مردمان عرب به خوردن شیرینی‌جات علاقه زیادی دارند و در نتیجه مهارت زیادی هم در تهیه دسر و خوراکی‌های اینچنینی یافته‌اند.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۲۸

این دسر عربی بسیار خوشمزه را از یک خانم اهل کویت آموخته‌ام. امیدوارم تهیه کنید و لذت ببرید.

مواد لازم برای 4 نفر:

شیر: 2 لیوان / بیسکوییت پتی‌بور: یک بسته / پودر کرم کارامل: یک بسته / خامه صبحانه: 2 قاشق غذاخوری پر / پودر قهوه یا پودر نسکافه: یک قاشق چای‌خوری

پودر کرم کارامل را در شیرجوش ریخته و شیر را روی آن می‌ریزیم و پنج دقیقه روی حرارت کم هم می‌زنیم تا به جوش آید. سپس مواد را داخل مخلوط‌کن ریخته و بیسکوییت و پودر قهوه یا نسکافه را نیز روی آن می‌ریزیم و مخلوط می‌کنیم. خامه صبحانه را به مواد داخل مخلوط‌کن اضافه کرده و با هم مخلوط می‌کنیم. پس از آن مواد را در قالب می‌ریزیم و سه ساعت داخل یخچال می‌گذاریم. طبق سلیقه خود می‌توانید مقدار خامه را کم یا زیاد کنید.

کیک خاگینه

خاگینه انواع مختلفی دارد؛ از خاگینه ساده گرفته تا خاگینه هویج و موز و رولتی مغزدار و گل رز و.... کیک خاگینه یا خاگینه کیکی یکی از انواع خاگینه است که با استفاده از قالب کیک و داخل فر تهیه می‌شود.

مواد لازم برای 5 نفر:

آرد: 4 قاشق سوپ‌خوری / ماست: 2 قاشق سوپ‌خوری / تخم‌مرغ: 3 عدد / وانیل: نصف قاشق چای‌خوری / بیکینگ پودر: یک قاشق چای‌خوری / روغن مایع: یک‌چهارم پیمانه /

مواد لازم برای تهیه شربت کیک خاگینه (خاگینه کیکی):

شکر: یک‌پنجم پیمانه / آب: یک‌چهارم پیمانه / زعفران دم‌کرده: به میزان لازم / گلاب: یک‌چهارم پیمانه

اول شربت یا شهد کیک را آماده می‌کنیم. برای این‌کار شکر را با آب مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید. وقتی جوشید و کمی غلیظ شد، زعفران دم‌کرده و گلاب را اضافه کرده و حرارت را خاموش کنید و شربت را کنار بگذارید تا خنک شود.

برای تهیه خاگینه، آرد را با ماست مخلوط کرده و تخم‌مرغ را در آن بشکنید و هم بزنید. وانیل، بیکینگ پودر و روغن را در مرحله بعد افزوده و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود. قالبتان را چرب کرده و مواد کیک را داخل قالب بریزید. فر را از قبل با دمای 180 درجه گرم کنید و بین 15 تا 20 دقیقه قالب را در فر داغ با دمای 180 درجه قرار دهید. بعد از خارج کردن قالب از فر، شربت خنک‌شده را روی خاگینه داغ داخل قالب ریخته و بعد از 15دقیقه از قالب خارج کنید. دلیل ریختن شربت خنک روی کیک داغ این است که یک شوک حرارتی ایجاد شده و شربت توسط کیک به خوبی جذب شود یا به عبارتی شربت به خورد کیک برود.

فرنی بستنی

فرنی از خوراکی‌های سالم و پرانرژی مورد علاقه بیشتر بچه‌هاست. این‌بار با بستنی، فرنی درست کنید.

مواد لازم برای 5 نفر:

شیر: 3 لیوان / بستنی وانیلی یا زعفرانی: 1 لیوان / شکر: یک لیوان / ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری / خامه: 5 قاشق غذاخوری / گلاب: یک‌چهارم پیمانه / پودر هل: یک قاشق چایخوری / نشاسته: 4 قاشق غذاخوری / زعفران: به میزان لازم

ابتدا ژلاتین را با کمی آب سرد حل کرده و بعد به روش بن‌ماری کامل در آب محلول می‌کنیم. نشاسته را در شیر حل کرده و روی حرارت می‌گذاریم تا کم‌کم غلیظ شود. گلاب، زعفران، شکر، پودر هل، بستنی آب شده و ژلاتین را اضافه کرده و پس از کمی غلیظ شدن از روی حرارت برمی‌داریم. بعد خامه را اضافه کرده و هم می‌زنیم و مخلوط را داخل قالب ریخته و سه ساعت درون یخچال می‌گذاریم تا کاملا بسته شود.

پس از گرفتن کامل می‌توانید این فرنی را از قالب درآورده و با چاقوی سردی که یک ساعت در فریزر قرار داده شده برش بزنید و سرو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها