خبرچین ‌: مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

ببخشید، نمره ریاضی شما چند بود؟

فقط در ایران نیست که موضوع طبقات پایین جامعه و یارانه‌ها و سهام عدالت و بحث‌هایی از این دست جنجال به راه می‌اندازد. براساس مطالعه‌ای که آکسفام انجام داده، حدود 82 درصد ثروتی که سال گذشته تولید شد در اختیار یک درصد از متمول ترین افراد جهان قرار گرفت درحالی که درآمد 50 درصد جمعیت فقیرتر جهان اصلا بالا نرفت. این را گفتیم که بدانید همه‌جا داستان همین است که نوبت به طبقات پایین‌تر که می‌شود، حرف و حدیث‌ها و «آقا بودجه نداریم» گفتن‌ها شروع می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۶۳۷۸

یکی از سروصداهای بودجه‌ای روزهای اخیر مربوط می‌شد به داستان یارانه‌ها که ضرب و تقسیم‌های منتقدان نشان می‌داد نه تنها نیازی به حذف یارانه 33میلیون نفر نیست بلکه می‌شود با همین درآمدهای یارانه‌ای، یارانه نقدی را دوبرابر هم کرد. با این وجود حالا خبر رسیده ممکن است برخی بخواهند برای یارانه، شماره حساب‌ ملت را برای بررسی به دولت بدهند. موضوعی که در میانه تایید و تکذیب‌ها نفهمیدیم چه می‌شود اما یادمان نرفته که تا همین چند ماه پیش دولتمردان تاکید داشتند: «به حساب شخصی مردم سرک نمی‌کشیم!»

اگر یادتان باشد، شبکه‌های آن‌ور آبی چه سروصدایی به راه انداختند که بازیگران ایرانی یک به یک دارند از وطن کوچ می‌کنند و دیگر صداوسیما بازیگر ندارد و همه اینجا پیش ما هستند و... اما حالا هرازچندگاهی خبر می‌رسد که همان چند نفر معدودی هم که رفتند، با سروصدا و بی‌سروصدا در حال بازگشت به ایران هستند. یکی از آنها «رابعه اسکویی» است که برگشته و مستقیم رفته زیارت. حالا آنهایی که درباره کوچ هنرمندان فلسفه‌بافی می‌کردند لطفا بیایند کمی توضیح دهند که آن‌ همه آسمان و ریسمان‌بافی‌هایشان چه شد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها