رمزهای کارآگاه گجت

نرم‌افزارهای پیام‌رسان به یکی از ضروری‌ترین ابزارهای ارتباطی میان کاربران تبدیل شده‌اند و بسیاری از اطلاعات مهم نیز توسط این ابزارها رد و بدل می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۵۶

گاهی برخی کاربران رمزهای عبور، اطلاعات کارت بانکی و... خود را در این نرم‌افزارها برای اعضای خانواده یا دوستان خود ارسال می‌کنند و این روش ارسال اطلاعات می‌تواند خطرات امنیتی زیادی را به همراه داشته باشد.

دوست دارید اطلاعات محرمانه خود را در هر نرم‌افزار یا اپلیکیشن پیام‌رسان یا حتی در پیام کوتاه، به‌صورت امن و با محدودیت یک‌بار مصرف ارسال کنید؟ (احتمالا در کارتون کارآگاه گجت دیده‌اید که پیام‌های سری به‌طور خودکار نابود می‌شدند!) انجام این کار به‌سادگی با این روش امکان‌پذیر است:

به سایت زیر وارد شوید:

https://onetimesecret.com

در کادر بالای صفحه، عبارت موردنظر خود را وارد کنید. (رمز عبور، اطلاعات حساب بانکی یا هر عبارت دیگری که تمایل دارید به‌صورت محرمانه ارسال شود)

در صورت تمایل در بخش Privacy Options یک رمز برای دسترسی به عبارت محرمانه وارد کرده و مدت زمانی را که این عبارت می‌تواند به‌صورت یک‌بار مصرف در دسترس باشد نیز مشخص کنید.

در پایان با کلیک روی گزینه Create a Secret Link لینک امنی برای شما ایجاد می‌شود که می‌توانید آن را در اختیار فرد موردنظرتان قرار دهید. در صورتی‌که لینک توسط رمز حفاظت شده باشد باید جهت مشاهده اطلاعات ثبت شده در آن، رمز عبور صحیح نیز وارد شود.

توجه: تفاوتی نمی‌کند لینک شما توسط رمز عبور حفاظت شود یا خیر. در هر شرایطی این لینک فقط یک‌بار باز می‌شود و پس از یک مرتبه نمایش اطلاعات به فرد موردنظر شما، دسترسی به محتوای آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

صرفه‌جویی در تلگرام

این روزها تلگرام مصرف‌کننده اصلی اینترنت در منزل و محل کار و حتی اینترنت همراه به‌شمار می‌رود. صدها و حتی هزاران تصویر، انیمیشن، ویدئو و موزیک توسط گروه‌ها و کانال‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

آیا می‌دانید با اعمال تغییراتی اندک می‌توانید صرفه‌جویی در مصرف اینترنت توسط تلگرام را فعال کنید؟ همچنین باتوجه به اختلاف قیمت اینترنت همراه و اینترنت‌های پرسرعت ADSL می‌توانید دریافت فایل‌های چندرسانه‌ای را به اتصال به اینترنت‌های پرسرعت محدود کرده و هنگام استفاده از اینترنت همراه یا اتصال به شبکه رومینگ، همه دانلودها را غیرفعال کنید.

برای فعال‌سازی این قابلیت در تلگرام X کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

روی منوی همبرگری فشار داده تا وارد منوی اصلی نرم‌افزار شوید.

وارد بخش Settings شده و گزینه Data and Storage را فشار دهید.

در این مرحله می‌توانید کلید مقابل گزینه Data Saver را فعال کنید تا قابلیت دانلود همه فایل‌های چندرسانه‌ای متوقف شده و دانلودهای در حال اجرا نیز متوقف شوند.

در صورتی‌که می‌خواهید این صرفه‌جویی فقط هنگام اتصال به اینترنت همراه یا شبکه رومینگ اعمال شود باید بدون فعال کردن گزینه اشاره شده، روی گزینه Turn on automatically فشار دهید و در ادامه علامت چک‌مارک مقابل هریک از گزینه‌های When switching to mobile data یا
When switching to roaming را فعال کنید. در این شرایط به‌طور خودکار هنگام اتصال به شبکه همراه یا شبکه رومینگ، این قابلیت فعال شده و دانلود همه فایل‌های چندرسانه‌ای به منظور صرفه‌جویی در مصرف اینترنت متوقف می‌شود.

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها