بازی سه‌شنبه شب یوونتوس و تاتنهام در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان نشان داد که فوتبال باشگاهی انگلیس می‌تواند نسبت به عملکرد باشگاه‌های خود مقابل رقبای اروپایی افتخار کند و به خود ببالد. یوونتوس که با 62 امتیاز و با فاصله یک امتیازی از صدر جدول سری‌A قرار دارد، از تاتنهامی میزبانی کرد که با گذشت 27 هفته از لیگ جزیره با 52 امتیاز در رده پنجم قرار دارد و تمام تلاشش را می‌کند تا بتواند سهمیه لیگ قهرمانان سال آینده را به دست آورد. با این شرایط انتظار می‌رفت شاگردان مائوریسیو پوچتینو کار سختی در ورزشگاه تورین داشته باشد، اما وقتی سوت پایان بازی سه‌شنبه شب زده شد بسیاری از طرفداران یووه از کسب تساوی 2 بر 2 راضی بودند.
کد خبر: ۱۱۲۲۴۰۴

کسب همین نتیجه موجب شد تا سرمربی آرژانتینی تاتنهام در پایان بازی در این زمینه ابراز رضایت کند. پوچتینو در این زمینه گفت: بازی را خوب شروع نکردیم، ولی توانستیم دو گل به تیمی بزنیم که از تجربه بسیار بالایی برخوردار است. از نظر مالکیت توپ کاملا نسبت به حریف سرتر بودیم و قدرتمان را به رخ یوونتوس کشاندیم. باعث شدیم یوونتوس در نیمه دوم فوتبال دفاعی بازی کند و فقط به ضد حمله فکر کند تا شانس گلزنی داشته باشد. سرمربی تاتنهام در ادامه صحبتهای خود همچنین اضافه کرد: ا این را هم در نظر بگیرید ما یک روز نسبت به یوونتوس کمتر استراحت داشتیم. ما شنبه بازی کردیم و یوونتوس جمعه بازی کرد. یک روز برای لیگ قهرمانان اروپا خیلی زیاد است. ما شنبه داربی لندن را پیش رو داشتیم و قبلتر از آن با منچستریونایتد و لیورپول بازی کردیم. فقط میتوانم تیمم را تمجید کنم. ما نسبت به گذشته با تجربهتر شدهایم، ولی نه در حد یوونتوس.

در طرف مقابل، آلگری که به هیچ وجه از نتیجه به دست آمده راضی نیست، در این زمینه گفت: با دو گل زود هنگام از حریف خود پیش افتادیم. تاتنهام فشار زیادی به ما وارد کرد و در نهایت توانست روی دو توپ مرده دروازه ما را باز کند. بعد از دو گلی که به ثمر رساندیم بازی را رها کردیم و دیگر خبری از یوونتوس همیشگی نبود. البته بازی خوب تاتنهام باعث شد چنین شرایطی در بازی به وجود آید. او ادامه داد: میتوانستیم گل سوم را هم به ثمر برسانیم. دیگر این دیدار به پایان رسیده و باید به فکر بازی برگشت بود. ناراحتم که نتوانستیم در این دیدار به پیروزی برسیم، اما من ناامید نیستم و بر این باورم که تیمم شانس بالایی برای صعود به یکچهارم نهایی دارد.

هری کین و ایگواین ستارههای این دو تیم در بازی سهشنبه شب بودند. کین با زدن گل اول تیمش، رکوردی هم در این زمینه به دست آورد. این نهمین گل کین در نهمین بازیاش در لیگ قهرمانان اروپا بود و به این ترتیب بهترین رکورد قبلی برای گلزنی در 9 بازی از لیگ قهرمانان (8 گل) که توسط ستارههایی مانند رونالدینیو، سیمونه اینزاگی، دیدیه دروگبا و دیهگو کاستا ثبت شده بود را شکست. او همچنین با زدن هفتمین گلش در این فصل لیگ قهرمانان اروپا، به رکورد استیون جرارد، کاپیتان سابق لیورپول به عنوان بازیکن انگلیسی که بیشترین تعداد گل را در یک فصل از لیگ قهرمانان زده، رسید. علاوه بر این کین که در این فصل در 15 بازیاش در تمامی رقابتها 17 گل زده است با باز کردن دروازه جان لوئیجی بوفون به شکستناپذیری این دروازهبان ایتالیایی که 723 دقیقه در رقابتهای باشگاهی و ملی کلین شیت کرده، پایان داد.

از سوی دیگر، ایگواین نیز با زدن دو گل به تاتنهام به روند مثبت هفتههای گذشته خود ادامه داد. به نظر میرسد که این مهاجم آرژانتینی به روزهای اوج خود نزدیک میشود. او در پنج بازی اخیر یوونتوس موفق به گلزنی شده است. زدن هشت گل در پنج بازی اخیر یووه نشان میدهد که آلگری در ادامه فصل و بازی برگست مقابل تاتنهام میتواند روی این مهاجم خود حساب ویژهای باز کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها