درست سه سال پیش بود که به جمع همکاران خوب و زحمتکش جام‌جم پیوستم و خیلی زود، خود را عضو کوچکی از خانواده گرم، صمیمی و البته حرفه‌ای موسسه جام‌جم یافتم. هرچند در ادبیات رسانه‌ای به رادیو، تلویزیون، ماهواره، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری و در سال‌های اخیر با ظهور شبکه‌های اجتماعی، واژه رسانه اطلاق می‌شود، اما به واقع کار در هریک از این رسانه‌ها و بخصوص روزنامه، مختصات خاص خودش را دارد.
کد خبر: ۱۱۲۰۲۵۱

برای من که تجربه اصلی رسانهای بودنم به فعالیت در خبر و برنامههای تولیدی تلویزیون خلاصه میشد و از دور، آن هم بهشکلی ناپیوسته با مطبوعات در ارتباط بودم، بعد از تجربه فعالیت مطبوعاتی در روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز ـ که سردبیری آن را مدتی عهدهدار بودم ـ حضور پیوسته در جایگاه مدیرمسئولی روزنامه جامجم و مدتی هم به عنوان مدیرعامل و مدیرمسئول موسسه جامجم، تجربه ذیقیمتی محسوب میشد تا بر تجارب رسانهای خود و جامعتر شدن آن بیفزایم.

نشست مشترک هفتگی با دبیران میزهای خبر و حضور هرروزه در جلسات شورای تیتر بویژه روزهای جمعه و تعطیل رسمی، کاری سخت و طاقتفرسا بود، اما تجربهای شیرین و دلچسب در عالم فعالیت رسانهای محسوب میشد که از همدلی میان نیروهای صف و ستاد روزنامه حکایت داشت.

از طرفی جامجم روزنامهای برای همه و با مزیت نسبی فرهنگی و اجتماعی محسوب میشود که در سه سال گذشته، ارتباط تنگاتنگی با نخبگان پیدا کرد که همین حضور پررنگ نخبگان در صفحات روزنامه و انعکاس نظرات و دیدگاههای خود در قالب یادداشت، گفتوگو و نقد، بر نقاط قوت این روزنامه وزین افزوده است.

افزایش گزارشهای تولیدی و تقویت تبدیلشدن روزنامه جامجم به پل ارتباطی مردم و مسئولان، هم افزایی با رسانه ملی، تلاش برای حرکت جامجم به فضای چند صدایی و اهتمام ویژه برای پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب، کمک به تولید ادبیات و تهیه گزارشهای کارشناسی و میدانی در زمینه ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و انقلابیگری، همگی گامهایی بود که با همت، تشریک مساعی و همکاری دوستان تحریریه روزنامه جامجم و پایگاه خبری جامجم آنلاین در این بازه زمانی برداشته شد و بر بالندگی و ضریب اثرگذاری روزنامه جامجم در عرصه رقابت رسانهای کشور افزود.

هر چند با ورود رسانههای نوظهور به سپهر رسانهای کشور، بر چالش رسانههای رسمی و سنتی بخصوص رسانههای مکتوب افزوده شده است، اما با شناختی که از توانمندی نیروهای جامجم دارم، امیدوارم این روزنامه با حفظ جایگاه رسانهای خود، همچنان به مسیر بالندگیاش ادامه دهد و تریبونی موثر میان رسانههای مکتوب باشد و نکته آخر این که، امیدوارم رسانه ملی بیش از پیش اهمیت و قدر جایگاه بازوی مکتوب خود را بداند و از کمک به آن برای غلبه بر چالشهایش دریغ نورزد.

دکتر مراد عنادی

مدیرمسئول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها