گزارش فیبا از بسکتبال ایران

آیا صمد به تیم ملی بازمی‌گردد؟

فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی از تغییر و تحولات در فدراسیون ایران و صحبت از بازگشت نیکخواه‌بهرامی به تیم ملی حرف زده‌است.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۵۵

در این گزارش به حضور رامین طباطبایی روی صندلی ریاست فدراسیون بسکتبال ایران اشاره و این سوال پرسیده شده که آیا صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان سابق تیم ملی دوباره به جمع آسمانخراشهای ایران اضافه خواهد شد یا نه. فیبا در بخشی از این گزارش مینویسد:

قطعا صمد نیکخواهبهرامی یکی از بهترینهای نسل طلایی ایران بود که باعث شد تیم ملی از 2006 تا 2016 عناوین زیادی در آسیا بدست بیاورد. در کنار دو ستاره دیگر ایران یعنی حامد حدادی و مهدی کامرانی، صمد نیکخواه از مهرههای تاثیرگذار تیم ملی در عرصههای مختلف بود.

او با قدرت فنی و مدیریتش در زمین نقش زیادی در تیم ملی در المپیک 2008 و دو جامجهانی 2010 و 2014 ایفا کرد. نیکخواهبهرامی به عنوان یکی از ستارههای نسل طلایی ایران با عملکرد خود کمک زیادی به بسکتبال این کشور کرد و ایران توانست خود را به عنوان یک قدرت رو به رشد معرفی کند و در نهایت جایگاهش را در میان بهترینهای آسیا قرار دهد.

طباطبایی در مصاحبه اخیرش از حضور صمد نیکخواه بهرامی در اردوی تیم ملی برای رقابت با قزاقستان در پنجره دوم انتخابی جام جهانی حرف زدهاست و این قطعا یک شانس بزرگ برای ایران است که در پنجره اول از توانایی برخی استعدادهای توانمندش بیبهره بود.

ایران در پنجره نخست انتخابی جامجهانی، قطر را شکست داد و باختی شوکهکننده برابر عراق تجربه کرد. طبیعتا هواداران تیم ملی ایران از باخت برابر عراق خوشحال نبودند اما این شکست باعث شد تا بازیکنان ایران خیلی زود به خودشان بیایند و با قدرت بیشتری برای رقابتهای پیشرو آماده شوند. قطعا اگر صمد نیکخواهبهرامی به ترکیب تیم ملی بازگردد ایران در رقابتهای پیش رو در کنار بازیکنان شوتزنی مثل بهنام یخچالی یک بازیکن باتجربه و شوتزن دیگر نیز خواهد داشت که میتواند تاثیر زیادی در عملکرد ایران بگذارد. حتی در 34 سالگی هم صمد نیکخواه میتواند با عملکردی که دارد یکی از بهترینهای آسیا باشد. او این تواناییاش را در هر شبی که برای جیانگسو تونگشی به میدان میرفت نشان داد.

او با میانگین 13/9 امتیاز، 7/7 ریباند و 3/1 توپربایی در هر مسابقه یکی از بهترینهای تیمش است.

بازگشت صمد نیکخواهبهرامی با توجه به حضور بازیکنانی جوان که در تلاش هستند تواناییهایشان را ثابت کنند، چطور خواهد بود؟ قطعا زمان بهترین جواب را خواهد داد، اما آنچه مشخص است اینکه طرفداران واقعی تیم ملی باید به ملیپوشان خود باور داشته و یکپارچگی را از ملیپوشان انتظار داشتهباشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها