خبرچین/ مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

زلزله، صدا، توییت و باقی ماجرا

آتش سانچی بالاخره خاموش شد البته به لطف آب‌های اقیانوس. حالا پس از آنکه پرونده این نفتکش که دل خیلی از ایرانی‌ها را سوزاند، کم‌کم درحال فراموش شدن است، دستگاه‌های مسئول و نیمه مسئول و غیرمسئول شروع کرده‌اند به دفاع از خود که آقا ما کاری نکردیم و به ما ربطی نداشت و کم‌کاری از آنها بود و باقی ماجرا. مثلا سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفته، ورود دولت برای پیگیری حادثه سانچی دیرهنگام بود. اما بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه پاسخ داده که‌این وزارتخانه هیچ کوتاهی نکرد. همزمان دادستان کل کشور دستور ویژه برای پیگیری حادثه سانچی صادر کرده که بالاخره معلوم شود چه‌کسی در این حادثه مقصر بوده، چه کسی نبوده، چه‌کار باید می‌شده و چه‌کاری برای این نفتکش نباید می‌شده است.
کد خبر: ۱۱۱۳۵۱۰

دیروز دوباره زلزله نزدیک تهران شد و پایتختنشینها کمی نگران شدند. البته خوشبختانه کارشناسان خیلی زود آمدند وسط و گفتند نترسید، نترسید، این زلزله ربطی به گسلهای تهرانی ندارد. با این حال هنوز این زلزله دست از سر کشور ما برنداشته و قبل از زلزله فیروزکوه، صبح دیروز مشهد و قبلترش کرمانشاه لرزید. چون زلزله دیگر برای کرمانشاهیها جذابیتی ندارد از بس تکراری شده، زلزله اخیر علاوه بر لرزش، گویا صداهای مهیب هم داشته که اما و اگرها درباره دلایل این صداها زیاد است. صداهای عجیب هیچ، رفتار بعضی از این سلبریتیها هم خیلی عجیب است. آمار دادن درباره قد و وزن بهکنار، یک نمونه جالبش همین خانم بازیگر که هرچه به او میگویند خواهر من کسی که از او دفاع میکنی عضو یک گروهک تروریستی بوده، باز حرف خودش را میزند. خدا را شکر حضرت ایشان دیروز کمی تا قسمتی از مواضع خود عقب نشسته و توییت کرده که از قبل و بعد زندگی کسی که از او دفاع میکرده اطلاعی نداشته است.

بد نیست در «خبرچین» کمی هم خبرهای مثبت بدهیم که نگویند شما «خبر خوب» منتشر نمیکنید. مثلا خبر خوب دیروز اینکه دلار کمی ارزان شده؛ البته امیدواریم بعد از این خبر به سمت خرید دلار هجوم برده نشود که دوباره روز از نو شود و روزی از نو. یک خبر خوب دیگر هم اینکه رئیس کمیته امداد وعده داده عیدی امسال مددجویان این کمیته در مناطق زلزلهزده سه برابر شود. نگرانیم تکاندهنده بودن این خبر، گسلها را دوباره به لرزه درآورد. و در نهایت دفتر رئیس جمهور انتساب جمله «امام زمان (عج) هم قابل نقد است» به حسن روحانی را تکذیب کرده است. به هرحال همین که دفتر رئیسجمهور تاکید دارد آقای روحانی این جمله را نگفته است. همین خوب است، نیست؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها