استقلال به دنبال گل نخوردن پرسپولیس به دنبال امتیاز

رکوردشکن ها

دور دور پرسپولیس و استقلال است. هر دو تیم آماده و قبراق. هر دو به دنبال جام. اولی تمام تلاشش دفاع از عنوان قهرمانی در لیگ برتر و دبل کردن است و دومی هم می‌خواهد بعد از چند سال با فتح جام حذفی بساط جشن هوادارانش را فراهم کند.
کد خبر: ۱۱۱۲۰۵۵

در کنار این اهداف، رکوردها هم یکی پس از دیگری توسط قرمز و آبی پایتخت در حال شکستن است. پرسپولیسیها که در نیمفصل اول رکورد کسب بیشترین امتیاز را شکستند، حالا به دنبال قهرمانی با بیشترین امتیاز ممکن هستند. علیرضا بیرانوند هم که رکورد بسته نگه داشتن دروازه را شکست حالا به دنبال رکورد تعداد کلین شیت در یک فصل است. البته فعلا رکورددار گل نخوردن در لیگ برتر سیدحسین حسینی است. درواهبان جوان استقلالیها تاکنون 787دقیقه است که دروازهاش را بسته نگه داشته و این هفته میتواند این رکورد را دستنیافتنیتر کند.

استقلال فردا در آزادی میزبان سایپاست. این بازی سوای رکورد گل نخوردن آبی ها، از جهات دیگری هم حائز اهمیت است. استقلال و سایپا هر دو 27 امتیازی هستند و پیروزی در این بازی، بردی 6 امتیازی محسوب میشود برای این دو تیم که به دنبال کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند.

پرسپولیس صدرنشین هم فردا (جمعه) در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف تیم قعرنشین مشکیپوشان میرود. پرسپولیس با وجود نتایج درخشانش در این فصل راحت به تیمهای تهجدولی امتیاز میدهد. شاگردان برانکو در نیمفصل اول و در ورزشگاه آزادی مقابل همین تیم (که آن زمان سیاه جامگان نام داشت) با تساوی یک بر یک متوقف شد و 2 امتیاز راحت را از دست داد. پرسپولیس هفته گذشته نیز مقابل نفت، دیگر تیم قعرنشین جدول بدون گل مساوی کرد تا یک 2 ا متیاز هم به این تیم در خطر سقوط تقدیم
کرده باشد.

طلسمشدگان

دوباره علی کریمی، دو پیکان. این دومین باری است که پیکان در این فصل مقابل تیم کریمی قرار میگیرد. بار اول وقتی کریمی سرمربی نفت بود و حالا که جادوگر روی نیمکت سپیدرود است. مجید جلالی آن جدال پیکان و نفت را برد و خیلی دوست دارد طلسم ناکامیهای تیمش، این بار هم به دست کریمی باز شود. پیکان 7 هفته متوالی است که طعم پیروزی را نچشیده؛ آنهم پس از آنکه در 7 بازی متوالی برد و تا رده دوم جدول پیش روی کرد. در مقابل حال و روز سپیدرود هم خوش نیست.
7 شکست در 8 بازی اخیر، تیم رشتی را بیش از هر زمان دیگر به منطقه سقوط نزدیک کرده است. آنها حالا همه امیدشان به جادوگر است. آیا کریمی میتواند ناجی تیم شهرش باشد؟

تشنه پیروزی

نفت تهران با هومن افاضلی شروعی دوباره در لیگ داشت و هفته قبل موفق شد صدرنشین لیگ را متوقف کند. کسب یک امتیاز از پرسپولیس باعث شده تا این تیم مشکلات را فراموش کند و به ادامه لیگ امیدوار باشد. اما آنها برای ماندن نیاز به برد دارند نه تساوی. تیم نفت در 8 بازی آخرش بردی نداشته و ادامه این روند میتواند به معنای سقوط قهرمان فصل گذشته جام حذفی از لیگ برتر باشد. این تیم امروز میزبان تراکتورسازی است. تیم تبریزی هم شدیدا به برد در این بازی خارج از خانه نیاز دارد. وضعیت یحیی گلمحمدی در تراکتورسازی خیلی محکم نیست، آنها پس از جذب چند بازیکن در نیمفصل میخواهند خود را در جدول بالا بکشند. کوچکترین غفلت میتواند به اخراج یحیی بیانجامد.

روزهای متفاوت ویسی

استقلال خوزستان اصلا شرایط خوبی ندارد. این تیم چهار بازی قبلی خود را باخته و با سقوط به رده پانزدهم جدول، خطر افتادن را به شکل جدی احساس میکند. این همان تیمی بود که دو فصل پیش با عبدالله ویسی قهرمان شد، اما حالا ویسی در ماموریتی سنگین باید از سقوط تیمش به لیگ دسته اول جلوگیری کند. آنها برای این مهم به امتیازات بازیهای خانگی نیاز مبرم دارند. البته بردن تیم پدیده چندان هم آسان نیست. شاگردان رضا مهاجری گرچه با 22 امتیاز در مکان دهم جدول است اما جایگاه واقعی این تیم چهارم است. پدیدهایها با کسر
6 امتیاز به میانههای جدول سقوط کردند. این تیم هفته قبل با یک برد شیرین مقابل نفت آبادان به چند هفته ناکامیاش پایان داد.

جدال فولادی

تیم رده دومی فولاد خوزستان در شرایطی روز جمعه در تبریز به میدان میرود که هفته گذشته براحتی فرصت کم کردن فاصله با پرسپولیس پیشتاز را با توقف خانگی برابر سیاهجامگان از دست داد. فولادیها که هفتههاست روند رو به رشدی در یپش دارند به خوبی میدانند گسترش فولاد نیز تیم متزلزل نیمفصل اول نیست و با صعود تا رده هشتم جدول نشان داده میتواند هر حریفی را زمینگیر کند. جدال فولادیها را میتوان از جمله دیدارهای حساس این هفته دانست، دو تیم اوج گرفته که پیشبینی نتیجه جدال آنها سخت به نظر میرسد چرا که فولاد خوزستان با هدایت سیروس پورموسوی 13 بازی است رنگ باخت را ندیده است گسترش هم با فیروز کریمی در 5 بازی اخیر خود 4 برد کسب کرده است.

دربی اصفهان

یکی دیگر از دیدارهای حساس هفته نوزدهم در اصفهان برگزار میشود، شهری که روزگاری زایندهرودش حیات دوبارهای به اصفهانیها و توریستها میداد، اما این حیات گرفتار خودخواهی انسان، بیتدبیری مسئولان و قهر طبیعت شده و حالا خبری از آب در این رود نیست. صرف نظر از این واقعیت تلخ، دربی اصفهان همواره در کانون توجه فوتبالدوستان بوده است. دربی که در سالهای گذشته با توجه به حضور یک یا هر دو در بالای جدول حساسیت زیادی داشت اما یکی، دو فصل است خبری از آن نشاط در سپاهان و ذوبآهن نیست. هر چند در هفتههای اخیر بارقههای امید در دل علاقهمندان به فوتبال اصفهان زنده گردید، اما باید دید سرانجام این دو تیم با ریشه در این فصل چه خواهند کرد؟

طعم نداری

جنوبیها هم روز جمعه یک فوتبال حساس را در پیش دارند. پارس جنوبی جم شگفتیساز که در نیمفصل اول با صدرنشینیاش همه را انگشت به دهان گذاشته بود نه تنها به یک باره از روزهای اوج خود فاصله گرفت که چند هفتهای است مشکلات مالی بدجور تیم مهدی تارتار را را گرفتار کرده است؛ تیمی که برای بازگشت به اوج باید این مشکلات را پشت سربگذارد و از تجربیات نیمفصل اول برای نتیجهگیری بهره ببرد. میزبان پارس جنوبی تیم صنعت نفت آبادان است، تیمی که مثل پارس با مشکلات مالی دست به گریبان است. این هم از طنز تلخ روزگار ما میتواند باشد که دو تیم از نیمه جنوبی از پایتخت انرژی ایران و از آبادان نفت خیز که هر دو با مشکل مالی مواجه هستند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها