دلایل ناکامی تیم ملی هندبال در کره جنوبی

ماچک: در رویای پیروزی سوختیم

تیم ملی هندبال کشورمان اگرچه با تمام لژیونرهایش برای کسب مدال و سهمیه حضور در مسابقات جهانی راهی کره‌جنوبی شده بود اما در پایان، از دستیابی به همه اهدافش ناکام ماند و با قرار گرفتن در مکان پنجم، حسرت کسب بهترین نتیجه تاریخ هندبال ایران را به دل هواداران این رشته گذاشت.
کد خبر: ۱۱۱۷۴۳۳

ملیپوشان کشورمان در مرحله نخست برابر ازبکستان و ژاپن به برتری رسیدند و بهعنوان تیم نخست گروه راهی دور بعد شدند. اما در مرحله دوم نتوانستند بازیهای خوب خود در مرحله اول را تکرار کنند و با قبول شکست برابر عربستان و کرهجنوبی شانس حضور در جمع چهار تیم پایانی را از دست دادند. شاگردان ماچک با برتری برابر عمان بهعنوان تیم سوم راهی مرحله سوم شدند و پس از شکست ژاپن در جایگاه پنجم ایستادند.

بروت ماچک سرمربی اهل اسلوونی که تنها یک ماه قبل از آغاز این رقابتها، هدایت تیم ملی را برعهده گرفته بود، در پاسخ به سوالی پیرامون دلایل ناکامی تیم تحت هدایتش، برای رسیدن به جایگاهی بهتر نسبت به عنوان پنجمی مسابقات قهرمانی آسیا گفت: به عقیده من مشکل اصلی این بود که ما فرصت کمی برای تمرین کردن و آمادهسازی تیم داشتیم. ما 27 جلسه تمرینی با یکدیگر برگزار کردیم. برخی بازیکنان که به اردوی تیم ملحق شدند در شرایط فیزیکی خوبی نبودند، از اینرو بیشتر تمرینات خود را در اردو روی آمادهسازی فیزیکی بازیکنان متمرکز کردیم.

وی که با تسنیم صحبت میکرد درباره نتایج ضعیف کسب شده در دو بازی مقابل عربستان و کرهجنوبی نیز گفت: ما آنطور که باید به لحاظ فنی و تاکتیکی خوب نبودیم. در بازی مقابل تیمهای عربستان و کره جنوبی برخی بازیکنان در روز خوب خود و روی فرم نبودند. در ضمن من فکر میکنم تیم بیش از حد برای کسب پیروزی در این دیدارها تحتفشار بود و در همین رؤیای پیروزی بودیم که سوختیم. در کنار اینها در این دو بازی در چند مورد تصمیمات داوری علیه ما بود.

قطر قهرمان شد

تیم هندبال قطر در فینال هجدهمین دوره رقابتهای قهرمانی آسیا با نتیجه 33 بر 31 مقابل بحرین به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی را بهدست آورد. در دیدار ردهبندی نیز دو تیم عربستان و کرهجنوبی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این بازی نیز با حساب 29 بر 21 به سود میزبان مسابقات تمام شد. با این حساب قطر، بحرین، کرهجنوبی و عربستان به ترتیب در رده اول تا چهارم قرار گرفتند. تیم ملی هندبال ایران در این رقابتها پنجم شد و از رسیدن به فینال و کسب سهمیه جهانی آلمان بازماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها