عادل غلامی در گفت و گو با جام جم:

لیگمان خوب است، چرا لژیونر شویم؟

عادل غلامی و حرف‌هایی که مثل همیشه رک و راست می‌زند. از جام باشگاه‌های جهانی، از تفاوت والیبال ایران با سایر تیم‌های دنیا و از این‌که چرا بازیکنان ما علاقه زیادی به لژیونر شدن ندارند. شاید خیلی‌ها تصور کنند که به‌دلیل پول خوبی است که در ایران می‌گیرند، اما غلامی حرف‌های دیگری می‌زند که مهم‌ترین آن نزدیک بودن به خانواده و به قول خودش: «زندگی کردن مثل افراد عادی که یک شغل دارند مهم‌ترین دلیلی است که ملی‌پوشان ما لژیونر نمی‌شوند.»
کد خبر: ۱۱۱۸۱۴۰

نسبت به حضور تیم بانک سرمایه در جام باشگاههای جهان انتقادات زیادی میشود. شما نماینده آسیا هم بودید و اگر آن بازی را در ست سوم به «زاگسال» نمیباختید شاید داستان متفاوتی برای شما رقم میخورد.

هر زمان که شما بخواهید درباره باخت حرفی بزنید میشود توجیه. ما سه بازی را باختیم و هیچ توجیهی هم نداریم ما قبل از اینکه وارد مسابقات شویم همه میدانستند که بازیهای سختی را در پیش داریم. آن هم مقابل تیمی که به قول خود لهستانیها از تیم ملی کشورشان قویتر است. آنها دو سه بازیکن خارجی دارند که از ملیپوشان خودشان بهتر هستند.

البته در دو ست اول مقابل این تیم خیلی خوب بازی کردید.

خوب بودیم و در ست سوم هم نتیجه را خیلی نزدیک واگذار کردیم. ما از لحاظ روحی خیلی ضربه خوردیم. مطمئن باشید اگر 100 بار دیگر هم با این تیم بازی کنیم، نه ما که تیمی از منتخب آسیا و 90 درصد تیمهای ملی دنیا هم نمیتوانند این تیم را شکست دهند. خیلی از بازیکنان این تیمها کوبایی هستند و از بهترینهای جهان. مطمئن باشید اگر قرار باشد 5 بازیکن برتر ـ چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ مالی ـ را انتخاب کنیم بازیکنان این دو تیم در آن حضور دارند.

البته در این بازی موسوی و قائمی هم نبودند.

بله مصدوم بودند و نمیتوانستند برای ما بازی کنند. شما عقبه باشگاههای جهان را که نگاه کنید، میبینید هیچ وقت این رقابتها به این کیفیت نبوده است.

فکر میکنید نمیشود بازیکنان خارجی با این کیفیت را به لیگ ایران آورد؟

با کدام اقتصاد و پتانسیل؟ بازیکن خارجی 5/1 میلیون دلار درآمد دارد و با این رقمها به ایران نمیآید. برای حضور این بازیکنان باید حداقل دو میلیون دلار هزینه کرد که با این وضعیت
بالا و پایینشدن دلار نمیشود.

تا به حال تصمیم نگرفتهای لژیونر شوی؟

یکبار از لهستان پیشنهاد داشتم اما به توافق نرسیدیم تا به این تیم بروم.

در حال حاضر عملکرد دو لژیونر ما را چطور ارزیابی میکنی؟

من بیشتر میلاد را دنبال میکنم. او دارد در تیمش فیکس بازی میکند و از بهترینهای تیمش است. من نمیدانم چرا تا این اندازه هجمه روی ملیپوشان است که چرا در تیمهای خارجی بازی نمیکنند.

چرا این اتفاق نمیافتد؟

برای اینکه لیگ ما خوب است. برویم آنجا چه کار؟ما سالی 30 بازی با تیمهای خوب جهان در رده باشگاهی و ملی انجام میدهیم. چرا باید لژیونر شویم؟

این بهدلیل پول نیست؟ چون در لیگ ایران خوب پول میدهند.

نه. اینجا اردوها زیاد است. ما حاضریم لیگ به جای اینکه در اسفند برگزار شود در اردیبهشت به پایان برسد اما وقتی راهی اردو میشوید دیگر نمیتوانید در کنار خانواده باشید. وقتی در باشگاه هستیم مثل آدمهای عادی که یک شغل دارند زندگی میکنیم و همه چیز روی روال است. اما در زمان اردو باید در خدمت تیم باشیم و این اتفاق نمیافتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها