سن مارینو حذف شد

در حالی که رقابت حاد فرناندو آلونسوی اسپانیایی از تیم رنو با میشاییل شوماخر آلمانی از تیم فراری برای کسب مقام قهرمانی در مسابقه های اتومبیلرانی «فرمول یک» 2006ادامه دارد
کد خبر: ۱۱۲۵۰۷
، از سوی فدراسیون بین المللی این رشته (موسوم به فیا) برنامه و تقویم سال 2007 این رقابت ها نیز تنظیم و ارائه شده و مهمترین تغییر این است که تعداد تورنمنت های گراندپری اتومبیلرانی از 18 به 17 کاهش یافته است.
در این راستا تورنمنت سن مارینو و مسابقه Europian grand prix از جمع این رقابت ها کنار گذاشته و حذف شده اند، ولی گراندپری بلژیک که سال پیش حذف شده بود، به لیست عودت داده شده و به همین منظور پیست معروف اسپا فرانکورشام تصحیح و ترمیم شده است تا مشکلی در آن برای راننده های حاضر در گراندپری بلژیک به وجود نیاید.
با تغییرات فوق ، در سال جدید کشورهای ایتالیا و آلمان هر کدام فقط یک تورنمنت در جمع مسابقه های «فرمول یک» خواهند داشت. این سری تورنمنت های خطرناک ، اما پرطرفدار از 18 مارس 27 (2007اسفند85) در استرالیا شروع می شود و 21 اکتبر (اول آبان86) در پیست اینتر لاگوس برزیل پایان می گیرد. 5 تورنمنت از این جمع به طور پیاپی یعنی به فاصله فقط یک هفته که کمترین فاصله ممکن بین تورنمنت های گراندپری است ، برگزار می شوند، اما بین بقیه و به واقع بین هر تورنمنت تا تورنمنت بعدی 2تا 3هفته فاصله وجود دارد. با حذف مسابقه European grand prix که معمولا در آلمان برگزار می شده است و کاهش گراندپری های این کشور به یک مورد، باید دید امتیاز میزبانی همین تک مسابقه به کدامیک از 2 پیست مشهور هاکن هایم و نوربورگرینگ خواهد رسید. با این حال در ایتالیا ابهامی وجود ندارد و با خط خوردن سن مارینو، پست ایمولا نیز به خودی خود از دور خارج می شود و فقط مونزا می ماند تا مثل سالهای گذشته میزبان گراندپری ایتالیا باشد.
یک بار دیگر ایندیاناپولیس گراندپری امریکا را میزبانی خواهد کرد و این در حالی است که هنوز افتضاح سال 2005 در این پیست در یادها و اذهان هست. در آن سال براثر اختلافی که بین تیمهای حاضر در فرمول یک بر سر تایرهای مورد استفاده در این مسابقه به وجود آمد 7 تیم کنار کشیدند و فقط 3 تیم باقی ماندند و در نتیجه تنها 6راننده با اتومبیل هایشان به پیست آمدند و تماشاگران هم عصبانی شدند و هر چه داشتند به روی پیست پرت کردند و تک قهرمانی شوماخر در تورنمنت های 2005به آن شکل لوث و بیرنگ شد. گراندپری ژاپن نیز از پیست سوزوکا به فوجی انتقال یافته است.
اضافه بر آن از امروز تا شروع 2007تغییراتی در تیمهای محل عضویت برخی ستاره های تیمها به وجود خواهد آمد. عمده ترین آنها انتقال فرناندو آلونسو از رنو به مک لارن خواهد بود. این در حالی است که کیمی رایکونن فنلاندی در سالهای اخیر بهترین راننده مک لارن بوده و انتقال آلونسو به این تیم به معنای جدایی قریب به یقین راننده اهل اسکاندیناوی از این تیم خواهد بود.
در مورد شوماخر نیز فقط این را می توان گفت که وی در صورت ماندن در صحنه و بازنشسته نشدن ، در «فراری» ابقا خواهد شد و ماندن یا بازنشستگی وی منوط به نتیجه ای است که در جدول نهایی فصل خواهد گرفت.


وصال روحانی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها