستم که در قالب یک دختر شهید چه بازخوردی از مردم میگیرم! امیدوارم از پس این نقش به درستی برآمده و هر چند کوچک اما دینی که از عزیزان بر گردنم هست را ادا کرده باشم.

با توجه به اینکه مردم شما را بیشتر با ژانر کمدی میشناسند، بازی در ژانرهای دیگری غیر از طنز برایتان خوشایند است؟

اتفاقا ملودرامهای من خیلی بیشتر از نقشهای طنزی بوده که بازی کردم و شاید این اتفاق بهدلیل علاقهای باشد که مردم ما به گونه طنز دارد و متعاقب آن جزئیات بیشتری هم از این کارها در ذهنشان میماند. در کل بازی در ژانرهای مختلف هیچ تفاوتی برای من ندارد و مهم فیلمنامه خوب و گروه حرفهای است، نه ژانر.

اگر در ادامه پرونده کاریتان باز هم از این دست نقشها در عرصه دفاع مقدس به شما پیشنهاد شود حاضر به ایفای نقش در آن خواهید بود؟

صددرصد. چون دفاع مقدس و تبعات آن به قدری در زندگی و سرنوشت مردم این کشور تاثیرگذار بوده که برای هر فردی در این کشور با هر طرز فکر و گرایشی امری مهم و مقدس است.

از بین آثار دفاع مقدس کدامیک را بیشتر از بقیه میپسندید؟

وقتی حرف دفاع مقدس میشود، قطعا اولین اسمی که به ذهن ما میرسد ابراهیم حاتمی کیاست و من هم از بین کارهای ایشان بعضیها را بیشتر از باقی دوست دارم. مثل «برج مینو» و «از کرخه تا راین» که تاثیر زیادی روی من گذاشت.

جذابیت نقش خبرنگار و تجربیاتی که خودتان در برخورد با خبرنگاران داشتید چقدر در ایفای این نقش به کمکتان آمد؟

فاکتورهای زیادی باعث جذابیت بازی در این نقش برای من شد. اولا اینکه تمام ما نسبت به شهدای دفاع مقدس عرق ملی داریم و بر این باوریم که آنها به گردن ما حق دارند. من دوست داشتم نقش این دختر شهید را با تمام جرات و جسارتی که برای رسیدن به خواستههایش داشت حفظ کنم. دختری که خبرنگار است و پای باورهایش میایستد. به شخصه خبرنگاری برای من شغل جذابی است. چون کسانیکه وارد این حرفه میشوند ویژگیهای خاص خودشان را دارند از جمله کنجکاوی و پیگیری برای رسیدن به جواب. خبرنگارهایی که نسبت به شغلشان متعهد هستند و واقعا بهدنبال کشف حقیقتاند تا حاشیهسازی، برایم بسیار محترم و شریف هستند.

پس ویژگی از خبرنگاران نبود که در بازی این نقش به کمکتان بیاید؟

من البته به دلیل بازیگری همیشه با خبرنگارانی روبهرو بودم که در مورد خودم و حرفهام میپرسیدند و کلا حول محور هنر با من گفتوگو میشده، اما خبرنگاری که من نقش آن را بازی میکنم خبرنگار حوزه سیاسی و اجتماعی است، اما از آنجا که ویژگی مشترک خبرنگاران مصمم و پیگیر بودن شان است این ویژگی را توانستم از پیشزمینه ذهنیام برداشت کنم و در بازی از آن کمک بگیرم.

در این فیلم شما با رضا ایرانمش بازیگری که خود از جانبازان شیمیایی است، همبازی بودید. حضور ایشان چقدر شما را در ارائه بهتر این نقش کمک کرد؟

حضور آقای ایرانمش در این کار و خاطراتی که از آن دوران برایمان تعریف میکردند به قدری دوست داشتنی بود که باعث فضاسازی هر چه بهتر آن ایام در ذهن تکتک ما شد. تجربه بسیار خوبی بود و از ایشان بسیار یاد گرفتم.

در حال حاضر مشغول چه کاری هستید؟

الان سریال «سارق روح» را روی آنتن دارم که جمعهها از شبکه 5 سیما پخش میشود. DVD فیلم «ساعت 5 عصر» به کارگردانی آقای مهران مدیری هم که بتازگی بیرون آمده و مشغول بازی در سریال «مرد» به کارگردانی فریدون حسنپور در شمال کشور هستم.

ساناز قنبری

سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها