3دلیل برای نیمکت‌نشینی مسلمان

باور کنید اختلاف شخصی نیست!

برانکو در نشست خبری و دوباره یک سوال تکراری. چرا محسن مسلمان بازی نمی‌کند؟ هر بار که خبرنگاران از سرمربی پرسپولیس این سوال را می‌کنند او طور دیگری جواب می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۷۴

مثلا می‌گوید چه کسی گفته ما مشکل داریم یا چرا درباره نعمتی و کامیابی‌نیا نمی‌پرسید؟ برانکو هر بار سعی می‌کند از پاسخ دادن به این پرسش طفره برود اما خیلی از هواداران دوست دارند در این مورد بدانند که واقعا چرا مهندس پرسپولیسی‌ها چند بازی است که در ترکیب تیمش جایی ندارد؟

تاکتیک تیمی و یک مسأله فنی

در نگاه خوشبینانه باید گفت که نیمکت‌نشینی مسلمان هیچ ارتباطی به حاشیه‌ها و ... ندارد. برانکو برای این که خیال خودش را از قهرمانی در لیگ برتر راحت کند از دو هافبک دفاعی در ترکیب پرسپولیس استفاده می‌کند که ربیع‌خواه و کامیابی‌نیا هستند. او برای این کار هم دلیل دارد و آن این است که پرسپولیس روی ضد حملات گل می‌خورد و حضور دو هافبک دفاعی می‌تواند کمربند خط میانی را سفت کند تا این نقطه آسیب‌پذیر تیم تقویت شود. به همین دلیل به حضور محسن مسلمان در ترکیب نیازی نیست و او ترجیح می‌دهد از بازیکنانی استفاده کند که در فاز دفاعی تیم بیشتر شرکت می‌کنند.

مکث‌های بی‌دلیل مسلمان

از نظر برانکو شیوه بازی مسلمان طوری است که سرعت بازی را می‌گیرد. برانکو علاقه به سرعت دادن به بازی دارد و در نتیجه اولویت با بازیکنانی است که سرعت انتقال توپ را نگیرند و شاید به همین دلیل بود که رفتن سروش رفیعی او را نگران نکرد و شاهدیم که مردان کناری زمین یعنی زوج‌های امیری و انصاری و محرمی و احمدزاده بازیکنان تکنیکی هستند که سرعت انتقال بالایی دارند و مسلمان معمولا دارای مکث در حرکاتش است.

ناتوان در جنگ‌های فیزیکی

اولویت سوم برانکو جنگ‌های فیزیکی است. پرسپولیس برانکو معمولا در دقایق آخر بازی گل زده است چون توان فیزیکی تیم مقابلش تمام شده است. بازی‌های پرسپولیس معمولا نیمه اول دارای درگیری و نیمه دوم دارای موقعیت بیشتر به خاطر ضعف قدرت بدنی حریفان است و مسلمان نسبت به مردانی چون امیری و احمدزاده و نوراللهی و نعمتی در این ویژگی عقب است. باید نگاه به غیبت مسلمان یک نگاه فنی باشد و از یاد نبریم در بازی با پیکان مسلمان با شوت‌های بی‌هدف و افت چشمگیرش در نیمه دوم باعث شد اولویت‌های دیگری را برانکو در نظر گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها