لیگ قهرمانان آسیا با 4 بازی مهیج برای فوتبال ایران از امروز وارد هفته دوم مرحله گروهی خود می‌شود. سهم نمایندگان فوتبال ایران از بازی روز نخست فقط 4 امتیاز بود. تراکتورسازی و ذوب آهن باختند، استقلال در آخرین دقایق از شکست گریخت و پرسپولیس تنها تیم پیروز بود. حالا وقت تلافی است. ذوب آهن در فولادشهر به دنبال اولین امتیاز آسیایی خود می‌گردد، تراکتورسازان به دنبال مهار مهدی طارمی و اسنایدر هستند، دو تیم پرافتخار استقلال و الهلال در حساس ترین بازی هفته به مصاف هم می‌روند و پرسپولیسی‌ها در قطر با ژاوی هرناندز نامدار و مرتضی پورعلی گنجی خودمان روبرو می‌شوند. 4 بازی سرنوشت‌ساز که نتیجه هرکدام می‌تواند در سرنوشت صعود نمایندگان کشورمان به مرحله بعد تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۵۰

ذوب آهن ـ لوکوموتیو

بازی با تیمی که در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا پرگلترین برد را به دست آورده به هیچ وجه آسان نیست. ذوبآهن امروز میزبانی لوکوموتیوی است که در بازی قبلی 5 بر صفر الوحده امارات را
در هم کوبید. فصل جدید سوپرلیگ ازبکستان هنوز شروع نشده که عیار این تیم به درستی مشخص باشد اما قهرمان فصل گذشته ازبکستان با هدایت آندری میکلیائف، حریف سرسختی برای ذوبآهن و سایر تیمهای این گروه بهشمار میرود. ذوبآهن هم اگر حساب این دو بازی آخرش را که 4 بر 2 به سایپا و 3 بر یک به الدحیل باخت، کنار بگذاریم در دو ماه اخیر بهترین تیم فوتبال ایران بوده است. امیدواریم روند پیروزیهای ذوبآهن از همین امروز آغاز شود.

الغرافه ـ تراکتورسازی

دومین بازی آسیایی آرطغرول ساغلام هم مثل بازی نخست یک بازی دشوار است. تراکتورسازی که لیگ قهرمانان را در این فصل با شکست یک بر صفر مقابل الاهلی عربستان آغاز کرد، حالا باید مقابل تیمی به میدان برود که مهاجمش آقای گل دو فصل اخیر فوتبال ایران است. مهدی طارمی که در خلال محرومیت 4 ماههاش از پرسپولیس به الغرافه قطر رفت، حالا برای نخستینبار باید در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیمی از ایران به میدان برود. البته الغرافه سوای طارمی یک فوق ستاره هلندی به نام وسلی اسنایدر را هم در ترکیب خود دارد. با این وجود هر دو تیم الغرافه و تراکتورسازی هفته گذشته بازنده بودند تا جدال امروز، حساسیتی دوچندان پیدا کند. تیم بازنده این بازی تقریبا کار دشواری برای صعود خواهد داشت.

استقلال ـ الهلال

جدال تیمهای دو ستاره فوتبال آسیا بدون شک یکی از حساسترین بازیهای روز دوم لیگ قهرمانان آسیاست. این جدال بزرگ فقط یک افسوس در پی دارد؛ اینکه چرا ورزشگاه آزادی نمیتواند میزبان این بازی باشد و چرا تیمی از ایران از حمایت یکصد هزاری نفری هوادارانش محروم است؟ الهلال که فصل گذشته پرسپولیس را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شکست داد، اگر چه با نایب قهرمانی به کار خود در آن جام خاتمه داد اما همچنان در زمره مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. تیم رامون دیاز آرژانتینی در 10 بازی گذشته خود باختی نداشته و با یک پیشینه خوب به مصاف استقلال میرود. بد نیست بدانید این هفتمین رویارویی دو قدرت آبی پوش فوتبال آسیاست. این دو تیم درحالی فردا بعد از 4 سال به مصاف هم میروند که تا کنون 3 بار الهلال و 2 بار استقلال برنده بوده و 2 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

السد ـ پرسپولیس

پرسپولیس؛ تیمی که در لیگ برتر بیرقیب نشان میدهد، فردا (سه‌‌شنبه) در مصاف با یکی از تیمهای قدرتمند لیگ ستارگان قطر بهتر میتواند عیار خودش را محک بزند. السد با ژاوی هرناندز و مرتضی پورعلی گنجی، اگرچه دو امتیاز با تیم صدرنشین الدحیل در لیگ ستارگان قطر فاصله دارد، اما در هر 5 بازی قبلی خود در این کشور پیروز بوده و در بهترین فرم خود با تیم برانکو روبهرو میشود. آخرین برد السد پیروزی پر گل 5 بر یک مقابل العربی قطر بود تا شاگردان مانوئل فریه را با روحیهای بالا به مصاف تیم یکدست پرسپولیس برود. البته آخرین خاطره السد از بازی با تیمهای ایرانی خاطره خوشایندی نیست، چراکه آنها فصل گذشته در مرحله پلیآف، در ضربات پنالتی مغلوب استقلال شدند. هر دو تیم پرسپولیس و السد در بازی نخست خود پیروز بودند و این جدال، به نوعی حکم را جدال صدرنشینی برای آنها دارد. نتیجه این جدال در سرنوشت ژاوی هم میتواند تاثیرگذر باشد. او که قصد دارد در پایان این فصل از فوتبال خداحافظی کند، عنوان کرده اگر با السد از این گروه صعود کند، یک فصل دیگر هم در فوتبال باقی خواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها