به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط‌زیست بگویند. ستون به احترام زمین آماده دریافت تلاش‌ها و فعالیت‌های زیست‌محیطی شما هموطنان سبزاندیشمان است که سعی می‌کنید با عشق و نیروی جوانی به یاری محیط‌زیست کشورمان بشتابید.
کد خبر: ۱۱۲۳۱۸۶

پاکسازی طبیعت در حاشیه برگزاری یک جشن

گروه محیطزیستی رفتگران بهبهان، پنجمین سالگرد فعالیت خود را جشن گرفتند، آن هم با رونمایی از کمپین «#بهبهان شهر بدون زباله» که با حضور نجاریون، موسس این گروه و تعدادی از فعالان محیطزیست کشور انجام شد. پس از برگزاری جشن، هشتاد و هشتمین برنامه پاکسازی در محل دفن زبالههای این شهرستان که فاجعهای محیطزیستی است، برگزار شد.

دانشآموزان یاسوجی بلوطها را دوست دارند

طی هفتهای که گذشت، تشکل نهضت سبز زاگرس، کارگاه آموزشی با محوریت اهمیت دادن به بلوط، مراقبت از بذر کاشته شده و نحوه کاشت بلوط در گلدان در دبستان دخترانه پویا یاسوج برگزار کرد.

کمکهای محیطزیستی
به نفع معلولان در ایلام

جمعیت محیطزیستی آبادانان در استان ایلام در راستای حفظ محیطزیست و کمک به خرید ویلچر برای نیازمندان دانشآموزان دبستان شهید باهنر، در بطریهای پلاستیکی را جمعآوری کردند.

آموزش دانشآموزان
و شهروندان خوزستانی

اداره محیطزیست شهرستان و کارشناسان انجمن هواداران کارون زلال در خوزستان هم فاز دوم طرح ملی محیط یار در شهرستان شوشتر را به اجرا در آوردند. این طرح آموزشی در مدارس برای مشارکت دانشآموزان و شهروندان در حفاظت محیطزیست اجرا خواهد شد.

اصفهانیها کوهگشت خانوادگی برگزار کردند

سی ودومین برنامه کوه گشت خانوادگی کوهنوردان باحضور بیش از 200 نفر انجام و مسیر 15کیلومتری آبگاه سیدآباد تا قلعه کرشاهی بادرود در استان اصفهان هم توسط اعضای تشکلهای محیطزیستی پاکسازی شد.

پاکسازی طبیعت و نهالکاری در فارس

در آستانه فرارسیدن سال نو، حاشیه جاده گویم به قلات و قسمتی از حاشیه رودخانه منطقه با مشارکت و همراهی اداره کل راهداری و اداره کل حفاظت محیطزیست استان فارس پاکسازی شد. پاکسازی ضلع شرقی طبیعت اقلید با همت انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید، ششمین برنامه بذرکاری الوک با همت انجمن حافظان سبز اندیش فسا و کاشت بذر گیاهان جنگلی توسط انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید در منطقه بید بالا در کوهپایههای جنوب شهر اقلید از دیگر برنامههای تشکلهای محیطزیستی استان فارس بود.

برنامههایی متنوع در آستارا و لاهیجان

کارگروه آموزش موسسه محیطزیستی شقایقهای وحشی هیرکانی در شهرستان آستارا در استان گیلان، دومین کارگاه آموزشی روستای کوته کومه شهرستان را با موضوع کشت ارگانیک و مبارزه با آفات به صورت طبیعی برگزار کردند. سیزدهمین برنامه پویش پاکسازی رودخانه مرداب آستارا هم با همت انجمن زیستمان و مشارکت بیش از 80 نفر همراه با موسیقی زنده و کارگاه هنری برای کودکان انجام شد. فعالان محیطزیست لاهیجان هم برنامههای کتابخوانی و قصه گویی با موضوع درخت سیب، فواید، مراحل رشد آن و کارگاه کاردستی (کلاژ) میوه سیب در یک مهدکودک و پیشدبستانی با رویکرد زیستمحیطی در شهر لاهیجان اجرا کردند.

برنامههای محیطزیستی درمدارس خراسان رضوی

انجمن همیاران محیطزیست و حیوانات در مشهد برنامههایی همچون آموزش، مسابقه با موضوع زباله و تفکیک و اهدای جوایز در دو مدرسه در روستای گرجی سفلا که شرایط زیستمحیطی نامطلوبی دارد را به اجرا در آوردند. یک کارگاه آموزشی محیطزیستی با محوریت آموزش معلمان درس انسان و محیطزیست و مربیان مهدهای کودک هم در سبزوار خراسان رضوی و با همکاری سمن سرزمین بادغوث و آموزش و پرورش و اداره محیطزیست شهرستان برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها